Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SOS111 |
SOSYOLOJİ |
3 |
2 |
2 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. NERMİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, toplumsal sorunlar ile ilgili kuramsal ve kavramsal düşünebilme ve ifade etme ve güncel sorunları eleştirel bir şekilde ifade etme ve tartışma becerilerini geliştirmektir. |
İçerik: |
Bu dersin içeriğini sosyolojik bakış, sosyolojik araştırma, sosyolojik kuramlar ve yöntemler, küreselleşme, sosyal değişim konuları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bilgi ve bilimin temel ilkelerini kavrar, sosyolojinin perspektifini ve benzeri bilimlerle ilişkilerini açıklayabilir. |
Sosyolojik düşüncenin tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
Modern ve geleneksel sosyolojik kuramların özelliklerini kıyaslayabilir. |
Bireyler, gruplar ve toplum içindeki karşılıklı ilişkileri yorumlayabilir. |
Toplum dediğimiz gerçekliğin ve onu oluşturan kurumların tek tek ve karşılıklı ilişki içinde işleyişini değerlendirir. |
Teoriler hakkında bilgi sahibi olur, bilimsel yöntem ve sosyolojinin yöntemini kavrar. |
Toplumsal yapı ve sosyal değişmeyi kavrar, toplumu oluşturan kurumların birbirleriyle olan ilişkilerine dair çok boyutlu bakış açısı geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatürün okunması |
Sosyolojik bakış |
Anlatım / Tartışma |
2 |
Literatürün okunması |
Sosyolojik araştırma |
Anlatım / Tartışma |
3 |
Literatürün okunması |
Kültür ve toplum |
Anlatım / Tartışma |
4 |
Literatürün okunması |
Sosyalleşme |
Anlatım / Tartışma |
5 |
Literatürün okunması |
Günlük yaşamda sosyal etkileşim |
Anlatım / Tartışma |
6 |
Literatürün okunması |
Gruplar ve örgütler |
Anlatım / Tartışma |
7 |
Literatürün okunması |
Irk ve etnisite |
Anlatım / Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatürün okunması |
Sosyal sınıf |
Anlatım / Tartışma |
10 |
Literatürün okunması |
Küresel tabakalaşma |
Anlatım / Tartışma |
11 |
Literatürün okunması |
Siyaset ve yönetim |
Anlatım / Tartışma |
12 |
Literatürün okunması |
Din |
Anlatım / Tartışma |
13 |
Literatürün okunması |
Eğitim |
Anlatım / Tartışma |
14 |
Literatürün okunması |
Sağlık ve tıp |
Anlatım / Tartışma |
15 |
Literatürün okunması |
Sosyal değişim: geleneksel, modern ve postmodern toplumlar |
Anlatım / Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Macionis, John J. 2012. "Sosyoloji". Çev: Prof. Dr. Vildan Akan. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Giddens, Anthony. 2012. "Sosyoloji". Haz: Cemal Güzel. Kırmızı Yayınları, İstanbul. |
İçli, G. (2017). Sosyolojiye Giriş. Anı Yayıncılık, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Have knowledge about ethical standards.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
10 |
2 |
20 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
8 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
42 |
0 |
104 |
|
Genel Toplam |
104 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|