Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ANP215 | POST OPERATİF BAKIM | 3 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NERMİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yoğun bakım ve reanimasyon ünitelerinde takip edilmesi gerekilen durumlarla ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
İçerik: | Uyanma odası ve donanımı, Solunum fonksiyonu ve takibi, Kardiyovaskuler fonksiyon ve takibi, Nöromusküler fonksiyon ve şuur takibi, Termoregülasyon ve takibi, Post operatif ağrı takibi, Bulantı, kusma, drenaj, kanama takibi, Sıvı Tedavisi, Kan transfüzyonu ve komplikasyonları, Erken ve geç postoperatuvar komplikasyonlar, Yenidoğan, bebek ve çocuk hastalarda postoperatif takip, Postoperatuvar yoğun bakım takibi,konularıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yoğun bakım ve reanimasyon ünitelerinde hastalıklarla ilgili bilgi ve beceri kazanır. |
Kardiyovaskuler fonksiyon ve takibini yapar. |
Yenidoğan, bebek ve çocuk hastalarda postoperatif takibini yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | Uyanma odası ve donanımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
2 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | Solunum fonksiyonu ve takibi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
3 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | Kardiyovaskuler fonksiyon ve takibi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
4 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | Nöromusküler fonksiyon ve şuur takibi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
5 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | Termoregülasyon ve takibi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
6 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | Post operatif ağrı takibi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
7 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | Bulantı- Kusma | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | Drenaj | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
10 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | Kanama takibi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
11 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | Postoperatuvar yoğun bakım takibi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
12 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | Sıvı Tedavisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
13 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | Kan transfüzyonu ve komplikasyonları | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
14 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | Erken ve geç postoperatuvar komplikasyonlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
15 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | Yenidoğan, bebek ve çocuk hastalarda postoperatif takip | Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, gösteri |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
GÜLHAŞ N., (2018). Teknisyen ve Teknikerlere Yönelik Anestezi Kitabı |
Ronald D. Miller. (2011). Basics of Anesthesia |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Preoperatif, peroperatif ve postoperatif ihtiyaçlar doğrultusunda hastaları hazırlayabilir, gerekli anestezi ve reanimasyon uygulamalarını yapabilir.
|
5 | |||||
2 |
Anestezi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Anestezi cihazı ve diğer yardımcı ekipmanların hazırlığını yapıp hastanın havayolu kontrolünü sağlayabilir.
|
3 | |||||
2 |
İlkyardım gerektiren durumlarda gerekli uygulamaları yapabilir.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekip çalışmasının mesleğinin temelini oluşturduğunun bilincinde olarak ekip olarak hasta veya olgu ile ilgili verileri analiz eder, yorumlar ve sonuç üretir
|
5 | |||||
2 |
Acil durumlarda sakin, hızlı, seri ve doğru karar verebilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pratikte yeterli beceriye sahip olup, sakin ve soğukkanlıdır.
|
5 | |||||
2 |
Anestezi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekip içindeki bireysel sorumluluğunun bilincinde olup bu görevi eksiksiz yerine getirebilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Anestezi ile ilgili temel ve uygulamalı sağlık bilgisine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Anestezi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak daha ileri düzeye taşıyabilir.
|
5 | |||||
3 |
Etik standartları konusunda bilgi sahibidir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleriyle etik kurallara uygun, bilgi verici ve etkili bir biçimde sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurum ve kuruluşlarının Anesteziyoloji ve Reanimasyon üniteleri ile Ağrı odalarında hastaların ameliyat öncesi hazırlanmasında, anestezi ve reanimasyon uygulanmasında, Reanimasyon Kliniğinde hasta tedavisinde çalışabilecek düzeye sahip olur
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 76 |
Genel Toplam | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |