Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ANP219 | REANİMASYON | 3 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NERMİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. AHMET KERİM CAMCİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilere yoğun bakım, reanimasyon ünitelerindeki hastalara uygulayacağı bakımlarla ilgili bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Reanimasyon ünitesinde iş organizasyonu yapmak, pozisyon değişikliği, bası yarası, kanül/kateter bakımı, stoma bakımı, endotrakeal tüp bakımı, ağız bakımı, saç ve vücut bakımı, enteral beslenme, parenteral beslenme, mekanik ventilatörü kullanma, reanimasyon ünitesinde hasta takibi, reanimasyon ünitesinde hasta transferi konularıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reanimasyon ünitesinde iş organizasyonu yapabilir. |
Hastanın beslenmesini sağlayabilir. |
Mekanik ventilatörü kullanabilir. |
Reanimasyon ünitesinde hasta takibi yapabilir. |
Reanimasyon ünitesinde hasta transferi yapabilir. |
Stoma bakımı yapabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | REANİMASYON TANIMI, YOĞUN BAKIM TANIMI VE TARİHÇESİ | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
2 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | REANİMASYON ÜNİTELERİNDE İŞ ORGANİZASYONU | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
3 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | REANİMASYON ÜNİTELERİNDE HASTA TAKİBİ | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
4 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | REANİMASYON ÜNİTELERİNDE HASTA TAKİBİ | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
5 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | SOLUNUM YETMEZLİKLERİ VE MEKANİK VENTİLATÖR | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
6 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | MEKANİK VENTİLATÖR MODLARI | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
7 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | MEKANİK VENTİLATÖR KULLANIMI | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | HASTA HİJYENİ VE ÖZBAKIMI, EL BAKIMI | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
10 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | SAÇ-SAKAL, YÜZ VE AĞIZ BAKIMI | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
11 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | PERİNE VE AYAK BAKIMI | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
12 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | KANÜL VE KATATER BAKIMI | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
13 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | POZİSYON DEĞİŞİKLİĞİ VE BASI YARASI | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
14 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | ENTERAL VE PARENTERAL BESLENME | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
15 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | STOMA VE ENDOTRAKEAL TÜP BAKIMI | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
TÜM YÖNLERİYLE VE VAKALARLA ANESTEZİ EĞİTİMİ - Ana editörler Dr.Öğr. Üyesi S. Pınar Mehel TUTUK, Öğr. Gör. Leyla ANIL GÖL, Öğr. Gör. Erdem GÖL. REANİMASYON(Kitap adı) Edt. Öğr. Gör. Leyla ANIL GÖL ve Öğr. Gör. Erdem GÖL (2022). Hedef Yayıncılık ve Matbaacılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In accordance with the needs of Preoperative, intraoperative and postoperative, patients can be prepared and are applied necessary anesthesia and resuscitation practices.
|
1 | |||||
2 |
Basic knowledge that is gained via lecture notes, application tools and supported with visual help students to analyze and use this knowledge throughout their professional lives.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can make the preparation of the Anesthesia machine and other auxiliary equipment and can control and provide patient's airway.
|
4 | |||||
2 |
Can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being aware of this profession as a teamwork, they can analyze data related to the patient or the case and produces results
|
5 | |||||
2 |
In an emergency situation, they become calm, quick, fast and can make the right decision.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Having sufficient skills in practice, they remain calm and unperturbed.
|
5 | |||||
2 |
They can make all the applications about Anesthesia according to the technique
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the basic and applied health knowledge about Anesthesia.
|
4 | |||||
2 |
Can update their Anesthesia-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
5 | |||||
3 |
Have knowledge about ethical standards.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals,
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to work in Anesthesiology department in Health institutions, organizations, Reanimation and Pain rooms and help patients' preparation prior to surgery, anesthesia and reanimation implementation
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
TOPLAM | 34 | 0 | 71 |
Genel Toplam | 71 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |