Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ANP212 | İLERİ YAŞAM DESTEĞİ | 3 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NERMİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | ileri yaşam desteği sağlama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İleri yaşam desteği temel teknikler, İleri yaşam desteği ve alternatif teknikler,İleri yaşam desteği ve geri döndürülebilir nedenler, Defibrilasyon,Kardiyopulmoner resüsitasyon, KPR Sırasında Fizyolojik Parametreler, ileri yaşam desteğinde taşikardik hastaya yaklaşım ,Kardiyak arrest, İleri yaşam desteği ve Post kardiyak bakım, Kardiyopulmoner resusitasyon, Ölümcül disritmiler, İleri yaşam desteğinde medikal tedavi, İleri yaşam desteği ve ventilasyon, ileri yaşam desteği ve kardiyoversiyon |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenci ileri yaşam desteği uygulamalarını bilir. |
Kardiyopulmoner resüsitasyon bilir. |
İleri yaşam desteği ve Post kardiyak bakımı bilir. |
Hava Yolunu Açma Tekniklerini bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | İleri yaşam desteği temel teknikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
2 | - | İleri yaşam desteği ve alternatif teknikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
3 | - | İleri yaşam desteği ve geri döndürülebilir nedenler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
4 | - | Defibrilasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
5 | - | Kardiyopulmoner resüsitasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
6 | - | Kardiyopulmoner resüsitasyon sırasında fizyolojik Parametreler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
7 | - | İleri yaşam desteğinde taşikardik hastaya yaklaşım | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Kardiyak arrest | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
10 | - | İleri yaşam desteği ve Post kardiyak bakım | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
11 | - | Hava Yolunu Açma Teknikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
12 | - | Ölümcül disritmiler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
13 | - | İleri yaşam desteğinde medikal tedavi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
14 | - | İleri yaşam desteği ve ventilasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
15 | - | ileri yaşam desteği ve kardiyoversiyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
|
4 | |||||
2 |
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
|
5 | |||||
2 |
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
|
5 | |||||
2 |
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
|
4 | |||||
2 |
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
|
5 | |||||
2 |
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
5 | |||||
3 |
Have knowledge about ethical standards.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 76 |
Genel Toplam | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |