TR EN

WEB TASARIM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT351 WEB TASARIM 5 4 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilere web tasarımına ilişkin teknik, görsel ve sanatsal bilgiler öğretmek, iş yaşamında web ile ilgili aldığı projeleri tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği, temel bilgisayar tanıtımı, teknik ve tasarım açısından proje tabanlı öğrenmeyi destekleyen web sayfası tasarlanması, web teknolojilerinin kültür üzerindeki etkilerini araştırmak ve HTML ve CSS dillerini öğretmek, web sayfası oluşumu için temel etiket bilgilerini vermektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Web tasarımının temel ilke ve elemanlarını tanımlar.
Web sayfası tasarlamak için kullanılan temel HTML etiketlerini ve CSS stilini ezberler.
Web sayfası tasarımı için öğrendiği temel bilgileri yapacağı uygulamalar içinde kullanır.
Temel düzeyde web sayfası tasarlar ve sayfasının yayınlanmasını sağlar.
Web sayfası tasarımı sürecinde etkili bir şekilde çalışır.
Bir web sayfasının hazırlanma sürecini değerlendirir ve raporlandırır.
Adobe Dreamweaver programını ileri düzeyde kullanabilir.
Bireysel olarak web sayfası hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ders Tanıtımı ve Tanışma -
2 - Websiteleri Nasıl Çalışır? -
3 Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 1 oku. Dreamweaver'e Giriş ve Dreamweaver Arayüzü ve Ayarları -
4 Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 3 – 14 oku. HTML Komut yapısı ve HTML'e giriş (Görüntü Girme, Köprü Oluşturma vs.) -
5 - Listeler, Tablolar -
6 Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 7 oku. Çerçeveler -
7 - Formlar -
8 - ARA SINAV -
9 - Tekrar -
10 Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 10 oku. CSS'e giriş -
11 Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 11-12-13-14-15 oku. CSS’e devam -
12 Duckett,Jon. (2011). Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 11-12-13-14-15 oku. CSS’e devam -
13 Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 18-19 oku. Örnek Tekrar: HTML ve CSS kullanarak bir web sitesi yapma örneği -
14 Build Websites. USA: John Wiley & Sons. Bölüm 18-19 oku. Örnek Tekrar: HTML ve CSS kullanarak bir web sitesi yapma örneği -
15 - Genel Tekrar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Duckett,Jon. (2011). HTML and CSS: Design and Build Websites. USA: John Wiley & Sons.
Balaban, Erkan. (2011) Web Tasarım Kılavuzu. İstanbul: Pusula Yayınları.
Sarısakal, Nusret. (2006). Web Tasarımı: Ders Notları. İstanbul: Dilek Ofset Matbaacılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
5
2
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she follows the artistic agenda of the day. He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
5
2
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
5
2
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
5
3
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 5 6 30
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 37 37
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 30 30
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0