Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SMP211 | ENFEKSİYON HASTALIKLARI | 3 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İKBAL DEMİRALP |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Enfeksiyon hastalıkları epidemiyolojisi ve enfeksiyon hastalıklarında genel epidemiyolojik prensipleri öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Enfeksiyon hastalıkları epidemiyolojisi ve enfeksiyon hastalıklarında genel epidemiyolojik prensipler enfeksiyon hastalıklarının nedenleri mikroorganizmalar ve virulans faktörleri Konak savunma mekanizmaları Bulaşıcı hastalıklarla savaş yöntemleri Hastane enfeksiyonları ve hastane enfeksiyonlarından korunma Sağlık personeli ve el yıkama Üst solunum yolu enfeksiyonları Pnömoniler Akut ishaller Üriner sistem enfeksiyonları A gurubu beta-hemolitik streptokok (AGBHS) enfeksiyonları Akciğer ve akciğer dışı organ tüberkülozu viral hepatitler cinsel yolla bulaşan hastalıklar acquiredimmunodeficiencysyndrome (AIDS) ve korunma Kan ve kan ürünleri transfüzyonunun enfeksiyözkomplikasyonları kan ile bulaşan enfeksiyonlar ve sağlık personeli konularıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Enfeksiyon ve enfeksiyon hastalıkları kavramlarını bilir. |
Enfeksiyon hastalıklarında genel epidemiyolojik prensipleri öğrenir. |
Sistemlerde meydana gelebilecek hastalıkları bilir. |
Enfeksiyon hastalıklarının nedenlerini öğrenir. |
Enfeksiyon hastalıkları epidemiyolojisini kavrar. |
Mikroorganizma, konak ve enfeksiyon ilişkisini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
2 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Enfeksiyon Hastalıkları Epidemiyolojisi ve Enfeksiyon Hastalıklarında Genel Epidemiyolojik Prensipler | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
3 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Enfeksiyon Hastalıklarının Nedenleri, Belirti ve Bulguları | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
4 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Mikroorganizmalar ve Virülans Faktörleri Konak Savunma Mekanizmaları | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
5 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Solunum Yoluyla Bulaşan Hastalıklar | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
6 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Üst Solunum Yolu Enfeksiyonları | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
7 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Alt Solunum Yolu Enfeksiyonları | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
10 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Gastroenteritler | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
11 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
12 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Cerrahi Alan Enfeksiyonları | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
13 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Akciğer ve Akciğer Dışı Organ Tüberkülozu | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
14 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Cilt ve Deri Enfeksiyonları | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
15 | Literatür tarama, Ders notlarını inceleme | Üriner Sistem Enfeksiyonları | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Türkyılmaz, R.,Dokuzoğlu, B., Çokça, F., Akdeniz, S.(2004).Hastane İnfeksiyonları Derneği Yayını No:2 Hastane İnfeksiyonları Kontrolü El Kitabı. Bilimsel Tıp Yayınları |
Doğanay,M., Ünal S.(2003).Hastane İnfeksiyonları Derneği Yayını No:1 Hastane İnfeksiyonları.Bilimsel Tıp Yayınları |
Daugirdas, JT. (2020). Diyaliz el kitabı Daugirdas, (çv)Semra Bozfakıoğlu, Güneş Tıp Kitapevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme
|
0 | |||||
2 |
Alan terminolojisini etkin kullanabilme
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme
|
0 | |||||
2 |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp ve bu süreçlere katılabilme.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme.
|
0 | |||||
2 |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme
|
0 | |||||
2 |
Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 80 |
Genel Toplam | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |