Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT475 | 3 BOYUTLU GRAFİK ANİMASYON I | 5 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere üç boyutlu tasarım programında bir objenin üç boyutlu halini kavratmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders üç boyutlu tasarımının kamera ve ışıklarla kullanım şeklinin aktarılmasını ve 3D Max’de üç boyutlu modellemelerin oluşturmasını içerir. içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
3D Max programını temel düzeyde kullanır |
Objelerin materyal çeşitlerini tanımlar |
Üç boyutlu tasarımını temel düzeyde 3D Max de oluşturur |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Araştırma | Animasyon Tarihi ve gelişimi | Teorik ve Uygulama |
2 | Araştırma | 3 boyutlu tasarım kavramını anlama, 3dsmax programının arayüzünün tanıtılması. Vertex, edge, border, polygon, element kavramlarını tanıma, kullanma becerisi geliştirme. | Teorik ve Uygulama |
3 | Örnek inceleme | 2. Boyuttan 3. Boyuta geçiş, yüzey tanımlama, modifikasyon teknikleri, hareket ettirme, ölçeklendirme, rotasyon. | Teorik ve Uygulama |
4 | Uygulama | Ekleme, Çıkarma, Kesiştirme, Şekil verme yöntemleri ile obje üretme. | Teorik ve Uygulama |
5 | Uygulama | Organik formlu obje üretme, simüle ederek deneysel şekiller üretme. | Teorik ve Uygulama |
6 | Uygulama | Sahne oluşturmak, bileşenlerinin anlatımı, materyal, ışık, kamera atanarak Corona Renderer eklentisi ile sabit kare çıktıları oluşturma (Rendering). | Teorik ve Uygulama |
7 | Uygulama | Konsept geliştirerek bir fikri 3 boyutlu modelleme, Corona Renderer eklentisi ile artiküle edilebilen 2 boyutlu çıktılar üretme. (Proje I): Seçilen bir ürün tanıtımı, reklamı, hikayeleştirilmesi. | Teorik ve Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uygulama | Konsept geliştirerek bir fikri 3 boyutlu modelleme, Corona Rendere eklentisi ile artiküle edilebilen 2 boyutlu çıktılar üretme, üretilen çıktıları Photoshop ile anlamlı bir kompozisyona dönüştürme, montaj teknikleri. (Proje I) üzerinden geliştirme. | Teorik ve Uygulama |
10 | Uygulama | Konsept geliştirerek bir fikri 3 boyutlu modelleme, Corona Rendere eklentisi ile artiküle edilebilen 2 boyutlu çıktılar üretme, üretilen çıktıları Photoshop üzerinden poster haline getirme. (Proje I) üzerinden geliştirme. | Teorik ve Uygulama |
11 | Uygulama | (Proje I) sunumu, değerlendirme. | Teorik ve Uygulama |
12 | Uygulama | 3dsmax anahtarlama yöntemi ile basit animasyona giriş. | Teorik ve Uygulama |
13 | Uygulama | Konsept geliştirerek bir fikri basit animasyon ile anlatma. (Proje II): Proje I’ deki sabit karelerle anlatılan ürünü hareketli karelere dönüştürüp anlatma. | Teorik ve Uygulama |
14 | Uygulama | Konsept geliştirerek bir fikri basit animasyon ile anlatma. (Proje II): kritik, geliştirme, üzerine tartışma ve teslim. | Teorik ve Uygulama |
15 | Uygulama | (Proje II) Sunum, değerlendirme. | Teorik ve Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özcan, O. (2008). İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar. Pusula Yayıncılık, Ankara. |
Ertan, G., Sansarcı, E. (2016). Görsel Sanatlarda Anlatım ve Algı. Alternatif Yayıncılık, İstanbul. |
Ambrose, G., Harris P. (2013). Grafik Tasarımda Tasarım Fikri. Literatür Yayınları, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır.
|
||||||
2 |
Sağlıklı beslenme tabağı prensibini kullanarak kişiye özgü menüler oluşturur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar.
|
||||||
2 |
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar.
|
||||||
2 |
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar.
|
||||||
3 |
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 32 | 32 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |