Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ILT354 |
MULTİMEDYA IV |
6 |
4 |
2 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, belirli bir estetik duyarlılığına erişmiş olan öğrencinin, bilgi birikimiyle ileri düzeyde ve kompleks olan çoklu ortam kullanımıyla tasarım çözümleri sunabileceği projeler üretmesidir. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği, multimedyanın ve görsel tasarımın temel prensipleriyle ileri düzeyde multimedya işlerinin yapımı için Adobe Photoshop, Illustrator, AfterEffects ve Animate programlarının kombinasyonunu yaparak kompleks ve ileri düzeyde çoklu ortam öğrenimi ve uygulamalarından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Multimedya ile ilgili ileri kavramlar üzerinde beceri geliştirir |
Verilmek istenen mesajla ilgili fikir üretir. |
İleri multimedyanın prensipleri doğrultusunda multimedya işleri yoluyla hedef kitleye mesajı doğru verebilmeyi hesaplar. |
Yazılı ve görsel olan birden çok ortamda Multimedya Tasarım ilkelerini kullanır. |
Çeşitli tasarım elemanlarını ve ilkelerini örneklendirir. |
Yazılı iletişim ve görsel tasarım, animasyon teknikleri, sesli iletişim, ses kullanımı analiz eder |
Adobe Photoshop, Illustrator, AfterEffects ve Animate programlarını ileri düzeyde kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Ders Tanıtımı ve Tanışma |
Tartışma |
2 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: 1. Aşama |
Bireysel Çalışma |
3 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: 2. Aşama |
Bireysel Çalışma |
4 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: 2. Aşama devam |
Bireysel Çalışma |
5 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: 3. Aşama |
Bireysel Çalışma |
6 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: Devam |
Bireysel Çalışma |
7 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: Devam |
Bireysel Çalışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Proje Önerisi Yazma |
Bireysel Çalışma |
10 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Önerilen Proje’ye Giriş |
Bireysel Çalışma |
11 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Önerilen Proje: Planlama |
Bireysel Çalışma |
12 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Önerilen Proje: Üretim |
Bireysel Çalışma |
13 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Önerilen Proje: Üretim -Devam |
Bireysel Çalışma |
14 |
- |
Önerilen Proje: Üretim -Bitirme |
Bireysel Çalışma |
15 |
- |
Önerilen Proje: Üretim -Bitirme |
Bireysel Çalışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Karen S. Ivers and Ann E. Barron. (2010). Multimedia Projects in Education: Designing, Porducing, Assessing, 4th Edition. USA: Libraries Unlimited. |
Green, T. D. and Abbie Brown. (2002). Multimedia Projects in the Classroom: A Guide to Development and Evaluation (1st Edition). USA: Corwin. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
|
1 |
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında kaynak taraması yapar.
Sanatsal gündemi takip eder.
Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
3 |
13 |
39 |
Proje Hazırlama |
1 |
50 |
50 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
15 |
15 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
20 |
0 |
210 |
|
Genel Toplam |
210 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
8,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|