TR EN

KRİZ YÖNETİMİ VE ÖFKE KONTROLÜ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP222 KRİZ YÖNETİMİ VE ÖFKE KONTROLÜ 3 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. İKBAL DEMİRALP
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. HASAN KÜTÜK-Öğr.Gör. KAMALA KHALINBAYLI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilere sağlık alanında insanlar arasında ortaya çıkabilecek kriz durumlarını yönetme ve bu durumlarda oluşabilecek öfke duygusunu kontrol edebilme becerisini kazandırmaktır.
İçerik: Kriz, öfke kontrolü ve stres gibi faktörlerin nedenlerini anlayıp stresle başa çıkmanın yollarını açıklamak, stres durumlarında öfke kontrolünü sağlamak.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Duygulanma sürecini anatomik yapılarla ilişkilendirir.
Öfkenin ne olduğunu, ne olmadığını ve ne işe yaradığını tanımlar.
Öfke sırasında ortaya çıkan belirtileri tanımlar.
Öfke denetimi ve öfkenin nasıl kontrol edileceği ve duygusal gerilimle baş etme yollarını bilir ve uygular.
İnsan ilişkilerinde stresin ne olduğunu ve evrelerini tanımlar.
Krizi oluşturan nedenleri bilir.
Krizin özelliklerini ve evrelerini anlar, olası krizleri tahmin eder ve gerekli önlemleri alır.
Kendisini, diğer insanları anlama ve empati becerisi geliştirir.
Stres yönetimi ile ilgili stratejileri tanımlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Anlatım Duyguların Tanımı ve Kapsamı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Literatür Taraması Duygusal Zeka Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür Taraması Duygu Düzenleme Güçlüğü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Literatür Taraması Öfke Kavramı ve Tanımı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Literatür Taraması Öfke Yönetim Stratejileri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Literatür Taraması İnsan ilişkileri ve iletişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Literatür Taraması Vize Öncesi Genel Tekrar ve Öfke yönetimi konulu etkinlik Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması Stres tanımı ve kapsamı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Literatür Taraması Stres Yönetimi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Literatür Taraması Kriz kavramı ve kapsamı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Literatür Taraması Kriz Yönetimi ve Aşamaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Literatür Taraması Krize karşı önlemler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Literatür Taraması Afet ve Kazalarda İletişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Tekrar Final Öncesi Genel Tekrar ve Kriz yönetimi konulu etkinlik Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aksu, Metin; Kriz yönetimi, Kum Saati Yayınlar, İstanbul, 2010.
Mertoğlu, Münevver; Aile, Okul, İşyeri, Spor, Cezaevleri ve Yaşamın Diğer Alanlarında Öfke Kontrolü, Pegem Akademi Yayınları, 2021
Erdur-Baker, Özgür ve Doğan, Türkan; Kriz Danışmanlığı, Pegem Akademi Yayınları, 2021

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme
0
2
Alan terminolojisini etkin kullanabilme
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
0
2
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme
0
2
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp ve bu süreçlere katılabilme.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme.
0
2
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme
0
2
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme
0
2
Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 80
Genel Toplam 80
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0