Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ANP104 | ANESTEZİ CİHAZI VE EKİPMANLARI | 2 | 7 | 5 | 9 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NERMİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrenci, anestezi cihazı ve yardımcı ekipmanlarını hazırlayabilecek, çalıştırabilecek, kapatabilecek, oluşabilecek komplikasyonları takip ederek önlemleri alacak.Genel anestezi sırasında gerekli malzemeleri sırasıyla hazırlayabilecek.Cihazda kullanılan gazların endikasyonlarını, komplikasyonlarını, kontrendikasyonlarını bilecek.Hastayı monitörize edebilecek, takibini yapabilecek. EKG de önemli ritimleri tanıyabilecek, hastayı cihaza bağlayıp cihazdan ayırabilecek, anestezi cihazını ve ekipmanlarını kullanabilecek olması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Anestezi cihazı ve bölümleri, cihazın kontrolü ve kullanımı, airway, yüz maskesi, laringoskop hazırlığı, ETT , LMA, kombi tüp hazırlığı, infüzyon pompası, kan pompası hazırlama fiberoptik malzemeleri, PCA hazırlama anestezi cihazı parçalarının bakımı.Mekanik ventilasyon modları, Monitörizasyon ve peremetrelerin takibi.Aspiratörün çalıştırılması, cihazda kullanılan gazlar ve özellikleridir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Anestezi cihazı bölümlerini söküp takabilir. Medikal gaz kaynaklarının kontrolünü yapabilir. |
Yedek gaz silindirlerini kontrol edebilir ve eksikleri giderebilir. |
Genel anestezi öncesi malzemeleri hazırlayabilir. |
Anestezi cihazını kullanır hale getirebilir. |
Anestezi cihazını manuel ve otomatik olarak kullanabilir. |
Hastayı monitörize eder ve operasyon boyunca takibini yapabilir. |
Infüzyon ve kan hazırlığı yapabilir. |
Pulseoksimetre ,ısı probu,kapnografi, EKG ritmi takibi yapabilir. |
Aspirasyon cihzını kullanabilir. |
Anestezi uzmanı kontrolünde hastanın oral entübasyon, extübasyon hazırlığını ve uygulaması yapabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | ANESTEZİ CİHAZININ BÖLÜMLER VAPORİZATÖRLER,SODA LİME,FLOWMETRE,SOLUNUM DEVRELERİ, MANOMETRELER ) | Anlatım, soru- cevap,laboratuvar uygulamaları, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
2 | - | MEDİKAL GAZ KAYNAKLARI VE KULLANILAN GAZLAR | Anlatım, soru- cevap, tartışma,borAnlatım,soru-cevap laboratuvar uygulamaları, beyin fırtınası, demonstrasyon |
3 | - | YEDEK GAZ SİLİNDİRLERİ | Anlatım, soru- cevap, tartışma, laboratuvar uygulamaları,beyin fırtınası, demonstrasyon |
4 | - | ENTÜBASYON MALZEME HAZIRLIĞI(LARİNGOSKOP,AİRWAY,LMA, | Anlatım, soru- cevap, tartışma, laboratuvar ve uygulamalar, beyin fırtınası, demonstrasyon |
5 | - | ANESTEZİ CİHAZININ KONTROLÜ | Anlatım, soru- cevap, tartışma, laboratuvar uygulamaları, beyin fırtınası, demonstrasyon |
6 | - | ANESTEZİ CİHAZINI KULLANMA (KAPALI, AÇIK, DEVRE) | Anlatım, soru- cevap, laboratuvar uygulamalar, tartışma,laboratuvar uygulamaları, beyin fırtınası demonstrkkon |
7 | - | ANESTEZİ CİHAZINI HASTADAN AYIRMA KRİTERLERİ | Anlatım, soru- cevap, tartışma, laboratuvar uygulamalar, beyin fırtınası, demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | ETT , LMA, KOMBİTÜP HAZIRLIĞI,FİBEROPTİK MALZEME HAZIRLIĞI,PCA HAZIRLAMA | Anlatım, soru- cevap, laboratuvar uygulamalar, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
10 | - | MONİTÖRİZASYON MALZEMELERİ VE UYGULAMA | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulama , beyin fırtınası, demonstrasyon |
11 | - | EKG DERİVASYON UYGULAMA, RİTİM TAKİBİ ALINACAK ÖNLEMLER | Anlatım, soru- cevap, tartışma,laboratuvar uygulama, beyin fırtınası, demonstrasyon |
12 | - | İNFÜZYON POMPASI, KAN POMPASI HAZIRLIĞI VE TAKİBİ | Aseptik koşullara uygun olarak hastaya verilecek mayiler hazırlanır. |
13 | - | PULSEOKSİMETRE,ISI PROBU,KAPNOGRAFİ,NÖROMÜSKÜLER FONKSİYON,TANSİYON,NABIZ TAKİBİ. | Anlatım, soru- cevap, laboratuvar uygulama,l tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
14 | - | ASPİRATÖR CİHAZI VE KULLANIMI | Anlatım, soru- cevap, laboratuvar uygulamaları, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
15 | - | ANESTEZİ CİHAZININ KAPATILMASI,EKİPMANLARININ BAKIMI VE TAKİBİ | Anlatım, soru- cevap, tartışma, laboratuvar uygulaması, beyin fırtınası, demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ders kitabı,Dergiler.İnternet,Miller Anestezi cilt1-2,Anestezi Teknisyen ve Tekniker ders kitapları,yapılan tez ve proje çalışmaları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
|
4 | |||||
2 |
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
|
5 | |||||
2 |
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
|
3 | |||||
2 |
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
|
4 | |||||
2 |
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
|
4 | |||||
2 |
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
4 | |||||
3 |
Have knowledge about ethical standards.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 7 | 98 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 228 |
Genel Toplam | 228 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 9,0 |