Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SMP101 | ANATOMİ | 1 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İKBAL DEMİRALP |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SEVDE NUR AKTAŞ-Öğr.Gör. SİBEL BULUT HAKLI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Anatomi dersinde; vücudun temel yapısı ile sistemleri oluşturan yapı ve organların anatomik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; anatomi ile ilgili temel terim ve kavramlar, kafatası iskeleti, omurga ve toraks anatomisi, üst ve alt ekstremite anatomisi, eklemler, kas sistemi, solunum sistemi, dolaşım sistemi, sindirim sistemi, sinir sistemi, endokrin sistem, boşaltım sistemi, üreme sistemi ve duyu organlarına ait bilgileri içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnsan vücudunun temel yapısını ayırt etme |
Hareket sistemine ait yapıları bilme. |
Solunum sistemine ait yapıları bilme. |
Sinir sistemine ait yapıları bilme. |
Boşaltım sistemine ait yapıları bilme. |
Sindirim sistemine ait yapıları bilme. |
Dolaşım sistemine ait yapıları bilme. |
Sistemler ve yapıları arasındaki farklılıkları ayırt etme. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Anatomi ile ilgili temel terim ve kavramlar | sözlü sunum ,soru /cevap |
2 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Kafatası iskeleti | sözlü sunum ,soru /cevap |
3 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Omurga ve Toraks anatomisi | sözlü sunum ,soru /cevap |
4 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Üst ve alt extremite anatomisi | sözlü sunum ,soru /cevap |
5 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Eklemler (artroloji) | sözlü sunum ,soru /cevap |
6 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Kas Sistemi | sözlü sunum ,soru /cevap |
7 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Solunum Sistemi | sözlü sunum ,soru /cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Dolaşım Sistemi | sözlü sunum ,soru /cevap |
10 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Sindirim Sistemi | sözlü sunum ,soru /cevap |
11 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Sinir Sistemi | sözlü sunum ,soru /cevap |
12 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Endokrin Sistem | sözlü sunum ,soru /cevap |
13 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Boşaltım Sistemi | sözlü sunum ,soru /cevap |
14 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Üreme Sistemi | sözlü sunum ,soru /cevap |
15 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Duyu Organları | sözlü sunum ,soru /cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Vural, F. ve Üzel, M., (2014) İnsan Anatomisi, Akademi Yayınları |
Solomon E. P., Çeviri Ertuğrul, L., (2003). İnsan Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş, Akademi Yayınları |
Gerard J. Tortora, Bryan Derrickson, Principles of Anatomy and Physiology, Wiley Press, 13th Edition |
Hatipoğlu, T., ve Hatipoğlu, G., (20013), Yüksek Okullar Anatomi Ders Kitabı, Hatipoğlu Yayınevi |
Mehmet Yıldırım, M., (2022), Sağlık Yüksek Okulları İçin Resimli İnsan Anatomisi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses theoretical field knowledge in practice
|
2 | |||||
2 |
Uses field terminology effectively
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acts in accordance with the basic professional legal regulations related to the field.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Expresses social ethical values.
|
0 | |||||
2 |
Participates in quality management and processes
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicates in a foreign language at a basic level.
|
1 | |||||
2 |
Applies changing techniques depending on the developing technology.
|
2 | |||||
3 |
Uses new tools depending on the developing technology.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Updates the competencies related to the field with the awareness of lifelong learning and develops himself/herself personally.
|
2 | |||||
2 |
Uses basic knowledge and skills related to the field.
|
3 | |||||
3 |
Interprets data related to the field.
|
3 | |||||
4 |
Evaluates the data related to the field.
|
3 | |||||
5 |
Identify and solve possible problems related to the field.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Works with other health disciplines.
|
0 | |||||
2 |
Prepares the dialysis machine for the procedure.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Performs patient follow-up in hemodialysis from start to finish.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
After dialysis, the machine is ready for use again.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 108 |
Genel Toplam | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |