TR EN

PSİKOLOJİYE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP212 PSİKOLOJİYE GİRİŞ 3 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. NERMİN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Psikolojiye giriş dersi; insan davranışlarını bilimsel bir yöntemle anlamayı amaçlamaktadır.
İçerik: Psikolojinin Tanımı ve Kapsamı, Psikoloji Yaklaşımları, Psikolojide Araştırma Yöntemleri, Psikolojinin Alanları, Duyum ve Algı,Bellek,Öğrenme, Bilinç, Kişilik,Kişilik Kuramları, Stres ve Sağlık Psikolojisi vb. konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ruh sağlığı yerinde olan kişilerin özelliklerini bilir.
Ruh sağlığını etkileyen ve bozan faktörleri bilir.
Kronik hastalıklarda görülen ruhsal problemleri tanır.
Hastalarda görülen ruhsal problemlere doğru yaklaşmayı öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı ve görsel kaynaklar Psikolojinin Tanımı ve Kapsamı Anlatım, Soru Cevap
2 Yazılı ve görsel kaynaklar Psikolojinin çalışma ve alt konuları ve diğer bilimlerle ilişkisi Anlatım, Soru Cevap
3 Yazılı ve görsel kaynaklar Psikolojide Araştırma Yöntemleri Anlatım, Soru Cevap
4 Yazılı ve görsel kaynaklar Psikolojinin Biyolojik Temelleri Anlatım, Soru Cevap
5 Yazılı ve görsel kaynaklar Duyum ve Algı Anlatım, Soru Cevap
6 Yazılı ve görsel kaynaklar Bilinç Anlatım, Soru Cevap
7 Yazılı ve görsel kaynaklar Öğrenme Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı ve görsel kaynaklar Bellek Anlatım, Soru Cevap
10 Yazılı ve görsel kaynaklar Bilişsel psikoloji Anlatım, Soru Cevap
11 Yazılı ve görsel kaynaklar Kronik Hastalıklarda Psikolojik Yardım Anlatım, Soru Cevap
12 Yazılı ve görsel kaynaklar Yaşam Boyu Gelişim Anlatım, Soru Cevap
13 Yazılı ve görsel kaynaklar Kişilik Kuramları Anlatım, Soru Cevap
14 Yazılı ve görsel kaynaklar Psikolojik Bozukluklar Anlatım, Soru Cevap
15 Yazılı ve görsel kaynaklar Stres ve Sağlık Psikolojisi Anlatım, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Atkinson, R. L., Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B., Bem, D. J., Maren, S. (2012). Psikolojiye giriş. Türkiye: Arkadaş Yayınevi.
Cüceloğlu, D. (2020). Insan ve Davranisi: Psikolojinin Temel Kavramlari. Türkiye: Remzi Kitabevi.
Pastorino, E. E., Doyle-Portillo, S. M. (2020). What Is Psychology? Foundations, Applications, and Integration (APA Card). (n.p.): Cengage Learning.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
0
2
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
0
2
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
3
2
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
0
2
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
0
2
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
3
3
Have knowledge about ethical standards.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 80
Genel Toplam 80
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0