Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBP104 | SAÇ VE CİLT HASTALIKLARI | 2 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYLİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile öğrenciye saç, saçlı deri ve cilt hastalıklarını tanıyabilme yeterlikleri kazandırılacaktır. |
İçerik: | 1. Saç ve Saçlı Deri Hastalıkları 2. Cilt Hastalıkları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenci saç ve saçlı derilerde bulaşıcı olmayan hastalıkların özelliklerini bilir. |
Bulaşıcı hastalıkların özelliklerini öğrenir. |
Cilt hastalıklarını tanır |
Saçlı deri hastalıklarını tanır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması, soru-cevap | Saç ve saçlı derilerde bulaşıcı olmayan hastalıklar Kepek Saçın aşırı yağlanması | Teorik, slayt |
2 | Literatür taraması, soru-cevap | Sedef hastalığı İz bırakan kellik | Teorik, slayt |
3 | Literatür taraması, soru-cevap | Erkek tipi kellik Yağ bezi kisti | Teorik, slayt |
4 | Literatür taraması, soru-cevap | Saç uçlarının kırılması . Hasar görmüş saç telleri | Teorik, slayt |
5 | Literatür taraması, soru-cevap | Saç ve saçlı derilerde bulaşıcı hastalıklar . Saç biti | Teorik, slayt |
6 | Literatür taraması, soru-cevap | Mantar . İmpetigo . Folikül hastalığı | Teorik, slayt |
7 | Literatür taraması, soru-cevap | Cilt hastalıkları . Cilt kusurlarının tanımlanması (leke, püstül vb.) | Teorik, slayt |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması, soru-cevap | Bakterilerin neden olduğu cilt enfeksiyonları . Virüslerin neden olduğu cilt enfeksiyonları | Teorik, slayt |
10 | Literatür taraması, soru-cevap | Mantar enfeksiyonları . Yağ bezi hastalıkları | Teorik, slayt |
11 | Literatür taraması, soru-cevap | Ter bezi hastalıkları . Pigmentasyon bozuklukları | Teorik, slayt |
12 | Literatür taraması, soru-cevap | Diğer deri hastalıkları . Siğiller | Teorik, slayt |
13 | Literatür taraması, soru-cevap | Alerji . Alerjinin özellikleri | Teorik, slayt |
14 | Literatür taraması, soru-cevap | Alerjiye neden olan etmenler a. Bitkiler b. Tozlar c. Kimyasal maddeler | Teorik, slayt |
15 | Literatür taraması, soru-cevap | Tedavi ve korunma | Teorik, slayt |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ders notları |
Frangie, C. M., Botero, A. R., & Hennessey, C. (2012). Milady's Standard Cosmetology. Thomson Delmar Learning. |
D'Angelo, J. M. (2012), Milady Standard Esthetics: Advanced. Milady Cengage Learning. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the types of skin, skin analysis can be done.
|
2 | |||||
2 |
Identifies skin diseases.
|
5 | |||||
3 |
Hair and scalp diseases, learns the factors that affect the health of the hair and scalp
|
5 | |||||
4 |
Uses sufficient technical knowledge about body anatomy and physiology.
|
5 | |||||
5 |
Have knowledge about message types and techniques.
|
2 | |||||
6 |
Know the structure of nail and define nail diseases.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to access the application of theoretical and practical knowledge and skin care.
|
3 | |||||
2 |
It communicates with companies and chambers that are leaders in the sector.
|
4 | |||||
3 |
Researches and uses innovations in the field of hair care and beauty.
|
4 | |||||
4 |
Conducts research on new products and applications.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
|
4 | |||||
2 |
Researches industry-related innovations and publications.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will have enough information and skills in hair styling techniques.
|
2 | |||||
2 |
Can open a salon related to hair design or skin and body care.
|
2 | |||||
3 |
Effective use of information technologies and prepare presentations.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
|
5 | |||||
2 |
Works as a team in a salon related to Hair Design or Skin and Body Care.
|
3 | |||||
3 |
Analyzes and uses industry-related innovations and publications.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes and uses publications and programs in the beauty industry.
|
5 | |||||
2 |
Uses innovations and current practices related to the beauty industry.
|
5 | |||||
3 |
Access the activity using the technique to make the appropriate make-up cosmetic products.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can comminuciate well in service sector, working life, and human relationships.
|
5 | |||||
2 |
Reaches the level of foreign language knowledge to communicate with colleagues and follow the professional and literature.
|
5 | |||||
3 |
Will fallow career exhibitions and proffessional developments in the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use of tools and equipments in the field of hair care and beauty services.
|
5 | |||||
2 |
Gains the ability to use tools and equipments related to body care.
|
5 | |||||
3 |
Gains the ability to use tools and equipments related to skin care.
|
5 | |||||
4 |
Gains the ability to use devices and equipments for hair removal and depilation.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 6 | 2 | 12 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 73 |
Genel Toplam | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |