TR EN

DİŞ MORFOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ADP103 DİŞ MORFOLOJİSİ 1 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ŞABO KESLER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ALPEREN ÖZER-Öğr.Gör. SEBİLE BÜŞRA GÜLLÜOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Diş ve destek dokuları tanımayı amaçlamaktadır.
İçerik: Dişlerin morfolojik yapıları, kontakt ve antogonist ilişkileri içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ağız boşluğunun ve dişlerin gelişimini öğrenir.
Agonist ve antagonist ilişkileri öğrenir.
Ağız boşluğu ve morfolojik kavramlar hakkında bilgi edinir.
Dişlerin tanımı ve dişlere ait morfolojik kavramları öğrenir.
Süt ve daimi dişler arasındaki farkları öğrenir.
Dişler ve çevre dokular ile ilgili morfolojik kavramlar, dişler ve ilgili dokulardaki lezyonların doğru şekilde tarif edilmesini öğrenir.
Dişleri tanır.
Diş kronlarının çeşitli düzlemlerdeki morfolojik özelliklerini öğrenir ve kıyaslamalarını yapabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ağız boşluğu ve morfolojik kavramlar -
2 - Dişlerin tanımı ve morfolojik kavramlar -
3 - Maksiller santral ve lateral -
4 - Maksiller kanin -
5 - Maksiller 1 ve 2. premolarlar -
6 - Maksiller 1. molar -
7 - Maksiller 2 ve 3. molar -
8 - ARA SINAV -
9 - Mandibular santaral ve lateral -
10 - Mandibular kanin -
11 - Mandibular 1 ve 2. premolarlar -
12 - Mandibular 1, 2 molar -
13 - Mandibular 3. molar -
14 - Dişlerin kontakt ve antagonist ilişkileri -
15 - Genel tekrar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Wheeler’s Dental Anatomy Physiology and Occlusion. Major M. Russel A. Elsever Science, 2003.
Woelfel'in dis anatomisi. Sheid RC. (Çeviren Sezgin İlgi). Günes Tıp Yayınları
Ders Notları ve sunumlar
Diş Morfolojisi ve Anatomisi. Prof Dr Hüsnü Yavuzyılmaz, 2019.
HİLTON RİQUERİ. Dental Anatomy and Morfology. Quintessence Publishing; 2019.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines the basic concepts in the field of Oral and Dental Health Program.
5
2
Uses medical terminology in the field in which he/she will serve as an intermediate staff member.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with the physician on a team.
4
2
Communicates effectively with patients, colleagues, and other segments of society, primarily physicians.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Knows tools and equipment related to his/her field and follows technological developments related to them.
5
2
Can gain proficiency in computer usage skills.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains competence in applying hygiene rules.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Applies the processes of obtaining patient information, taking anamnesis and preparing patient files accurately and effectively.
4
2
Independently creates and implements care plans in oral and dental health services.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes professional ethics and legal regulations and explains the scope of professional responsibilities.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to express professional ideas to relevant individuals and institutions verbally or in writing, and to examine national and international agendas related to oral and dental health and evaluate possible outcomes.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 99
Genel Toplam 99
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0