TR EN

BÜRO YÖNETİMİ VE ERGONOMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TDP205 BÜRO YÖNETİMİ VE ERGONOMİ 3 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NAZLI YÜCEOL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NAZLI YÜCEOL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders öğrencilerin büro ortamında kullanılacak büro araç ve gereçleri ile ilgili bilgi ve becerilerle donanmış ,iş yerinin iş akışını, problemlerin çözüm aşamalarını kavrayabilme bilgi ve becerisine sahip olmalarını amaçlamaktadır.
İçerik: Büro Yönetimi ve Ergonomi dersi, Büro kavramı, büronun amacı, fonksiyonları ve tarihsel gelişimi, büro türleri - Büro elemanları, büro hizmetleri, bürolarda çalışanların özellikleri - Yönetim kavram ve tanımı, yönetimin özellikleri, yönetimin tarihsel gelişimi, amaç ve fonksiyonları - Büro yönetimi kavramı, büro yönetiminin özellikleri, büro yönetiminin amacı ve fonksiyonları - Büro yönetiminde planlama - Büro yönetiminde örgütleme - Bürolarda koordinasyon - Büro yönetiminde yöneltme - Büro yönetiminde kontrol (denetim) - Bürolarda iş yönetimi - Bürolarda dosyalama - Büro yönetiminde stres yönetimi - Büro yönetiminde ergonomi - Çalışma koşullarında ergonomi konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yönetim ile ilgili temel kavramları tanımlar-BİLİŞSEL-BİLGİ
Yönetim fonksiyonlarını sınıflar-BİLİŞSEL-KAVRAMA
Büro faaliyetlerini verimli bir şekilde yürütür-BİLİŞSEL-UYGULAMA
Bürolarda zaman yönetimine uygun olarak zamanı etkin kullanır-BİLİŞSEL-UYGULAMA
Bürolarda zaman yönetimine uygun olarak zamanı planlar-PSİKO-MOTOR-YARATMA
Büro faaliyetlerinin planlamasını otomatik olarak yapar-PSİKO-MOTOR-BECERİ HALİNE GETİRME
Büro faaliyetlerinin planlamasını düzenler-DUYUŞSAL - ÖRGÜTLEME
Bürolarda stresi yönetmeye dikkat eder-DUYUŞSAL-ALMA
Bürolarda koordinasyon ilkelerine bağlı olarak (çalışma) arkadaşları ile işbirliği yapar-DUYUŞSAL-TEPKİDE BULUNMA

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yok Ders Tanıtımı, Genel Bilgilendirme Slayt sunum-Sözlü Anlatım
2 Ön Hazırlık Büro Kavramları, Yönetim Kavramları, Büro Yönetiminin Tarihsel Gelişimi Slayt sunum-Sözlü Anlatım
3 Ön Hazırlık Büro Yönetimi, Yönetici ve Lider Kavramları Slayt sunum-Sözlü Anlatım
4 Ön Hazırlık Büro Türleri/ Güncel ve Klasik Büro Türleri Slayt sunum-Sözlü Anlatım
5 Ön Hazırlık Büro Yönetimi ve Ergonomi Slayt sunum-Sözlü Anlatım
6 Ön Hazırlık Bürolarda Verimlilik Slayt sunum-Sözlü Anlatım
7 Ön Hazırlık Bürolarda Verimliliği Artırma Yöntemleri Slayt sunum-Sözlü Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Ön Hazırlık Büro Yönetiminde İnsan Kaynakları Planlaması, Eğitim ve Oryantasyon Slayt sunum-Sözlü Anlatım
10 Ön Hazırlık Bürolarda İletişim Slayt sunum-Sözlü Anlatım
11 Ön Hazırlık Bürolarda Mobbing Slayt sunum-Sözlü Anlatım
12 Ön Hazırlık Bürolarda iş ve Meslek Etiği Slayt sunum-Sözlü Anlatım
13 Ön Hazırlık Büro Yönetiminde Değişen Çalışma Trendleri Slayt sunum-Sözlü Anlatım
14 Ön Hazırlık Stres Yönetimi Slayt sunum-Sözlü Anlatım
15 Ön Hazırlık Zaman Yönetimi Slayt sunum-Sözlü Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Beta Yayınları.
YÖK. (2018). Yönetimde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Yök Açık Erişim Yayınları.
Üniversitesi, İ. (2016). Büro Yönetimi. İstanbul: Uzem Yayınları
Can, E., Büyükbalcı, P. ve Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
Öztaş, N. (2017). Yönetim - Örgüt ve Yönetim Kuramları. Otorite Yayınları, Antalya.
Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
YÖK. (2018). Yönetimde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Yök Açık Erişim Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Meaning and scope of medical secretarial profession, objectives and explains the importance of business life.
0
2
Medical Secretarial duties and responsibilities of the profession of sorts.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains and applies document management in the Medical Secretariat.
5
2
List the rules that medical/medical secretaries should follow in their relations with patients and their relatives.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Lists the professional principles and ethical rules of the secretarial profession and the medical secretariat, lists the protocol rules to be followed in the secretariat.
5
2
Knows and explains medical terms and concepts related to the field of medical secretarial
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Knowledge related to the field is preparing a report.
0
2
Knows and applies in the field of document management.
5
3
Is knowledgeable about computer programs have effectively uses knowledge of keyboard technique.
0
4
Filing and archiving has the knowledge, effectively makes dosyl and archiving.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Individual works in health care institutions.
5
2
In health care institutions take responsibility and fulfills.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Knows the types of health information systems.
0
2
Work on the subject to learn the concepts and uses open.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medical Documentation and Secretarial encountered in applications related to the field teams to solve complex and unpredictable problems in the process taking place and act in accordance with quality management.
5
2
Takes place in the team, take part in group work and responsibility are needed.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medicine as a medical concepts related to the secretarial profession knows and uses.
0
2
Health institutions in the process of filing archiving and document management fulfills.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 2 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 12 2 24
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 106
Genel Toplam 106
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0