Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
FTP108 |
ROMATOLOJİ |
2 |
2 |
2 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. MÜJDE DAMLA BOYACI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste romatizmal hastalıklar ile ilgili teorik bilgisini edinebilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Romatizmal hastalıkların sınıflaması, kas iskelet sistemine ait temel klinik bulguları ve tedavileri ilgili teorik alanları içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Romatolojik hastalıklara ilişkin ayırt edici teorik bilgiyi açıklayabilir. |
Romatizmal hastalıkları nedenleri ile sınıflandırabilir. |
Romatizmal hastalığın patofizyolojisini tanımlayabilir. |
Romatolojik hastaların fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacını belirleyebilir. |
Romatolojik hastalıkları değerlendirerek ayırt edebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme |
Bağışıklık Sistemine Giriş |
Anlatım ,soru / cevap |
2 |
Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme |
Bağışıklık Sistemi |
Anlatım ,soru / cevap |
3 |
Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme |
Enflamasyon |
Anlatım ,soru / cevap |
4 |
Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme |
Romotoid artrit ve osteoartrit |
Anlatım ,soru / cevap |
5 |
Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme |
Ankilozan spondilit |
Anlatım ,soru / cevap |
6 |
Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme |
Fibromiyalji |
Anlatım ,soru / cevap |
7 |
Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme |
Sistemik Lupus Eritamatozus |
Anlatım ,soru / cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme |
Gut ve Diğer Kristal İlişkili Artropatiler |
Anlatım ,soru / cevap |
10 |
Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme |
Kompleks Bölgesel Ağrı Sendromu-1 |
Anlatım ,soru / cevap |
11 |
Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme |
Kompleks Bölgesel Ağrı Sendromu-2 |
Anlatım ,soru / cevap |
12 |
Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme |
Septik Artrit |
Anlatım ,soru / cevap |
13 |
Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme |
Osteoporoz |
Anlatım ,soru / cevap |
14 |
Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme |
Omuz ve Boyun Ağrısı |
Anlatım ,soru / cevap |
15 |
Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme |
Genel Tekrar ve tartışma |
Anlatım ,soru / cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
The Netter Collection Of Medical Illustrations, Yazar:Frank H. NETTER, Çeviri Editörü:Doç. Dr. M. Mahir ÖZMEN, Prof. Dr. Semih BASKAN, Cilt:3, 2010, Güneş Tıp Kitabevi |
Braddom R.L. Physical Medicine & Rehabilitation, Third Edition. Saunders Elsevier, 2007. |
Kısacık B. et al. Klinik Romatoloji, 2023, Ema Tıp Kitabevi. |
DÜZGÜN N., Romatizmal Hastalıkların Tanımı ve Sınıflandırılması. Turkiye Klinikleri J Immunol Rheumatol. 2002;2(1):3-5 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Containing up to date information in the field of physiotherapy lecture notes, application tools, visual-basic level, supported by objective source of information acquired in the theoretical and practical courses as a professional can evaluate and implement.
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Physiotherapy basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions can be developed.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Physiotherapy related to the field of theoretical and practical information you can use on a basic level.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
All applications related to the field of physiotherapy according to the technique can.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Gained in the field of physiotherapy, using basic knowledge and skills to interpret and evaluate data, identify problems, analyze and solutions can take part in the planned work.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Physiotherapy is related to the field with a basic knowledge of using a given task can be carried out independently.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Physiotherapy encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems can work as a team member.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Basic knowledge acquired in the field of physiotherapy and skills to critically evaluate them.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Identify learning needs and can guide learning.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Issues related to the field of physiotherapy have the basic knowledge and skills in using information about the people and institutions; ideas and proposals for solutions to the problems of written and oral transfer.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
A foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 marks in the field using information and can communicate with colleagues.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Physiotherapy related to the field of data collection, interpretation and dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values according to contribute.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
As an individual duties, rights and responsibilities related laws, regulations, legislation and can act according to the rules of professional ethics.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
It may work with other health care disciplines.
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
8 |
1 |
8 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
40 |
0 |
105 |
|
Genel Toplam |
105 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|