Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ANP219 | REANİMASYON | 3 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NERMİN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. AHMET KERİM CAMCİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilere yoğun bakım, reanimasyon ünitelerindeki hastalara uygulayacağı bakımlarla ilgili bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Reanimasyon ünitesinde iş organizasyonu yapmak, pozisyon değişikliği, bası yarası, kanül/kateter bakımı, stoma bakımı, endotrakeal tüp bakımı, ağız bakımı, saç ve vücut bakımı, enteral beslenme, parenteral beslenme, mekanik ventilatörü kullanma, reanimasyon ünitesinde hasta takibi, reanimasyon ünitesinde hasta transferi konularıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reanimasyon ünitesinde iş organizasyonu yapabilir. |
Hastanın beslenmesini sağlayabilir. |
Mekanik ventilatörü kullanabilir. |
Reanimasyon ünitesinde hasta takibi yapabilir. |
Reanimasyon ünitesinde hasta transferi yapabilir. |
Stoma bakımı yapabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | REANİMASYON TANIMI, YOĞUN BAKIM TANIMI VE TARİHÇESİ | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
2 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | REANİMASYON ÜNİTELERİNDE İŞ ORGANİZASYONU | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
3 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | REANİMASYON ÜNİTELERİNDE HASTA TAKİBİ | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
4 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | REANİMASYON ÜNİTELERİNDE HASTA TAKİBİ | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
5 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | SOLUNUM YETMEZLİKLERİ VE MEKANİK VENTİLATÖR | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
6 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | MEKANİK VENTİLATÖR MODLARI | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
7 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | MEKANİK VENTİLATÖR KULLANIMI | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | HASTA HİJYENİ VE ÖZBAKIMI, EL BAKIMI | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
10 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | SAÇ-SAKAL, YÜZ VE AĞIZ BAKIMI | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
11 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | PERİNE VE AYAK BAKIMI | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
12 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | KANÜL VE KATATER BAKIMI | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
13 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | POZİSYON DEĞİŞİKLİĞİ VE BASI YARASI | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
14 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | ENTERAL VE PARENTERAL BESLENME | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
15 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | STOMA VE ENDOTRAKEAL TÜP BAKIMI | Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
TÜM YÖNLERİYLE VE VAKALARLA ANESTEZİ EĞİTİMİ - Ana editörler Dr.Öğr. Üyesi S. Pınar Mehel TUTUK, Öğr. Gör. Leyla ANIL GÖL, Öğr. Gör. Erdem GÖL. REANİMASYON(Kitap adı) Edt. Öğr. Gör. Leyla ANIL GÖL ve Öğr. Gör. Erdem GÖL (2022). Hedef Yayıncılık ve Matbaacılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Preoperatif, peroperatif ve postoperatif ihtiyaçlar doğrultusunda hastaları hazırlayabilir, gerekli anestezi ve reanimasyon uygulamalarını yapabilir.
|
1 | |||||
2 |
Anestezi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Anestezi cihazı ve diğer yardımcı ekipmanların hazırlığını yapıp hastanın havayolu kontrolünü sağlayabilir.
|
4 | |||||
2 |
İlkyardım gerektiren durumlarda gerekli uygulamaları yapabilir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekip çalışmasının mesleğinin temelini oluşturduğunun bilincinde olarak ekip olarak hasta veya olgu ile ilgili verileri analiz eder, yorumlar ve sonuç üretir
|
5 | |||||
2 |
Acil durumlarda sakin, hızlı, seri ve doğru karar verebilir.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pratikte yeterli beceriye sahip olup, sakin ve soğukkanlıdır.
|
5 | |||||
2 |
Anestezi ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekip içindeki bireysel sorumluluğunun bilincinde olup bu görevi eksiksiz yerine getirebilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Anestezi ile ilgili temel ve uygulamalı sağlık bilgisine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Anestezi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak daha ileri düzeye taşıyabilir.
|
5 | |||||
3 |
Etik standartları konusunda bilgi sahibidir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleriyle etik kurallara uygun, bilgi verici ve etkili bir biçimde sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurum ve kuruluşlarının Anesteziyoloji ve Reanimasyon üniteleri ile Ağrı odalarında hastaların ameliyat öncesi hazırlanmasında, anestezi ve reanimasyon uygulanmasında, Reanimasyon Kliniğinde hasta tedavisinde çalışabilecek düzeye sahip olur
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
TOPLAM | 34 | 0 | 71 |
Genel Toplam | 71 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |