Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT354 | MULTİMEDYA IV | 6 | 4 | 2 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA KILIÇ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, öğrencilerin yapay zeka araçlarını kreatif süreçlerine nasıl entegre edebileceklerini, tasarım projelerinin verimliliğini nasıl artırabileceğini ve tasarım sürecinde ne gibi yeni olanaklar sunduğunu keşfetmelerini amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini, yapay zeka algoritmalarının görsel tasarım, ses işleme, video düzenleme ve etkileşimli medya gibi alanlarda kullanımına yönelik araçların kullanımı ve buna yönelik uygulama çalışmaları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yapay zeka araçları üzerinde beceri geliştirir. |
Verilmek istenen mesajla ilgili fikir üretir. |
İleri multimedyanın prensipleri doğrultusunda yapay zeka araçları yoluyla hedef kitleye mesajı doğru verebilmeyi hesaplar. |
Yazılı ve görsel olan birden çok ortamda Multimedya Tasarım ilkelerini kullanır. |
Yazılı iletişim ve görsel tasarım, sesli iletişim, ses kullanımı analiz eder. |
ChatGPT, Midjourney, Gemini, Dall-e gibi araçları orta düzeyde kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders Tanıtımı ve Tanışma | Tartışma |
2 | Kılıç, B.(2024). Yapay Zekâ Teknolojisi Deepfake'in Yeniden Canlandırma Çerçevesinde Teknoloji Kabul Modeli ile incelenmesi. [Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi] https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ Tez No: 877430 | Yapay Zeka Teknolojisine Giriş: Yapay Zeka Türleri, Makine Öğrenmesi ve Derin Öğrenme, Doğal Dil İşleme (NLP) Yapay Zekanın Tarihine Kısa Bir Bakış, Yapay Zekanın Tasarımdaki Rolü | Anlatma |
3 | https://chatgpt.com/ | ChatGPT'ye Giriş: 4o ve 40-mini Farkları, ChatGPT Özellikleri, Paketleri, Dosya Yükleme, Dosya Oluşturma, Sunum ve Tasarım için ChatGPT | Anlatma |
4 | https://chatgpt.com/, https://gemini.google.com/app, https://www.deepseek.com/ | Prompt Oluşturma- ChatGPT, Gemini ve Deepseek Üzerinde Uygulama Çalışmaları | Anlatma ve Uygulama |
5 | https://www.midjourney.com/home | Yapay Zeka ile Görsel Oluşturma Araçları: Midjourney'e Giriş: Temel Özellikler, Kullanılabilecek Alanlar, Kurulum, Komut Yazma, Sonuçlarla Etkileşime Geçme | Anlatma ve Uygulama |
6 | https://www.midjourney.com/home | Midjourney'de Revize Vermek, Görsel Birleştirme, Görsel Ekleme ve Geliştirme, Prompt Rehberi(Open Art) | Anlatma ve Uygulama |
7 | https://www.midjourney.com/home | Midjourney ile Görsel Oluşturma, Boyut ve Kalitesini Ayarlama, Stilize Etme, Çıktı Alma | Anlatma ve Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | https://leonardo.ai/, https://ideogram.ai/, https://www.dall-efree.com/, https://beta.dreamstudio.ai/generate, https://stability.ai/ | Yapay Zeka ile Görsel Oluşturma Araçları: Leonarda AI, Ideogram, Dall-e, Dream AI, Stable Diffusion | Anlatma ve Uygulama |
10 | - | Yapay Zeka ile Görüntü Canlandırma, Görüntü Kalitesini Artırma, Görüntüyü Vektöre Dönüştürme Araçları | Anlatma ve Uygulama |
11 | - | Yapay Zeka ile Seslendirme ve Video Oluşturma: Metinleri Sese Dönüştürme, Kendi Sesini Klonlama, Sıfırdan Video Oluşturma | Anlatma ve Uygulama |
12 | - | Yapay Zeka ile Seslendirme ve Video Oluşturma: Metni Videoya Dönüştürme, Videolardan Kesitler Oluşturma, Ses Temizleme ve Düzeltme | Anlatma ve Uygulama |
13 | - | Proje Uygulaması | Bireysel Çalışma |
14 | - | Proje Uygulaması | Bireysel Çalışma |
15 | - | Final Projesi | Bireysel Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Karen S. Ivers and Ann E. Barron. (2010). Multimedia Projects in Education: Designing, Porducing, Assessing, 4th Edition. USA: Libraries Unlimited. |
Green, T. D. and Abbie Brown. (2002). Multimedia Projects in the Classroom: A Guide to Development and Evaluation (1st Edition). USA: Corwin. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) | |
TOPLAM | 1 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
5 | |||||
2 |
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kaynak taraması yapar.
Sanatsal gündemi takip eder.
Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
5 | |||||
2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
5 | |||||
3 |
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 13 | 39 |
Proje Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 20 | 0 | 210 |
Genel Toplam | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |