Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PDP102 | MİKROBİYOLOJİ VE PARAZİTOLOJİ | 2 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUHAMMED YURTSEVEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; Öğrencilere mikrobiyoloji ve mikroorganizmalar hakkında bilgi kazandırılması, cilt enfeksiyonlarını tanıtılması, hijyen, setrilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları hakkında bilgi sahibi edinilmesidir. |
İçerik: | Mikrobiyolojiye giriş kapsam ve sınıflandırma, mikroskoplar, mikrobiyolojide kullanılan araç gereç ve cihazlar, bakterilerin yapı ve fizyolojileri, mikroorganizmaların üremesine etki eden çevre faktörleri, bakteri genetiği, protein sentezi, bakterilerde görülen genetik değişiklikler, antimikrobik maddeler, antimikrobik ilaçların etki mekanizmaları, antimikrobik maddelere karşı direnç, mikroorganizmaların üretildiği ortamlar, mikroorganizmaların beslenme ve üremeleri için gerekli maddeler, besiyerlerinin sınıflandırılması, besiyerlerinin hazırlanmasında kullanılan başlıca maddeler, besiyerlerinin hazırlanması ve saklanması, çeşitli örneklerin ekilecekleri başlıca besiyerleri ve ekim teknikleri, üremelerin değerlendirilmesi, antibiyogram duyarlılık deneyleri, mikrobiyolojide kullanılan boyalar ve boyama yöntemleri, gram boyama, AB boyama, metilen mavisi, kapsül boyama, spor boyama, mantar boyaları, virüs boyaları, parazit boyaları, giemsa boyama, mikroorganizmaların hareketlerinin incelenmesi, çevre mikrobiyolojisi, normal floralar, kan, balgam, boğaz, burun, idrar, gaita, vajen, yara, vücut sıvıları örnek alımı, taşınma ve saklanması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mikroskopla bakterilerin yapısını inceler. |
Mikrobiyolojide kullanılan boyalar ve boyama yöntem ve tekniklerini yapar. |
Sterilizasyon ve dezenfeksiyon işlemlerini yapar. |
Kazanımlarını mesleği ile ilişkilendirir. |
Kazanımlarını podolojide uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Mikrobiyolojiye giriş kapsam ve sınıflandırma | Yüz yüze ders anlatımı |
2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Mikroskoplar, mikrobiyolojide kullanılan araç gereç ve cihazlar | Yüz yüze ders anlatımı |
3 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Mikroorganizmaların üretildiği ortamlar, mikroorganizmaların beslenme ve üremeleri için gerekli maddeler, besiyerlerinin sınıflandırılması, besiyerlerinin hazırlanmasında kullanılan başlıca maddeler | Yüz yüze ders anlatımı |
4 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Mikroorganizmaların üremesine etki eden çevre faktörleri | Yüz yüze ders anlatımı |
5 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Bakterilerin yapı ve fizyolojileri,bakteri genetiği, protein sentezi, bakterilerde görülen genetik değişiklikler | Yüz yüze ders anlatımı |
6 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Bakterilerin sınıflandırılması ve önemli bakteriler | Yüz yüze ders anlatımı |
7 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Mantarların yapı ve fizyolojileri, mantar hastalıkları | Yüz yüze ders anlatımı |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Virüslerin yapı ve çeşitliliği | Yüz yüze ders anlatımı |
10 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Parazitler ve çeşitleri | Yüz yüze ders anlatımı |
11 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Mikrobiyota ve önemi | Yüz yüze ders anlatımı |
12 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Deride meydana gelen enfeksiyon hastalıkları | Yüz yüze ders anlatımı |
13 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Sterilizasyon Yöntemleri | Yüz yüze ders anlatımı |
14 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Dezenfeksiyon Yöntemleri | Yüz yüze ders anlatımı |
15 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Genel Tekrar | Yüz yüze ders anlatımı |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Patrick R. Murray, Murray Temel Tıbbi Mikrobiyoloji, (2018), Türkçe Baskı: Güneş Tıp Kitabevi |
Cynthia Nau Cornelissen, Marcia Metzgar Hobbs, (2022) Lippincott Mikrobiyoloji: Şekillerle Açıklamalı Derleme Ders Kitapları |
Paul G. Engelkirk, Janet Duben-Engelkirl, Burton Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji, (2017), İstanbul Tıp Kitabevleri |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to professionally evaluate and apply the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by lecture notes, application tools and materials, visual-objective resources containing current information in the field of podology.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, interpret and evaluate data, identify and analyse problems, and develop solutions based on evidence.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to use basic theoretical and practical knowledge related to the field of podology.
|
3 | |||||
2 |
They can make all applications related to the field of podology in accordance with the technique.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interprets and evaluates data using the basic knowledge and skills acquired in the field of podology, identifies and analyses problems and can take part in studies planned for solution.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to carry out a given task independently using the basic knowledge in the field of podology.
|
3 | |||||
2 |
They can work as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field of podology.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They can evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of podology with a critical approach.
|
3 | |||||
2 |
They identify their learning needs and can direct their learning.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Informs the relevant people and institutions by using the basic knowledge and skills in the field of podology; can transfer his / her thoughts and suggestions for solutions to problems in written and orally.
|
2 | |||||
2 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio A2 General Level.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They can contribute to the collection, interpretation, application and announcement of the results of the data related to the field of podology in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
|
2 | |||||
2 |
As an individual, he/she can act in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethics rules related to his/her duties, rights and responsibilities.
|
3 | |||||
3 |
They can work with other health disciplines.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |