Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV462 | POLİTİK SİNEMA | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Politik faktörlerin estetik yaklaşımlara dönüşümü ile estetik ve politik analiz arasındaki ilişkiyi anlamak. |
İçerik: | Ders kapsamında, birbirinden farklı oldukları kabul edilen iki değer arasındaki olası ilişkiler tartışılacaktır. Bu bakımdan, estetik ve politika arasındaki ilişki insan, doğa ve insanlığın ürünleri çerçevesinde yeniden düşünülerek incelenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sinemanın siyaset ile olan ilişkisini sorgulayabilme. |
Politik Sinemanın konvansiyonel temsil stratejilerinin limitlerini nasıl zorladığını analiz edebilmesi. |
Politik filmlerin biçimsel ve estetik eğilimlerini daha geniş sinemasal bağlamlar içerisinde analiz edip tartışabilme yetisine sahip olması. |
Politik Sinema ile ana akım sinema ürünleri arasındaki farkları çözümleyebilme. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Değer kavramının yaşantımızdaki rolü; bilim, sanat, politika ve etik üzerine serbest düşünme | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
2 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Platon, Sokrat, Kant, Hegel, Heidegger, Baumgarten, Marx, Eco, Shaftesbury gibi düşünürlerin estetik değer üzerine görüşlerinden notlar | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
3 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Gündelik yaşamda sanat yapıtı ile karşılaşma alanlarımızın tanzim edilişine eleştirel bakış; örnek nesne ve mekân çözümlemeleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
4 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Resim ve fotoğraf sanatından örnekler üzerinde politik bağlamın tespitine yönelik tartışmalar | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
5 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Küreselleşme olgusunun kimlik ve sanata etkileri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
6 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Politik bir mücadele aracı olarak sanat yapıtına bakmak, avangard sanat ve “compulsive beauty” | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
7 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Charles Chaplin’in Modern Times filmi üzerine tartışma | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Politikanın estetize edilmesi ve sanatı politize etmek üzerine | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
10 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Politik bir eylem olarak müzik | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
11 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Toplumsal belleğin inşasında sanat yapıtının rolü | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
12 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | István Szabó’nun Taking Sides filmi üzerine tartışma | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
13 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Farklı türde sanat yapıtlarının politik bağlamda çözümlenmesi (Öğrenci sunumları) | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
14 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Farklı türde sanat yapıtlarının politik bağlamda çözümlenmesi (Öğrenci sunumları) | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
15 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Farklı türde sanat yapıtlarının politik bağlamda çözümlenmesi (Öğrenci sunumları) | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bloch E., Bertolt Brecht, Walter Benjamin, Georg Lukacs, Theodor Adorno. (2016). Estetik ve Politika. İstanbul: İletişim Yayıncılık. |
Clark, T. (2017). Sanat ve Propaganda. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. |
Wayne, M. (2011). Politik Film - Üçüncü Sinema'nın Diyalektiği. İstanbul: Yordam Kitap. |
Kabadayı, L. (2013). Film Eleştirisi: Kuramsal Çerçeve ve Sinemamızdan Örnek Çözümlemeler. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. |
Monaco, J. (2002). Bir Film Nasıl Okunur?. Ertan Yılmaz (çev.). İstanbul: Oğlak Yayınları. |
Diken, B. & Laustsen, C. B. (2010). Filmlerle Sosyoloji. Sona Ertekin (çev.). İstanbul: Metis Yayınları. |
Ryan, M. & Kellner, D. (2010). Politik Kamera: Çağdaş Hollywood Sinemasının İdeolojisi ve Politikası. Elif Özsayar (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. |
Kellner, D. (2013). Sinema Savaşları, Gürol Koca (çev.). İstanbul: Metis Yayınları. |
Kracauer, S. (2015). Film Teorisi. Özge Çelik (çev.). İstanbul: Metis Yayıncılık. |
Giddens, A. (1994). Modernliğin Sonuçları. Ersin Kuşdil (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır.
|
||||||
2 |
Sağlıklı beslenme tabağı prensibini kullanarak kişiye özgü menüler oluşturur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar.
|
||||||
2 |
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar.
|
||||||
2 |
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar.
|
||||||
3 |
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 3 | 3 | 9 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |