TR EN

RADYOLOJİK ANATOMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TGP106 RADYOLOJİK ANATOMİ 2 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BAŞAK GÖKSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Tüm vücut anatomisinin değişik görüntüleme yöntemleri ile öğrenmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Radyolojide Etik, Zaman Yönetimi, İskelet Sistemi Radyolojik Anatomisi, Üst Ekstremite Radyolojik Anatomisi, Alt Ekstremite Radyolojik Anatomisi, Sinir Sistemi Radyolojik Anatomisi, Solunum Sistemş Radyolojik Anatomisi, Sindirim Sistemi Radyolojik Anatomisi, Üriner Sitem Radyolojik Anatomisi, Meme Radyolojik Anatomisi, Radyolojide Algoritm, Radyolojik Tanı Cihazları, Radyolojik Anatomide Konjenital Farklılıklar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İskelet Sistemi Radyolojik Anatomisini Öğrenir.
Sinir sisteminin Radyolojik Anatomisini Öğrenir.
Solunum Sistemi Radyolojik Anatomisini Öğrenir.
Dolaşım Sistemi Radyolojik Anatomisini Öğrenir.
Sindirim Sistemi Radyolojik Anatomisini Öğrenir.
Üriner Sistem Radyolojik Anatomisini Öğrenir.
Meme Radyolojik Anatomisini Öğrenir.
Radyolojide Algoritmi Öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, bireysel araştırma. Giriş, Tanıtım ve Amaç Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 Literatür tarama, bireysel araştırma. Zaman Yönetimi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Literatür tarama, bireysel araştırma. Radyoloji ve Etik Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Literatür tarama, bireysel araştırma. İskelet Sistemi Radyolojik Anatomisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Literatür tarama, bireysel araştırma. Üst Eksremite Radyolojik Anatomisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Literatür tarama, bireysel araştırma. Alt Ekstremite Radyolojik Anatomisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Literatür tarama, bireysel araştırma. Sinir Sistemi Radyolojik Anatomisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, bireysel araştırma. Solunum Sistemi Radyolojik Anatomisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Literatür tarama, bireysel araştırma. Dolaşım Sistemi Radyolojik Anatomisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Literatür tarama, bireysel araştırma. Sindirim Sistemi Radyolojik Anatomisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Literatür tarama, bireysel araştırma. Üriner Sistem Radyolojik Anatomisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Literatür tarama, bireysel araştırma. Meme Radyolojik Anatomisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Literatür tarama, bireysel araştırma. Radyolojide Algoritm Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Literatür tarama, bireysel araştırma. Radyolojik Tanı Cihazları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tuncel, E. (2012). Klinik radyoloji. Nobel ve Güneş Tıp Kitabevleri.
Kaya, T., Adapınar, B., & Özkan, R. (1997). Temel radyoloji tekniği. Nobel Kitabevi, İstanbul.
CD Claussen, S Miller, M Fenchel, et al. Direct Diagnosisin Radiology: Cardiac Imaging (çeviri: Barut AY, Orhan Ö, Rakıcı İT. Kardiak Görüntüleme) Veri Medikal Yayıncılık, Ankara, 2010.
Barut A.Y, Çermik F, Karaçetin D. Radyasyon Güvenliği El Kitabı. İstanbul, S.B. İstanbul Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Yayınları, 2011.
AS Whitley, C Sioane, G Jefferson, et al. Clark’s Pocket Handbook for Radiographers Second Edition (çeviri: Kuru Lİ, Aslan A, Barut AY, Buz A, Erdemli S, Mutlu F, Duman E. Radyoloji Teknikerleri İçin El Kitabı) Güneş Tıp Kitabevi, İstanbul, 2019.
Kuruluş, B. P. R. G. K., & Etkinlikleri, G. V. (2004). Temel Radyoloji Fiziği. Türk Radyoloji Derneği İzmir Şubesi Eğitim Sempozyumları, 2005, 142-146.
Rankine, J. J. (2005). Diagnostic Imaging: Orthopaedics. Stoller, Tirman, Bredella, Beltran, Branstetter and Blease.
Greenspan, A. (2014). Orthopedic imaging: a practical approach. Lippincott Williams & Wilkins.
Oğuz M. Röntgen Fiziğine Giriş: Diagnostik I. Adana, ÇÜ Basımevi, 1992.
Osei EK, Faulkner K. Fetal doses from radiological examinations. Brit J of Radiol 1999; 72:773-780
Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Programı Ders Notları.
Ferner H, Staubesand J. Sobotto Atlas of Human Anatomy. 10th ed. Münih, Urban & Schwarzenberg, 1982.
Heinz Fenies (çeviri editörü: Prof. Dr. Mehmet YILDIRIM), Tania MARUR, Uluslararası Terimlerle Resimli Anatomi Sözlüğü, Nobel&Yüce, İstanbul, Nisan 2001.
Ceydeli Nergis, Radyolojik Görüntüleme Tekniği, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Radyodiagnostik Anabilim Dalı, İzmir, 2000.
Kaya T. Kas İskelet Yumuşak Doku Radyolojisi.
Moeller, Torsten B. Radyografide Normal Bulgular.
Ayşan E. İnternet Desteğinde Bilimsel Makale ve Tez Yazımı.
Möller, Torsten B. Kesitsel Anatomi Cep Atlası.
Arslan Mustafa, Radyoloji, Sistem Ofset Basım-Yayın, Ankara, 1992.
http://kddb.gelisim.edu.tr/
Civaner MM. Meslek Örgütlerinin Deontolojik Görevleri, TTB ve Tabip Odalarının Tıbbi Etik ve Deontolojiyi Koruma Sorumluluğu, In: Bulut N, Ankara: Türk Tabipleri Birliği Yayınları; Aralık 2018: 9-19
Platon. Sokrates’in Savunması. 24. Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi; 2018
Kuçuradi I. Etik. 6. Basım. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu; 2015
Arda B, Kahya E, Gül Başağaç T. Bilim Etiği ve Bilim Tarihi. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi; 2004
Nietzsche F. İyinin ve Kötünün Ötesinde. 4. Basım. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları; Kasım 2018
Kant I. Pratik Usun Eleştirisi. 9. Basım. İstanbul: Say Yayınları; 2016
Cevizci A. Uygulamalı Etik. 1. Basım. İstanbul: Say Yayınları; 2013
Osmay N. İnsan Mühendisliği. 3. Basım. İstanbul: Alfa Yayınları; 2003

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Master human body systems and fundamental structure and anatomy.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Distinguish between the results of different imaging anatomical structures.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The aim is train qualified technique staff who is able to use knowledge and communication skills, to apply developing technology in related field, to synthesize knowledge, to coordinate easily with radiologists and other health staff who can use eye and hand coordination easily, to detect the problems and search solutions immediately.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
General physics and chemistry to explain the concept.
5
2
Competence in computer skills.
5
3
Competence in taking medical history, preparing patient files etc. in one's field of medicine.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The qualified technique personnel who are able to work in all the sub-branches of radioagnostic fileds, to coordinate easily with radiologists and other health staff, to become a team member against problems by collecting data and reaching a result and to fulfil the missions independently.
4
2
Radiology units within health care institutions related tools, equipment and techniques deemed necessary by the physician to make shots, and analyze the data obtained.
4
3
The use the basic level knowledge and skills in the relevant field, interpret and evaluate data and indentify and solve potential problems.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Brings the consciousness of life-long learning, determines learning needs, paves way to knowledge sources.
5
2
Develops the fundatemtal field knowledge and skills in a critical level.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aim is to be able to use knowledge and communication skills, to have to technical supply in order to use the developing technology in field, to have the ability to synthesize knowledge, to use eye and hand coordination easily.
5
2
Competence in realizing team effort.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aim is to be able to have the fundamental Professional competence in radioagnostic; to be capable and to take responsility; to obey the rules ot protect human health.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 76
Genel Toplam 76
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0