Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IYP213 | YAZ STAJI | 3 | 0 | 0 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SİBEL CANİTEZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin akademik ders programı dışında ve eğitimlerine katkıda bulunacak şekilde pratik, teknik ,idari bilgi-tecrübe kazanmaları ve iş hayatını, işçi-işveren ilişkilerini tanımalarıdır. |
İçerik: | Öğrencilerin profesyonel Ameliyathane teknikerliği yaşamını tanıması, teorik almış olduğu bilgilerin pratik uygulamalarla pekiştirilmesi, ülkemizdeki sağlık kuruluşlarını tanıması, sağlık düzeyi hakkında fikir sahibi olmasını sağlamakla beraber öğrenciye uzmanlık alanı seçiminde yardımcı olmasına, problemler ve çözüm yaklaşımları konularında gözlem yapıp fikir sahibi olmasını sağlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Teorik almış olduğu bilgilerin pratik uygulamalarla pekiştirmek |
Acil servis, ambulans gibi ortamları, çalışanları ve işleyişi yakından tanımak |
Mesleki eğitim alanında gelişimini sağlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | Uygulama |
2 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur | Uygulama |
3 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur | Uygulama |
4 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur | Uygulama |
5 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur | Uygulama |
6 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur | Uygulama |
7 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur | Uygulama |
10 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur | Uygulama |
11 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur | Uygulama |
12 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur | Uygulama |
13 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur | Uygulama |
14 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur | Uygulama |
15 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İGÜ Staj Yönergesi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Emergency care will have the basic knowledge and experience.
|
3 | |||||
2 |
Is capable, in an emergency patient evaluation.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
We believe in the philosophy of emergency care.
|
2 | |||||
2 |
Improving the quality of emergency medical services and knowledge about quality standards.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Preventive, curative principles of emergency care plans, implements and evaluates and registers.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Areas that require emergency care at an advanced level of knowledge of institutional uses and applications.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility in pre-hospital emergency care.
|
4 | |||||
2 |
Fastest time of the incident, serial, cool and decides correctly.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning with a sense of lifelong learning will continue.
|
2 | |||||
2 |
National and universal values, intellectual and social aspects of principle develops itself.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patient, family and team with other health care professionals in oral and written communication.
|
4 | |||||
2 |
In case of emergency itself, and patients and their relatives, other health professionals and social psychological knowledge and skills necessary to protect uses.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In case of emergency as soon as possible reaching the scene, assess the situation, if necessary and appropriate initial treatment allows transport of the patient to the emergency room.
|
3 | |||||
2 |
Case to be made for emergency aid to the wounded techniques appropriate first aid and emergency plans, manages and implements.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 8 | 48 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 6 | 0 | 48 |
Genel Toplam | 48 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 1,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |