TR EN

BÜRO YÖNETİMİ VE ERGONOMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TDP205 BÜRO YÖNETİMİ VE ERGONOMİ 3 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NAZLI YÜCEOL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NAZLI YÜCEOL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders öğrencilerin büro ortamında kullanılacak büro araç ve gereçleri ile ilgili bilgi ve becerilerle donanmış ,iş yerinin iş akışını, problemlerin çözüm aşamalarını kavrayabilme bilgi ve becerisine sahip olmalarını amaçlamaktadır.
İçerik: Büro Yönetimi ve Ergonomi dersi, Büro kavramı, büronun amacı, fonksiyonları ve tarihsel gelişimi, büro türleri - Büro elemanları, büro hizmetleri, bürolarda çalışanların özellikleri - Yönetim kavram ve tanımı, yönetimin özellikleri, yönetimin tarihsel gelişimi, amaç ve fonksiyonları - Büro yönetimi kavramı, büro yönetiminin özellikleri, büro yönetiminin amacı ve fonksiyonları - Büro yönetiminde planlama - Büro yönetiminde örgütleme - Bürolarda koordinasyon - Büro yönetiminde yöneltme - Büro yönetiminde kontrol (denetim) - Bürolarda iş yönetimi - Bürolarda dosyalama - Büro yönetiminde stres yönetimi - Büro yönetiminde ergonomi - Çalışma koşullarında ergonomi konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yönetim ile ilgili temel kavramları tanımlar-BİLİŞSEL-BİLGİ
Yönetim fonksiyonlarını sınıflar-BİLİŞSEL-KAVRAMA
Büro faaliyetlerini verimli bir şekilde yürütür-BİLİŞSEL-UYGULAMA
Bürolarda zaman yönetimine uygun olarak zamanı etkin kullanır-BİLİŞSEL-UYGULAMA
Bürolarda zaman yönetimine uygun olarak zamanı planlar-PSİKO-MOTOR-YARATMA
Büro faaliyetlerinin planlamasını otomatik olarak yapar-PSİKO-MOTOR-BECERİ HALİNE GETİRME
Büro faaliyetlerinin planlamasını düzenler-DUYUŞSAL - ÖRGÜTLEME
Bürolarda stresi yönetmeye dikkat eder-DUYUŞSAL-ALMA
Bürolarda koordinasyon ilkelerine bağlı olarak (çalışma) arkadaşları ile işbirliği yapar-DUYUŞSAL-TEPKİDE BULUNMA

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yok Ders Tanıtımı, Genel Bilgilendirme Slayt sunum-Sözlü Anlatım
2 Ön Hazırlık Büro Kavramları, Yönetim Kavramları, Büro Yönetiminin Tarihsel Gelişimi Slayt sunum-Sözlü Anlatım
3 Ön Hazırlık Büro Yönetimi, Yönetici ve Lider Kavramları Slayt sunum-Sözlü Anlatım
4 Ön Hazırlık Büro Türleri/ Güncel ve Klasik Büro Türleri Slayt sunum-Sözlü Anlatım
5 Ön Hazırlık Büro Yönetimi ve Ergonomi Slayt sunum-Sözlü Anlatım
6 Ön Hazırlık Bürolarda Verimlilik Slayt sunum-Sözlü Anlatım
7 Ön Hazırlık Bürolarda Verimliliği Artırma Yöntemleri Slayt sunum-Sözlü Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Ön Hazırlık Büro Yönetiminde İnsan Kaynakları Planlaması, Eğitim ve Oryantasyon Slayt sunum-Sözlü Anlatım
10 Ön Hazırlık Bürolarda İletişim Slayt sunum-Sözlü Anlatım
11 Ön Hazırlık Bürolarda Mobbing Slayt sunum-Sözlü Anlatım
12 Ön Hazırlık Bürolarda iş ve Meslek Etiği Slayt sunum-Sözlü Anlatım
13 Ön Hazırlık Büro Yönetiminde Değişen Çalışma Trendleri Slayt sunum-Sözlü Anlatım
14 Ön Hazırlık Stres Yönetimi Slayt sunum-Sözlü Anlatım
15 Ön Hazırlık Zaman Yönetimi Slayt sunum-Sözlü Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Beta Yayınları.
YÖK. (2018). Yönetimde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Yök Açık Erişim Yayınları.
Üniversitesi, İ. (2016). Büro Yönetimi. İstanbul: Uzem Yayınları
Can, E., Büyükbalcı, P. ve Bal, Y. (2016). İşletme Bilimine Giriş. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
Öztaş, N. (2017). Yönetim - Örgüt ve Yönetim Kuramları. Otorite Yayınları, Antalya.
Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
YÖK. (2018). Yönetimde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Yök Açık Erişim Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Meaning and scope of medical secretarial profession, objectives and explains the importance of business life.
0
2
Medical Secretarial duties and responsibilities of the profession of sorts.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains and applies document management in the Medical Secretariat.
5
2
List the rules that medical/medical secretaries should follow in their relations with patients and their relatives.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Lists the professional principles and ethical rules of the secretarial profession and the medical secretariat, lists the protocol rules to be followed in the secretariat.
5
2
Knows and explains medical terms and concepts related to the field of medical secretarial
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Knowledge related to the field is preparing a report.
0
2
Knows and applies in the field of document management.
5
3
Is knowledgeable about computer programs have effectively uses knowledge of keyboard technique.
0
4
Filing and archiving has the knowledge, effectively makes dosyl and archiving.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Individual works in health care institutions.
5
2
In health care institutions take responsibility and fulfills.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Knows the types of health information systems.
0
2
Work on the subject to learn the concepts and uses open.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medical Documentation and Secretarial encountered in applications related to the field teams to solve complex and unpredictable problems in the process taking place and act in accordance with quality management.
5
2
Takes place in the team, take part in group work and responsibility are needed.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medicine as a medical concepts related to the secretarial profession knows and uses.
0
2
Health institutions in the process of filing archiving and document management fulfills.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 2 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 12 2 24
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 106
Genel Toplam 106
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0