TR EN

MİKROBİYOLOJİ VE PARAZİTOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PDP102 MİKROBİYOLOJİ VE PARAZİTOLOJİ 2 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUHAMMED YURTSEVEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; Öğrencilere mikrobiyoloji ve mikroorganizmalar hakkında bilgi kazandırılması, cilt enfeksiyonlarını tanıtılması, hijyen, setrilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları hakkında bilgi sahibi edinilmesidir.
İçerik: Mikrobiyolojiye giriş kapsam ve sınıflandırma, mikroskoplar, mikrobiyolojide kullanılan araç gereç ve cihazlar, bakterilerin yapı ve fizyolojileri, mikroorganizmaların üremesine etki eden çevre faktörleri, bakteri genetiği, protein sentezi, bakterilerde görülen genetik değişiklikler, antimikrobik maddeler, antimikrobik ilaçların etki mekanizmaları, antimikrobik maddelere karşı direnç, mikroorganizmaların üretildiği ortamlar, mikroorganizmaların beslenme ve üremeleri için gerekli maddeler, besiyerlerinin sınıflandırılması, besiyerlerinin hazırlanmasında kullanılan başlıca maddeler, besiyerlerinin hazırlanması ve saklanması, çeşitli örneklerin ekilecekleri başlıca besiyerleri ve ekim teknikleri, üremelerin değerlendirilmesi, antibiyogram duyarlılık deneyleri, mikrobiyolojide kullanılan boyalar ve boyama yöntemleri, gram boyama, AB boyama, metilen mavisi, kapsül boyama, spor boyama, mantar boyaları, virüs boyaları, parazit boyaları, giemsa boyama, mikroorganizmaların hareketlerinin incelenmesi, çevre mikrobiyolojisi, normal floralar, kan, balgam, boğaz, burun, idrar, gaita, vajen, yara, vücut sıvıları örnek alımı, taşınma ve saklanması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Mikroskopla bakterilerin yapısını inceler.
Mikrobiyolojide kullanılan boyalar ve boyama yöntem ve tekniklerini yapar.
Sterilizasyon ve dezenfeksiyon işlemlerini yapar.
Kazanımlarını mesleği ile ilişkilendirir.
Kazanımlarını podolojide uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders notlarının gözden geçirilmesi Mikrobiyolojiye giriş kapsam ve sınıflandırma Yüz yüze ders anlatımı
2 Ders notlarının gözden geçirilmesi Mikroskoplar, mikrobiyolojide kullanılan araç gereç ve cihazlar Yüz yüze ders anlatımı
3 Ders notlarının gözden geçirilmesi Mikroorganizmaların üretildiği ortamlar, mikroorganizmaların beslenme ve üremeleri için gerekli maddeler, besiyerlerinin sınıflandırılması, besiyerlerinin hazırlanmasında kullanılan başlıca maddeler Yüz yüze ders anlatımı
4 Ders notlarının gözden geçirilmesi Mikroorganizmaların üremesine etki eden çevre faktörleri Yüz yüze ders anlatımı
5 Ders notlarının gözden geçirilmesi Bakterilerin yapı ve fizyolojileri,bakteri genetiği, protein sentezi, bakterilerde görülen genetik değişiklikler Yüz yüze ders anlatımı
6 Ders notlarının gözden geçirilmesi Bakterilerin sınıflandırılması ve önemli bakteriler Yüz yüze ders anlatımı
7 Ders notlarının gözden geçirilmesi Mantarların yapı ve fizyolojileri, mantar hastalıkları Yüz yüze ders anlatımı
8 - ARA SINAV -
9 Ders notlarının gözden geçirilmesi Virüslerin yapı ve çeşitliliği Yüz yüze ders anlatımı
10 Ders notlarının gözden geçirilmesi Parazitler ve çeşitleri Yüz yüze ders anlatımı
11 Ders notlarının gözden geçirilmesi Mikrobiyota ve önemi Yüz yüze ders anlatımı
12 Ders notlarının gözden geçirilmesi Deride meydana gelen enfeksiyon hastalıkları Yüz yüze ders anlatımı
13 Ders notlarının gözden geçirilmesi Sterilizasyon Yöntemleri Yüz yüze ders anlatımı
14 Ders notlarının gözden geçirilmesi Dezenfeksiyon Yöntemleri Yüz yüze ders anlatımı
15 Ders notlarının gözden geçirilmesi Genel Tekrar Yüz yüze ders anlatımı
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Patrick R. Murray, Murray Temel Tıbbi Mikrobiyoloji, (2018), Türkçe Baskı: Güneş Tıp Kitabevi
Cynthia Nau Cornelissen, Marcia Metzgar Hobbs, (2022) Lippincott Mikrobiyoloji: Şekillerle Açıklamalı Derleme Ders Kitapları
Paul G. Engelkirk, Janet Duben-Engelkirl, Burton Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji, (2017), İstanbul Tıp Kitabevleri

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to professionally evaluate and apply the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by lecture notes, application tools and materials, visual-objective resources containing current information in the field of podology.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, interpret and evaluate data, identify and analyse problems, and develop solutions based on evidence.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use basic theoretical and practical knowledge related to the field of podology.
3
2
They can make all applications related to the field of podology in accordance with the technique.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interprets and evaluates data using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, identifies and analyses problems and can take part in studies planned for solution.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to carry out a given task independently using the basic knowledge in the field of podology.
3
2
They can work as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field of podology.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of podology with a critical approach.
3
2
They identify their learning needs and can direct their learning.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Informs the relevant people and institutions by using the basic knowledge and skills in the field of podology; can transfer his / her thoughts and suggestions for solutions to problems in written and orally.
2
2
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio A2 General Level.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can contribute to the collection, interpretation, application and announcement of the results of the data related to the field of podology in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
2
2
As an individual, he/she can act in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethics rules related to his/her duties, rights and responsibilities.
3
3
They can work with other health disciplines.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0