Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SMP226 | HALK SAĞLIĞI | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NAZLI YÜCEOL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN POLAT-Öğr.Gör. SİBEL BULUT HAKLI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile halk sağlığı yaklaşımını, önemli çalışma alanlarını değerlendirmek ve sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısı getirebilmek amaçlar. |
İçerik: | Bu derste; sağlık, hastalık kavramlarının tanımlanması, Bilimdeki gelişmeler ve sağlık hizmetleri, Bulaşıcı hastalıkların kontrolü, Ana sağlığı ve aile planlaması, Çocuk sağlığı, Adölesan ve okul sağlığı, yaşlılık sorunları, Toplum beslenmesi, Çevre sağlığının toplum sağlığı açısından önemi, İş sağlığı, Sağlık yönetimi konuları değerlendirir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Epidemiyoloji,demografi,biyoistatistik kavramlarını kullanır ve bu bilgilerle sağlık göstergelerini takip eder. |
Toplumun öncelikli sağlık sorunlarının belirlenmesi ve temel sağlık hizmetleri sunulması kültürünü benimser. |
Ana ve çocuk sağlığına yönelik bakım hizmetlerinin örgütlenmesi yürütülmesi ve değerlendirilmesinde görev tanımına uygun olarak faaliyetlere hizmet eder. |
Toplum sağlığı, iş sağlığı ve iş güvenliği ve toplum ruh sağlığı hizmetlerine yönelik uygulama sistemlerinin planlanmasında çalışma arkadaşları ile işbirliği yapar. |
Toplumda beslenme sorunları ve beslenmenin iyileştirilmesi konularını içselleştirir. |
Çocuk ve genç sağlığı sorunlarını çözmede motivasyonu artar, elindeki kaynakları kullanır. |
Bulaşıcı olan /olmayan önemli hastalıkların yaratacağı toplumsal problemlere duyarlılığı artar. Kendisinin, ailesinin, yakın çevresinini sağlığını koruma faaliyetlerine hizmet eder. |
Yaşlı sağlığı sorunlarını kültür değerlerine uygun düşünebilir, çözümleyici faaliyetlerin planlanmasına katılır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Dersin tanıtılması, dersin içeriği ve ders hakkında bilgilendirme.Halk Sağlığı genel kavramları, genel amaçları ve işlevler | İnteraktif tekniklerle sunum |
2 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Temel Sağlık Hizmetleri ve Ülkemizin sağlık örgütlenmesi | İnteraktif tekniklerle sunum |
3 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Türkiye’nin Genel Sağlık Sorunları ve sağlık göstergeler | İnteraktif tekniklerle sunum |
4 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Dünyada ve Ülkemizde Kadının Sağlık Durumu, sorunları | İnteraktif tekniklerle sunum |
5 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Üreme Sağlığı ve aile planlaması | İnteraktif tekniklerle sunum |
6 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Aile Sağlığı | İnteraktif tekniklerle sunum |
7 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Çocuk ve genç sağlığı | İnteraktif tekniklerle sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Yaşlı sağlığı ve sorunları | İnteraktif tekniklerle sunum |
10 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Epidemiyoloji ve halk sağlığı | İnteraktif tekniklerle sunum |
11 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Bulaşıcı hastalıklar, Önlem ve Bağışıklanma | İnteraktif tekniklerle sunum |
12 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Kronik Hastalıklar | İnteraktif tekniklerle sunum |
13 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Kronik Hastalıklar, Kanser | İnteraktif tekniklerle sunum |
14 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | İş ve işçi sağlığı, meslek hastalıkları | İnteraktif tekniklerle sunum |
15 | Farklı kaynaklardan bireysel araştırma | Dünyada ve Ülkemizde Çevre Sağlığı Sorunları | İnteraktif tekniklerle sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Güler, Ç., Akın L.(2006).Halk Sağlığı (Temel Bilgeler) Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara |
Piyal, B.(2011).Halk Sağlığı ANKARA ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM YAYINLARI.1. Baskı |
Ridde,V.(2007).Reducing social inequalities in health: public health, community health or health promotion. IUHPE - Promotion & Education Vol XIV, No 2, p: 63-67 |
Eren, N., Öztek, Z.(2006).Halk Sağlığının Gelişmesi. Halk Sağlığı Temel Bilgiler,(Edt)Güler Ç, Akın L. Hacettepe Üniversitesi Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi sekreterlik mesleğinin anlam ve kapsamını, amaçlarını ve iş yaşamındaki önemini açıklar
|
0 | |||||
2 |
Tıbbi Sekreterlik mesleğinin görev ve sorumluluklarını sıralar
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi Sekreterlikte evrak yönetimini açıklar ve uygular
|
0 | |||||
2 |
Tıp/tıbbi sekreterlerinin hasta ve hasta yakınları ile ilişkilerinde uymaları gereken kuralları sıralar
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sekreterlik mesleği ve Tıp sekreterliğinin mesleki esaslarını ve etik kurallarını sıralar, Sekreterlikte uyulması gereken protokol kurallarını sıralar
|
0 | |||||
2 |
Tıbbi sekreterlik alanı ile ilgili olan tıbbi terim ve kavramları bilir ve açıklar
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili olarak rapor hazırlama bilgisine sahiptir
|
5 | |||||
2 |
Alanında evrak yönetimini bilir ve uygular
|
0 | |||||
3 |
Bİlgisayar programları konusunda bilgi sahiptir klavye teknikleri bilgisine sahiptir etkin olarak kullanır
|
0 | |||||
4 |
Dosyalama ve arşivleme bilgisine sahiptir, etkin olarak dosylama ve arşivleme yapar
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları içerisinde bireysel olarak çalışır
|
5 | |||||
2 |
Sağlık kurumu içerisinde sorumluluk alır ve yerine getirir
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık enformasyon sistemelerini bilir
|
0 | |||||
2 |
Çalışma konusu ile ilgili kavramları öğrenir açıkları ve kullanır
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
|
0 | |||||
2 |
Ekip içerisinde yer alır , grup çalışmalarında yer alır ve gerektiğinde sorumluluk üstlenir
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbı sekreterlik mesleğine ilişkin olarak tıbbi kavramları bilir ve kullanır
|
5 | |||||
2 |
Sağlık kurumu içerisinde dosyalama arşivleme ve evrak yönetimi işlemlerini yerine getirir
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 78 |
Genel Toplam | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |