TR EN

BİYOMEDİKAL TEKNOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP218 BİYOMEDİKAL TEKNOLOJİ 3 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. NERMİN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Biyomedikal teknolojisinin ilgilendiği alanlar, tarihçe ve güncel gelişmeler, tıbbi cihazların sınıflandırılması, ilgili sınıflardaki tıbbi cihazlar, medikal metroloji, bakım, onarım ve arıza yaklaşımları, tehlikeli durumlar üzerinde farkındalık hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
İçerik: Biyomedikal cihaz teknolojisinin gelişimi, birlikte çalışılan disiplinler, tıbbi cihazların sınıflandırılması, ilgili sınıflardaki cihazların bakım, onarım ve kalibrasyonu, medikal metroloji, elektriksel güvenlik konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Biyomedikal Teknolojinin Tanımı ve Faydalarını kavrar.
İnsan üzerinden yapılan biyomedikal ölçüm sistemleri hakkında bilgi sahibi olur.
İnsandaki biyolojik sinyallerin alınma ve değerlendirilme metodları hakkında bilgi sahibi olur.
Temel biyomedikal cihazlar hakkında bilgi sahibi olur.
Disiplinler arası takımlarla çalışabilme becerisi kazanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Taraması Biyomedikal teknoloji tanımı, tarihçesi, güncel çalışmalar, bağlantılı disiplinler ve uzmanlık alanları. Biyomedikal cihaz teknikerinin çalışma alanları, görev ve sorumlulukları. Anlatım, Soru-Cevap
2 Literatür Taraması Tıbbi cihazların risk gruplarına ve kullanım alanlarına göre sınıflandırılması. Anlatım, Soru-Cevap
3 Literatür Taraması Fizyolojik sinyal izleyici cihazların, gelişimi, kullanım alanları, çalışma prensipleri Anlatım, Soru-Cevap
4 Literatür Taraması Fizyolojik sinyal izleyici cihazlarında bakım, onarım ve kalibrasyonu. Anlatım, Soru-Cevap
5 Literatür Taraması Ameliyathane, yoğun bakım ve yaşam destek cihazlarının, gelişimi, kullanım alanları, çalışma prensipleri. Anlatım, Soru-Cevap
6 Literatür Taraması Ameliyathane, yoğun bakım ve yaşam destek cihazlarının bakım, onarım ve kalibrasyonu. Anlatım, Soru-Cevap
7 Literatür Taraması Genel tekrar, tecrübe aktarımı. Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması Laboratuvar ve hasta dışı uygulama cihazlarının gelişimi, kullanım alanları, çalışma prensipleri. Anlatım, Soru-Cevap
10 Literatür Taraması Laboratuvar ve hasta dışı uygulama cihazlarının bakım, onarım ve kalibrasyonu. Anlatım, Soru-Cevap
11 Literatür Taraması İyonize radyasyonlu tıbbi görüntüleme cihazlarının, gelişimi, kullanım alanları, çalışma prensipleri, bakım, onarım ve kalibrasyonu. Anlatım, Soru-Cevap
12 Literatür Taraması İyonize radyasyon içermeyen tıbbi görüntüleme cihazlarının, gelişimi, kullanım alanları, çalışma prensipleri, bakım, onarım ve kalibrasyonu. Anlatım, Soru-Cevap
13 Literatür Taraması Medikal metroloji genel kavramlar, genel şartlar ve ülkemizden ve dünyadan işleyiş örnekleri Anlatım, Soru-Cevap
14 Literatür Taraması Tıbbi cihazlarda elektriksel güvenlik. Anlatım, Soru-Cevap
15 Literatür Taraması Olası tehlikelerin tanımlanması, risk yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği. Genel tekrar, tecrübe aktarımı. Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ün, M., Kalkandelen, C. (2001). Biyomedikal cihazlar ve laboratuvarı. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi.
John ENDERLE, Joseph BRONZINO, "Introduction to Biomedical Engineering", Academic Press Series in Biomedical Engineering, 3rd Edition, ISBN: 978-0-12-374979-6
Raghbir Singh Khandpur, “Compendium of Biomedical Instrumentation”, John Wiley & Sons, 2020, isbn: 9781119288121,1119288126
Musa Hakan Asyalı, Sadık Kara, Bülent Yılmaz, “Biyomedikal Mühendisliğinin Temelleri”, Nobel Yayıncılık, 2014, isbn: 9786051339436

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50 Optik(Test) Sınav
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50 Optik(Test) Sınav
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
4
2
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
4
3
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
5
4
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
5
2
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
5
3
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
3
4
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
5
2
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
5
3
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
5
4
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
5
2
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
5
3
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
5
4
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
5
2
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
5
2
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
5
3
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
5
4
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
5
5
Have knowledge about ethical standards.
4
6
Have knowledge about ethical standards.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
2
2
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
5
2
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 12 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 76
Genel Toplam 76
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0