Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
LTP208 | TARIM İLAÇLARI VE ANALİZİ | 4 | 4 | 3 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ECEM BAYKAL ALPASLAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile, tarım ilaçlarının, kullanımları, gruplandırılması etkinliği, sağlığa etkileri fiziksel ve kimyasal analiz yöntemleri hakkında bilgi edindirmek amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders, tarım ilaçlarnın kullanılması, gruplandırılması, etkinliği, insan hayvan ve çevre üzerindeki etkileri, tarım ilacı kalıntılarının fiziksel ve kimyasal analizleri, gıda ve yemlerde tarım ilacı kalıntısı analizlerini içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tarım ilaçlarını tanımlar. |
Tarım ilaçlarının kullanım alanlarını örnekler. |
Tarım ilaçlarının etkinliğini sınıflandırır. |
Tarım ilaçlarının yarar ve zararlarını sıralar. |
Tarım ilacı kalıntılarının çevre, insan ve hayvan sağlığına etkisini belirtir. |
Tarım ilacı kalıntı analizlerini listeler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Tarım ilaçları | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
2 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Tarım ilaçlarının kullanımları | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
3 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Tarım ilaçlarının gruplandırılması | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
4 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Tarım ilaçlarının etkilediği zararlı ve hastalık etmenleri | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
5 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Tarım ilaçlarının etkinliği | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
6 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Tarım ilaçlarının yarar ve zararları | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
7 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Tarım ilaçlarının insan ve hayvan sağlığına etkileri | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Tarım ilaçlarının çevreye etkileri | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
10 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Tarım ilacı kalıntıları | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
11 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Tarım ilacı kalıntılarının analiz yöntemleri | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
12 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Tarım ilacı kalıntılarının fiziksel analiz yöntemleri | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
13 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Tarım ilacı kalıntılarının kimyasal analiz yöntemleri | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
14 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Gıdalarda tarım ilacı kalıntı analizleri | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
15 | Literatür tarama, bireysel araştırma. | Yemlerde tarım ilacı kalıntı analizleri | Anlatım, soru - cevap, uygulama. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tiryaki, O. (2011). Pestisit kalıntı analizlerinde kalite kontrol (QC) ve kalite güvencesi (QA). Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara. |
Tadeo, J. L. (Ed.). (2019). Analysis of pesticides in food and environmental samples. CRC Press. |
Edwards, C. A. (Ed.). (2013). Environmental pollution by pesticides (Vol. 3). Springer Science & Business Media. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have basic theoretical and practical knowledge in the field of laboratory science.
|
5 | |||||
2 |
They have a minimum technical infrastructure in basic mathematics and science subjects.
|
3 | |||||
3 |
They acquire the ability to effectively collect data through efficient sampling, experiments, and analysis, and to interpret and evaluate the obtained data.
|
5 | |||||
4 |
They are aware of the fundamental concepts related to quality assurance and quality management systems, and they can conduct work in accordance with the importance of the quality control process within total quality management.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have knowledge of ethical principles and rules related to their field.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They possess the capability to generate original ideas that can respond to the demands and advancements in the laboratory sector, as well as the ability to conduct research and development (R&D) activities.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They interpret and evaluate data using the basic level of knowledge and skills acquired in their field, identify problems, analyze them, and participate/take responsibility in planned activities for solving them.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have the ability to work independently.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They acquire an awareness of the necessity of lifelong learning and gain an understanding of keeping up with developments in science and technology, as well as continually renewing themselves.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are respectful towards historical values and possess social responsibility awareness.
|
0 | |||||
2 |
They understand the necessity of teamwork and engage in team collaboration when needed.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are knowledgeable about laboratory technology and proficiently utilize laboratory instruments and equipment in an appropriate and effective manner.
|
5 | |||||
2 |
They can conduct analyses of food, water, plants, soil, chemicals, microbiological samples, and medical materials.
|
5 | |||||
3 |
They have sufficient awareness regarding individual and public health, environmental protection, and occupational safety.
|
3 | |||||
4 |
They act in accordance with laws, regulations, legislation, and professional ethical standards regarding their duties, rights, and responsibilities as an individual.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 74 |
Genel Toplam | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |