TR EN

REKLAMCILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MYP205 REKLAMCILIK 4 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. EBRU CENGİZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile; öğrencilere reklamcılık kavramını, kuramlarını ve ilkelerini tanıtarak, başarılı bir reklam uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturmak planlanır.
İçerik: Bu dersin içeriğini; reklamcılığın tanımı ve önemi, tarihsel süreçte reklamcılığın gelişimi, reklam ve pazarlama, reklamın amaçları ve işlevleri, demografik faktörler ve reklam, psikolojik faktörler ve reklam, sosyo- kültürel faktörler ve reklam, reklam kuramları, reklam türleri, reklamda yaratıcılık, reklam kampanyası, reklamda örgütlenme yapısı, reklam ajansları ve bilinçaltı reklamcılık tanımlanır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamcılığa dönük temel kuramsal ve teorik bilgiye sahip olur.
Reklam iletişiminin nasıl çalıştığını kavrar.
Reklam ikna yöntemlerini kullanır ve gözlemler.
Reklamın genel ilkelerini pratik çalışmalarla ilişkilendirir.
Reklam kampanya ve süreçlerini kavrar, amacına uygun olarak tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Reklamcılığın Tanımı ve Önemi Anlatım
2 Kaynak Tarama Reklamcılığa Kavramsal Bir Bakış Anlatım
3 Kaynak Tarama Reklam ve Pazarlama Anlatım
4 Kaynak Tarama Reklamın Amaçları ve İşlevleri Anlatım
5 Kaynak Tarama Demografik Faktörler ve Reklam Anlatım
6 Kaynak Tarama Psikolojik Faktörler ve Reklam Anlatım
7 Kaynak Tarama Sosyo Kültürel Faktörler ve Reklam Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Tarama Reklam Kuramları Anlatım
10 Kaynak Tarama Reklam Türleri Anlatım
11 Kaynak Tarama Reklamda Yaratıcılık Anlatım
12 Kaynak Tarama Reklam Kampanyası Anlatım
13 Kaynak Tarama Reklamcılıkta Örgütlenme Yapısı Anlatım
14 Kaynak Tarama Reklam Ajansları Anlatım
15 Kaynak Tarama Bilinçaltı Reklamcılık Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları
Peltekoğlu, Balta, F.(2019). Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, İstanbul: Beta Yayınları.
İzgören, A. Ş. (2015) Eşikaltı Büyücüleri, İstanbul: Elma Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık ve Sağlık hizmetleri ile ilgili konularda yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
3
2
Sağlık muhasebesi ve sağlık maliyet yönetimi uygulaması yapılır.
2
3
Sağlık mevzuatı,sağlık yönetimi,tıbbi terminoloji,sağlık kurumlarında kaynak planlaması,sağlık hizmetleri pazarlaması,tıbbi terminoloji ve sağlık mevzuatı donanımına sahiptir.
2
4
Hastane otomasyon yöntemleri kullanılır.
2
5
Sağlık sektörü ile ilgili bilgileri güncel tutar.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık sektöründe karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi sahibidir.
1
2
Sağlık sektöründe karşılaşılan sorunlara çözümler üretir.
1
3
Sağlık kurallarını bilir ve sağlık kurallarına göre hazırlanır.
2
4
Hastane yönetimi ile ilgili karar alabilecek bilgiye sahiptir.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık muhasebesi ve maliyeti hesaplarını yapar.
1
2
Sağlık hizmetlerinde görev ve mesuliyet alır.
0
3
Hastane otomasyon yöntemlerini kullanır.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık sistemlerinin sorunlarını bilir sorunlara yönelik çözümler üretir.
3
2
Sağlık kurumlarında, hasta kabul, , randevu, vezne, insan kaynakları, kalite birim,danışma faaliyetlerini yerine getirir.
3
3
Sağlık hizmeti üreten,sunan işletmelerde görev alır.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takım çalışması olan birimlerde etkin biçimde çalışır.
1
2
Yüklendiği sorumluluğu başarılı ve hızlı biçimde yerine getirir.
2
3
Sağlık alanını ve alanın risklerini bilerek bağımsız kararlar alır.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık kurumlarının bağlı olduğu resmi kurumları bilir.
2
2
Sağlık kurumları ile ilgili güncel olayları takip eder.
2
3
Sağlık kurumları işletmeciliği ile ilgili eğitim programlarını takip eder,sağlık kurumları ile ilgili gerekli olan bilgi kaynaklarına ulaşır.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hasta ve hekim arasında iletişim sağlar.
2
2
Hasta gizliliği konusunda yetkindir.
2
3
Hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık sektörüne has terminoloji bilgisine sahiptir.
2
2
Sağlık kurumları yönetimi,sağlık yönetimi konularında yetkin bilgiye sahip olması gerektiğini bilir.
2
3
Sağlık sektörünü iyi bilerek stratejik kararlar verir.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 1 14
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 5 5 25
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 5 2 10
Proje Hazırlama 5 2 10
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 106
Genel Toplam 106
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0