TR EN

PSİKOLOJİYE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP212 PSİKOLOJİYE GİRİŞ 3 2 2 3
DERS BİLGİLERİ
Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FUNDA PEHLEVAN
Dersin Veren Hoca/Hocalar
AMAÇ VE İÇERİK
Amaç: Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar sağlık, hastalık, ruh sağlığı, beden imgesi, umut-uyum, kendini tanıma, davranış, tutum, kişilik gelişimi ve kişilik bozuklukları, kültür ve psikiyatri, ölüm, kronik hastalık ve aile, organ bağışı ve psikososyal yaklaşımlar, diyaliz hastalarında görülen ruhsal sorunlar, evde bakım konularında bilgi vermeyi amaçlar
İçerik: Dersin İçeriği Ruh Sağlığı ile ilgili Temel Kavramlar,Beden imgesi,Uyum, Kendini Tanıma Kişilik Gelişimi ve Bozuklukları,Psikosomatik Hastalıklar,Anksiyete Bozuklukları Depresyon,Diyaliz Hastalarında Görülen Ruhsal Bozukluklar,Diyaliz Hastası ve Sosyal Çevresi ile İlişkileri Diyaliz Hastalarında Görülen Psikoseksüel Bozukluklar Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Diyaliz hastalarında görülmesi muhtemel ruhsal sorunlar ve doğru yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olmak.
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler. 1 Ruh sağlığı yerinde olan kişilerin özelliklerini bilir. 2 Ruh sağlığını etkileyen ve bozan faktörleri bilir. 3 Kronik hastalıklarda görülen ruhsal problemleri tanır. 4 Diyaliz hastalarında görülen ruhsal problemlere doğru yaklaşmayı öğrenir.
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Psikolojinin Tanımı ve Kapsamı -
2 - Psikolojinin çalışma konuları ve diğer bilimlerle ilişkisi -
3 - Psikolojide Araştırma Yöntemleri-1 -
4 - Psikolojide Araştırma Yöntemleri-2 -
5 - Sinir Sisteminin Yapısı ve işlevleri -
6 - Psikolojik gelişim -
7 - Kişilik Kuramları -
8 - Kişilik Kuramları-2 -
9 - ARA SINAV -
10 - Bilişsel psikoloji -
11 - Sosyal Psikoloji -
12 - Adli Psikoloji -
13 - Klinik Psikoloji-1 -
14 - Klinik Psikoloji-2 -
15 - Klinik Psikoloji-3 -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -
KAYNAKLAR
Ders notları, PowerPoint sunumlar, tıbbi dergiler ve yayınlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Uygulama 0 0
Kısa Sınav 0 0
Rapor Sunma 0 0
Ödev Değerlendirme 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
Tez Sunma 0 0
Belge Sunma 0 0
Uzman Değerlendirmesi 0 0
Bil.Des.Sunum 0 0
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
2
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
2
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
2
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
2
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
2
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
3
Have knowledge about ethical standards.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 14 1 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 76
Genel Toplam 76
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0