Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SMP103 |
FİZYOLOJİ |
1 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. BAŞAK GÖKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. BÜŞRA SARP KAYA |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Fizyoloji dersinde; vücudun temel işlevleri ile sistemleri oluşturan yapı ve organların fizyolojik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Fizyoloji ile ilgili temel terim ve kavramlar, hücrenin yapısı ve çeşitleri, duyu organları, hareket sistemi, dolaşım sistemi, sindirim sistemi, boşaltım sistemi, genital sistemler, sinir sistemi ve solunum sistemi fizyolojisi konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Hücre ve organ sistemlerinin işlevsel mekanizmalarını, birbirleri ile ilişkilerini ve vücuttaki fizyolojik kontrol
mekanizmalarını değerlendirme. |
Sağlıklı durumda vücut işlevlerinin nasıl gerçekleştiğini tanımlama. |
Patolojik durumlarda hangi fizyolojik işlevlerde problem olduğunu örneklendirme. |
Organizmanın nasıl bir iç denge içerisinde çalıştığını araştırma. |
Çeşitli hastalıkların oluşumundaki fizyolojik değişkenler hakkında çıkarımda bulunma. |
İnsan vücudunda bulunan fizyolojik yapılar ile hastalıklar arasında neden-sonuç ilişkisi kurma. |
Bütün fizyolojik sistemlerin birbirlerine bağlı bir şekilde çalıştığını yorumlama. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Fizyolojide Temel Kavram ve Terimleri |
Anlatım ,soru / cevap |
2 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Hücre Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
3 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Kas Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
4 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Kan Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
5 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Solunum Sistemi Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
6 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Dolaşım Sistemi Fizyolojisi - Kan |
Anlatım ,soru / cevap |
7 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Dolaşım Sistemi Fizyolojisi - Lenf |
Anlatım ,soru / cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Sindirim Sistemi Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
10 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Sinir Sistem Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
11 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Endokrin Sistemi Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
12 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Boşaltım Sistemi Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
13 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Üreme Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
14 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Duyu Fizyolojisi |
Anlatım ,soru / cevap |
15 |
Literatür tarama, bireysel araştırma. |
Genel Tekrar |
Anlatım ,soru / cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Guyton, A.C., Hall, J.E., (2021) Guyton Medical Physiology,14 th Edition, Türkçe Baskı: Nobel Tıp Kitabevleri |
Widmaier, E.P.,Raff; H., Strang; K.T.,(2010) Vander İnsan Fizyolojisi, Türkçe Baskı: İzmir Güven Kitapevi |
Ertuğrul. L., (2014) Fizyoloji, Akademi Basın ve Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Master human body systems and fundamental structure and anatomy.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Distinguish between the results of different imaging anatomical structures.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The aim is train qualified technique staff who is able to use knowledge and communication skills, to apply developing technology in related field, to synthesize knowledge, to coordinate easily with radiologists and other health staff who can use eye and hand coordination easily, to detect the problems and search solutions immediately.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
General physics and chemistry to explain the concept.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Competence in computer skills.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Competence in taking medical history, preparing patient files etc. in one's field of medicine.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The qualified technique personnel who are able to work in all the sub-branches of radioagnostic fileds, to coordinate easily with radiologists and other health staff, to become a team member against problems by collecting data and reaching a result and to fulfil the missions independently.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Radiology units within health care institutions related tools, equipment and techniques deemed necessary by the physician to make shots, and analyze the data obtained.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
The use the basic level knowledge and skills in the relevant field, interpret and evaluate data and indentify and solve potential problems.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Brings the consciousness of life-long learning, determines learning needs, paves way to knowledge sources.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Develops the fundatemtal field knowledge and skills in a critical level.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Aim is to be able to use knowledge and communication skills, to have to technical supply in order to use the developing technology in field, to have the ability to synthesize knowledge, to use eye and hand coordination easily.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Competence in realizing team effort.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Aim is to be able to have the fundamental Professional competence in radioagnostic; to be capable and to take responsility; to obey the rules ot protect human health.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
96 |
|
Genel Toplam |
96 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|