Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SMP218 | BİYOMEDİKAL TEKNOLOJİ | 3 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NERMİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Biyomedikal teknolojisinin ilgilendiği alanlar, tarihçe ve güncel gelişmeler, tıbbi cihazların sınıflandırılması, ilgili sınıflardaki tıbbi cihazlar, medikal metroloji, bakım, onarım ve arıza yaklaşımları, tehlikeli durumlar üzerinde farkındalık hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Biyomedikal cihaz teknolojisinin gelişimi, birlikte çalışılan disiplinler, tıbbi cihazların sınıflandırılması, ilgili sınıflardaki cihazların bakım, onarım ve kalibrasyonu, medikal metroloji, elektriksel güvenlik konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Biyomedikal Teknolojinin Tanımı ve Faydalarını kavrar. |
İnsan üzerinden yapılan biyomedikal ölçüm sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
İnsandaki biyolojik sinyallerin alınma ve değerlendirilme metodları hakkında bilgi sahibi olur. |
Temel biyomedikal cihazlar hakkında bilgi sahibi olur. |
Disiplinler arası takımlarla çalışabilme becerisi kazanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması | Biyomedikal teknoloji tanımı, tarihçesi, güncel çalışmalar, bağlantılı disiplinler ve uzmanlık alanları. Biyomedikal cihaz teknikerinin çalışma alanları, görev ve sorumlulukları. | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Literatür Taraması | Tıbbi cihazların risk gruplarına ve kullanım alanlarına göre sınıflandırılması. | Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Literatür Taraması | Fizyolojik sinyal izleyici cihazların, gelişimi, kullanım alanları, çalışma prensipleri | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Literatür Taraması | Fizyolojik sinyal izleyici cihazlarında bakım, onarım ve kalibrasyonu. | Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Literatür Taraması | Ameliyathane, yoğun bakım ve yaşam destek cihazlarının, gelişimi, kullanım alanları, çalışma prensipleri. | Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Literatür Taraması | Ameliyathane, yoğun bakım ve yaşam destek cihazlarının bakım, onarım ve kalibrasyonu. | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Literatür Taraması | Genel tekrar, tecrübe aktarımı. | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması | Laboratuvar ve hasta dışı uygulama cihazlarının gelişimi, kullanım alanları, çalışma prensipleri. | Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Literatür Taraması | Laboratuvar ve hasta dışı uygulama cihazlarının bakım, onarım ve kalibrasyonu. | Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Literatür Taraması | İyonize radyasyonlu tıbbi görüntüleme cihazlarının, gelişimi, kullanım alanları, çalışma prensipleri, bakım, onarım ve kalibrasyonu. | Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Literatür Taraması | İyonize radyasyon içermeyen tıbbi görüntüleme cihazlarının, gelişimi, kullanım alanları, çalışma prensipleri, bakım, onarım ve kalibrasyonu. | Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Literatür Taraması | Medikal metroloji genel kavramlar, genel şartlar ve ülkemizden ve dünyadan işleyiş örnekleri | Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Literatür Taraması | Tıbbi cihazlarda elektriksel güvenlik. | Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Literatür Taraması | Olası tehlikelerin tanımlanması, risk yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği. Genel tekrar, tecrübe aktarımı. | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ün, M., Kalkandelen, C. (2001). Biyomedikal cihazlar ve laboratuvarı. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi. |
John ENDERLE, Joseph BRONZINO, "Introduction to Biomedical Engineering", Academic Press Series in Biomedical Engineering, 3rd Edition, ISBN: 978-0-12-374979-6 |
Raghbir Singh Khandpur, “Compendium of Biomedical Instrumentation”, John Wiley & Sons, 2020, isbn: 9781119288121,1119288126 |
Musa Hakan Asyalı, Sadık Kara, Bülent Yılmaz, “Biyomedikal Mühendisliğinin Temelleri”, Nobel Yayıncılık, 2014, isbn: 9786051339436 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
|
4 | |||||
2 |
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
|
4 | |||||
3 |
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
|
5 | |||||
4 |
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
|
5 | |||||
2 |
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
|
5 | |||||
3 |
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
3 | |||||
4 |
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
|
5 | |||||
2 |
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
|
5 | |||||
3 |
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
|
5 | |||||
4 |
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
|
5 | |||||
2 |
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
|
5 | |||||
3 |
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
|
5 | |||||
4 |
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
5 | |||||
2 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
|
5 | |||||
2 |
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
|
5 | |||||
3 |
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
5 | |||||
4 |
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
5 | |||||
5 |
Have knowledge about ethical standards.
|
4 | |||||
6 |
Have knowledge about ethical standards.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
|
2 | |||||
2 |
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
|
5 | |||||
2 |
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 76 |
Genel Toplam | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |