Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ANP213 |
YAZ STAJI |
3 |
0 |
0 |
2 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. NERMİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencinin;öğretim dönemlerinde öğrendiği/öğreneceği teorik ve uygulamalı bilgileri sahada görmek bunları uygulamak ve öğrencinin bilgi ve beceri kazanmasını sağlayarak iş hayatına hazırlamak. |
İçerik: |
Sektörün işletme kurallarını,yönetmelik ve tüzüklerini inceleme,Sağlık sektörü yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak,Sağlık sektörünün kendi çalışma alanı ile ilgili dokümanları inceleme,Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etme,Mesleki alanına yardımcı diğer birimlerin iş akışını incelemek ve uygulamalara katılmak çalışmalarını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Anestezi alanı ile ilgili alanda bilgi ve izlenimler edinir. |
Sektörünün işleyişi ile ilgili iş süreçlerini uygular, araç ve gereçleri kullanır. |
İş yerindeki sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Uygulama |
Sağlık kurumlarının kurallarını, yönetmelik ve tüzüklerini incelemek. |
Gözlem ve uygulama |
2 |
Uygulama |
Sağlık hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmak |
Gözlem ve uygulama |
3 |
Uygulama |
Kendi çalışma alanı ile ilgili planlama ve iş akışını inceleyerek bilgi edinmek. |
Gözlem ve uygulama |
4 |
Uygulama |
Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek |
Gözlem ve uygulama |
5 |
Uygulama |
Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek |
Gözlem ve uygulama |
6 |
Uygulama |
Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek |
Gözlem ve uygulama |
7 |
Uygulama |
Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek |
Gözlem ve uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Uygulama |
Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek |
Gözlem ve uygulama |
10 |
Uygulama |
Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek |
Gözlem ve uygulama |
11 |
Uygulama |
Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek |
Gözlem ve uygulama |
12 |
Uygulama |
Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek |
Gözlem ve uygulama |
13 |
Uygulama |
Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek |
Gözlem ve uygulama |
14 |
Uygulama |
Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek |
Gözlem ve uygulama |
15 |
Uygulama |
Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak, çalışmaları rapor etmek |
Gözlem ve uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
İGÜ Staj Yönergesi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Have knowledge about ethical standards.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
5 |
8 |
40 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
20 |
0 |
54 |
|
Genel Toplam |
54 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
2,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
2,0 |
|