Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MYP216 | KURUMSAL İLETİŞİM | 4 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EBRU CENGİZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ZEHRA SEYİTOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Kurumsal iletişim kavram ve uygulamalarına kapsamlı bir giriş dersidir. Ekonomik, sosyal, bireysel, etik ve kanuni konular incelenir. Bu dersin amacı, kuruluş ve toplum arasında, iletişim kanallarının, kuruluşun imajına katkı sağlayacak biçimde nasıl kullanılması gerektiği hakkında aydınlatıcı bilgiler tanımlanır. |
İçerik: | İşletmenin oluşturduğu stratejilere uygun halkla ilişkiler etkinliklerini de içeren bütünleşik iletişim programının geliştirilmesi ve uygulanması sürecinin yönetimi ile ilgili alt başlıkların incelenmesi dersin amacını oluşturmaktadır. Kurumsal İletişim ve Kurum Kimliği; Kurumsal Dizayn, Kurumsal Kültür, Kurumsal İmaj; Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama; Kurumsal Reklamcılık; Halkla İlişkiler; Kurumsal İletişimin Toplumsal Sorumluluk ve Etik Boyutu tanımlanır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir kurumun tüm kurumsal iletişim sürecini tasarlayabilir. |
Bir kurumu, Kurumsal İletişim'in bakış açısıyla değerlendirebilir. |
Kurumsal İmaj geliştirme çalışmalarını uygular. |
Bir kurumun kurum içi iletişim çalışmalarını analiz edebilir. |
Kriz iletişimi çalışmalarını yönlendirebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Ders içeriği ve konusunun anlatılması, Dersin Genel Tanıtımı ve Kurumsal İletişim Tanımı | Slayt sunum-Sözlü Anlatım |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumsallaşma Süreci, Kurum Kavramı, Kurumların İşlevleri ve Özellikleri, Kurumların Sınıflandırılması, Kurumsallaşma, Kurumların İletişime Yaklaşımı, Kurumsal İletişimin Tanımı ve Kapsamı, Kurumsal İletişimin Tarihçesi, Kurumsal İletişim Alanında Farklı Yaklaşımlar | Slayt sunum-Sözlü Anlatım |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumsal İletişimin Sınıflandırılması / Bütünleşik Kurumsal İletişim, Kurumsal İletişimin Amaçları ve İşlevleri, Kurumsal İletişim Alanında Kullanılan Unvanlar, Kurumsal İletişimin Organizasyon Şemasındaki Yeri | Slayt sunum-Sözlü Anlatım |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Paydaş Kavramının Tanımı ve kapsamı, İç ve Dış Paydaşlar, Paydaş Yönetimi, Paydaş Analizi, Paydaşlar ve Kurum Arasındaki İlişki | Slayt sunum-Sözlü Anlatım |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumun Öz Kişiliği, Kurumsal Kültür, Kurumsal Kimlik, Kurumsal İmaj, Kurumsal İtibar | Slayt sunum-Sözlü Anlatım |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İç İletişim Kavramı ve Yapısı, İnformal İletişim, Formal İletişim, Kurum dışı iletişim, İşleyiş Açısından Kurumsal İletişim | Slayt sunum-Sözlü Anlatım |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı, Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Tarihsel Gelişimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kapsadığı Alanlar, Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kurumsal Yapı İçindeki Yeri, Sosyal Sorumluluk Kategorileri | Slayt sunum-Sözlü Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumsal Reklam, Kurumsal Reklam Türleri, Sponsorluk, Sponsorluğun Kurumsal İletişim Amaçları | Slayt sunum-Sözlü Anlatım |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumlarda Yazılı İletişim ve Kullanılan Yazılı Araçlar, İşletme Gazetesi, Kurum Dergisi, Broşür, Bilgilendirici Kurum İçi Yazılar, İş Mektupları | Slayt sunum-Sözlü Anlatım |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Bilgi İletişim Teknolojileri ve Kurumsal İletişim, İnternet, İntranet, Extranet, Sosyal Medya ve Kurumsal İletişim | Slayt sunum-Sözlü Anlatım |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Medya ile İlişkiler, Medyanın Bilgi Kaynağı Olarak Kullanılması, Medya ile İlişkilerin Yönetilmesi ve Kullanılan Araçlar | Slayt sunum-Sözlü Anlatım |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kriz Kavramı, Krize Sebep Olan Faktörler ve Krizin Özellikleri, Kriz Türleri, Kriz Yönetimi | Slayt sunum-Sözlü Anlatım |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumsal İletişim ve Etik, Etik Davranışı Belirleyen Faktörler, İş Etiği, Yönetim Etiği, Kurumsal Etik ve Kurumsal İletişim | Slayt sunum-Sözlü Anlatım |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Öyküleme ve Kurumsal İletişim, Hikaye, Hikayenin Temel Bileşenleri ve Kurumsal Kimlik Örnekleri | Slayt sunum-Sözlü Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Z. Beril Akıncı ve Bat, Mikail (2013). Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim. İstanbul: İletişim Yayınları. |
Okay, Ayla (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları. |
Çakar Mengü, S. (2016). Kurumsal İletişim ve Profesyonel Markalar. Derin Yayınları. |
Steyn, B., ve Puth, G. (2000). Corporate communication strategy. Heinemann. |
Meral, P. S. (2011). Kurumsal Kimlik ve Marka. Detay Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ve Sağlık hizmetleri ile ilgili konularda yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Sağlık muhasebesi ve sağlık maliyet yönetimi uygulaması yapılır.
|
4 | |||||
3 |
Sağlık mevzuatı,sağlık yönetimi,tıbbi terminoloji,sağlık kurumlarında kaynak planlaması,sağlık hizmetleri pazarlaması,tıbbi terminoloji ve sağlık mevzuatı donanımına sahiptir.
|
4 | |||||
4 |
Hastane otomasyon yöntemleri kullanılır.
|
3 | |||||
5 |
Sağlık sektörü ile ilgili bilgileri güncel tutar.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sektöründe karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi sahibidir.
|
4 | |||||
2 |
Sağlık sektöründe karşılaşılan sorunlara çözümler üretir.
|
3 | |||||
3 |
Sağlık kurallarını bilir ve sağlık kurallarına göre hazırlanır.
|
4 | |||||
4 |
Hastane yönetimi ile ilgili karar alabilecek bilgiye sahiptir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık muhasebesi ve maliyeti hesaplarını yapar.
|
1 | |||||
2 |
Sağlık hizmetlerinde görev ve mesuliyet alır.
|
0 | |||||
3 |
Hastane otomasyon yöntemlerini kullanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sistemlerinin sorunlarını bilir sorunlara yönelik çözümler üretir.
|
3 | |||||
2 |
Sağlık kurumlarında, hasta kabul, , randevu, vezne, insan kaynakları, kalite birim,danışma faaliyetlerini yerine getirir.
|
3 | |||||
3 |
Sağlık hizmeti üreten,sunan işletmelerde görev alır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takım çalışması olan birimlerde etkin biçimde çalışır.
|
4 | |||||
2 |
Yüklendiği sorumluluğu başarılı ve hızlı biçimde yerine getirir.
|
3 | |||||
3 |
Sağlık alanını ve alanın risklerini bilerek bağımsız kararlar alır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumlarının bağlı olduğu resmi kurumları bilir.
|
4 | |||||
2 |
Sağlık kurumları ile ilgili güncel olayları takip eder.
|
3 | |||||
3 |
Sağlık kurumları işletmeciliği ile ilgili eğitim programlarını takip eder,sağlık kurumları ile ilgili gerekli olan bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hasta ve hekim arasında iletişim sağlar.
|
5 | |||||
2 |
Hasta gizliliği konusunda yetkindir.
|
5 | |||||
3 |
Hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sektörüne has terminoloji bilgisine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Sağlık kurumları yönetimi,sağlık yönetimi konularında yetkin bilgiye sahip olması gerektiğini bilir.
|
3 | |||||
3 |
Sağlık sektörünü iyi bilerek stratejik kararlar verir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 5 | 50 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 1 | 5 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 98 |
Genel Toplam | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |