Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SMP222 | KRİZ YÖNETİMİ VE ÖFKE KONTROLÜ | 4 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYLİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. HASAN KÜTÜK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilere sağlık alanında insanlar arasında ortaya çıkabilecek kriz durumlarını yönetme ve bu durumlarda oluşabilecek öfke duygusunu kontrol edebilme becerisini kazandırmaktır. |
İçerik: | Kriz, öfke kontrolü ve stres gibi faktörlerin nedenlerini anlayıp stresle başa çıkmanın yollarını açıklamak, stres durumlarında öfke kontrolünü sağlamak. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Duygulanma sürecini anatomik yapılarla ilişkilendirir. |
Öfkenin ne olduğunu, ne olmadığını ve ne işe yaradığını tanımlar. |
Öfke sırasında ortaya çıkan belirtileri tanımlar. |
Öfke denetimi ve öfkenin nasıl kontrol edileceği ve duygusal gerilimle baş etme yollarını bilir ve uygular. |
İnsan ilişkilerinde stresin ne olduğunu ve evrelerini tanımlar. |
Krizi oluşturan nedenleri bilir. |
Krizin özelliklerini ve evrelerini anlar, olası krizleri tahmin eder ve gerekli önlemleri alır. |
Kendisini, diğer insanları anlama ve empati becerisi geliştirir. |
Stres yönetimi ile ilgili stratejileri tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Anlatım | Duyguların Tanımı ve Kapsamı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatür Taraması | Duygusal Zeka | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür Taraması | Duygu Düzenleme Güçlüğü | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Literatür Taraması | Öfke Kavramı ve Tanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Literatür Taraması | Öfke Yönetim Stratejileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Literatür Taraması | İnsan ilişkileri ve iletişim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Literatür Taraması | Vize Öncesi Genel Tekrar ve Öfke yönetimi konulu etkinlik | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması | Stres tanımı ve kapsamı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Literatür Taraması | Stres Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Literatür Taraması | Kriz kavramı ve kapsamı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Literatür Taraması | Kriz Yönetimi ve Aşamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Literatür Taraması | Krize karşı önlemler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Literatür Taraması | Afet ve Kazalarda İletişim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Final Öncesi Genel Tekrar ve Kriz yönetimi konulu etkinlik | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aksu, Metin; Kriz yönetimi, Kum Saati Yayınlar, İstanbul, 2010. |
Mertoğlu, Münevver; Aile, Okul, İşyeri, Spor, Cezaevleri ve Yaşamın Diğer Alanlarında Öfke Kontrolü, Pegem Akademi Yayınları, 2021 |
Erdur-Baker, Özgür ve Doğan, Türkan; Kriz Danışmanlığı, Pegem Akademi Yayınları, 2021 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cilt türlerini tanır, cilt analizi yapar.
|
0 | |||||
2 |
Cilt hastalıklarını tanır ve tanımlar.
|
0 | |||||
3 |
Saç ve saçlı deri hastalıklarını tanır.
|
0 | |||||
4 |
Vücut anatomisi ve fizyolojisi hakkında yeterli teknik bilgiye sahiptir.
|
1 | |||||
5 |
Masaj çeşitlerini ve tekniklerini bilir.
|
0 | |||||
6 |
Tırnağın yapısını bilir ve tırnak hastalıklarını tanır.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektöründe yasal düzenlemeleri takip eder.
|
4 | |||||
2 |
Sektörde liderlik konumunda olan firmalar ve odarla iletişim halindedir.
|
5 | |||||
3 |
Saç bakımı ve güzellik alanın da yenilikleri takip eder.
|
5 | |||||
4 |
Yeni çıkan ürün ve uygulamalar konusunda bilgi sahibidir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Güzellik salonlarına hizmet almak için gelen kişilere bağımsız olarak uygulama yapar
|
1 | |||||
2 |
Sektörle ilgili yenilikleri ve yayınları takip eder.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi kendine saç tasarım yapar.
|
1 | |||||
2 |
Saç Tasarımı veya Cilt ve Vücut Bakımı ile ilgili bir salonlarda yöneticilik yapar.
|
4 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve sunumlar hazırlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Güzellik salonlarına hizmet almak için gelen kişilere bağımsız olarak uygulama yapar
|
1 | |||||
2 |
Saç Tasarımı veya Cilt ve Vücut Bakımı ile ilgili bir salonlarda takım çalışması yapar sorumluluk alır.
|
5 | |||||
3 |
Sektörle ilgili yenilikleri ve yayınları takip eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Güzellikle ilgili sektörde çıkan yayınları programları takip eder
|
4 | |||||
2 |
Güzellik sektörüyle ilgili yenilikleri güncel uygulamaları takip eder ve yaşam boyu kendini yeniler.
|
5 | |||||
3 |
Uygulama zamanını iyi kullanır ve değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hizmet sektöründe,çalışma hayatında ve insan ilişkilerinde iyi iletişim kurar ve sosyal yetkinliğe sahip olur.
|
5 | |||||
2 |
Meslektaşları ile iletişim kuracak mesleki ve litaratürü takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
1 | |||||
3 |
Mesleki alandaki fuarları ve mesleki gelişmeleri takip eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili konularda sağlığı ilgilendiren risk olabilecek konuları değerlendirir.
|
5 | |||||
2 |
Saç bakımı ve güzellik hizmetleri konusunda yasal çerçeveleri bilir ve yerine getirir.
|
5 | |||||
3 |
Hizmet verdiği kişilerin mahremiyetine gereken saygı ve özeni gösterir.
|
5 | |||||
4 |
Mesleğinin gerektiği şekilde kişisel hijyenine önem verir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 80 |
Genel Toplam | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |