Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ANP221 | MONİTÖRİZASYON | 3 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NERMİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ameliyat sürecinde hastaların ve vital fonksiyonlarının, bütüncül bir yaklaşımla takibinin yapılması |
İçerik: | Monitörizasyon ve türleri, Monitör ve göstergeleri, Mönitörize etme (Kardiyak monitörizasyon, Pulmoner monitörizasyon, Isı monitörizasyonu, Nöromonitörizasyon, Üriner monitörizasyon) Monitörden takip (EKG takibi, Kan basıncı takibi, Solunum parametrelerinin takibi, Vücut ısısı takibi, Santral siniri sistemi takibi, Nöromusküler sistem takibi, İdrar takibi). |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenci monitörizasyonun tanımını yapar ve önemini bilir. |
Öğrenci monitörizasyonun kullanıldığını alanları bilir. |
Öğrenci monitörizasyonun kullanılan ekipmanları bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Monitörizasyon nedir ve monitorizasyonun önemi | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
2 | - | Monitörizasyonun amaçları ve kullanıldığı yerler | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
3 | - | Kardiyovasküler sistem monitörizasyonunda elektrokardiyografi | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
4 | - | Kardiyovasküler sistem monitörizasyonunda invaviz ve noninvaziv arter basıncı | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
5 | - | Kardiyovasküler sistem monitörizasyonunda santral venöz basınç | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
6 | - | Kardiyovasküler sistem monitörizasyonunda pulmoner arter basıncı | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
7 | - | Pulmoner sistem monitörizasyonunda solunum parametreleri | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Pulmoner sistem monitörizasyonunda pulse oksimetre | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
10 | - | Pulmoner sistem monitörizasyonunda end-tidal karbondioksit | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
11 | - | Üriner sistem monitörizasyonu | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
12 | - | Nöromusküler sistem monitörizasyonu | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
13 | - | Vücut ısısı monitörizasyonu | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
14 | - | Santral sinir sistemi monitörizasyonu | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
15 | - | Monitörizasyonda kullanılan cihazlar | Anlatım, soru- cevap, tartışma, beyin fırtınası, demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Güra Çelik M. (Ed). Teknikerler ve Teknisyenler İçin Anesteziyoloji, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2014, s: 5-8, ISBN: 978-975-277-516-9 |
Anestezi Yoğun Bakım Ağrı Prof.Dr. Filiz Tüzüner 2010, ISBN: 9789755670553; Esener Zeynep, Klinik Anestezi, Logos Yayıncılık, Samsun, Ekim 1991. |
Reinhard M., Schafer R., Anesteziyoloji Klinik Uygulama Teknikleri, Anestezi Yöntemleri Tedavi Acil Kılavuzu, Çeviri: Yelbuz Talat Mesud, Yüce Yayınları, İstanbul, 1993. |
Morgan Edward G., Mikhail Maged S., Murray Michael J. and Larson Philip C., Klinik Anesteziyoloji, Çeviri Editörleri: Tulunay Melek ve Cuhruk Handan, Üçüncü Baskı, Güneş Kitabevi, Ankara, 2004. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
|
5 | |||||
2 |
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
|
3 | |||||
2 |
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
|
5 | |||||
2 |
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
|
5 | |||||
2 |
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
|
5 | |||||
2 |
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
5 | |||||
3 |
Have knowledge about ethical standards.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 76 |
Genel Toplam | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |