TR EN

DİŞ MORFOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ADP103 DİŞ MORFOLOJİSİ 1 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ŞABO KESLER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ALPEREN ÖZER-Öğr.Gör. SEBİLE BÜŞRA GÜLLÜOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Diş ve destek dokuları tanımayı amaçlamaktadır.
İçerik: Dişlerin morfolojik yapıları, kontakt ve antogonist ilişkileri içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ağız boşluğunun ve dişlerin gelişimini öğrenir.
Agonist ve antagonist ilişkileri öğrenir.
Ağız boşluğu ve morfolojik kavramlar hakkında bilgi edinir.
Dişlerin tanımı ve dişlere ait morfolojik kavramları öğrenir.
Süt ve daimi dişler arasındaki farkları öğrenir.
Dişler ve çevre dokular ile ilgili morfolojik kavramlar, dişler ve ilgili dokulardaki lezyonların doğru şekilde tarif edilmesini öğrenir.
Dişleri tanır.
Diş kronlarının çeşitli düzlemlerdeki morfolojik özelliklerini öğrenir ve kıyaslamalarını yapabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ağız boşluğu ve morfolojik kavramlar -
2 - Dişlerin tanımı ve morfolojik kavramlar -
3 - Maksiller santral ve lateral -
4 - Maksiller kanin -
5 - Maksiller 1 ve 2. premolarlar -
6 - Maksiller 1. molar -
7 - Maksiller 2 ve 3. molar -
8 - ARA SINAV -
9 - Mandibular santaral ve lateral -
10 - Mandibular kanin -
11 - Mandibular 1 ve 2. premolarlar -
12 - Mandibular 1, 2 molar -
13 - Mandibular 3. molar -
14 - Dişlerin kontakt ve antagonist ilişkileri -
15 - Genel tekrar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Wheeler’s Dental Anatomy Physiology and Occlusion. Major M. Russel A. Elsever Science, 2003.
Woelfel'in dis anatomisi. Sheid RC. (Çeviren Sezgin İlgi). Günes Tıp Yayınları
Ders Notları ve sunumlar
Diş Morfolojisi ve Anatomisi. Prof Dr Hüsnü Yavuzyılmaz, 2019.
HİLTON RİQUERİ. Dental Anatomy and Morfology. Quintessence Publishing; 2019.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel kavramları tanımlar.
5
2
Ara eleman olarak görev yapacağı alandaki tıbbi terminolojiyi kullanır.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hekim ile birlikte bir ekipte işbirliği yapar.
4
2
Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurar.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri izler.
5
2
Ağız ve diş sağlığı alanında kullanılan bilgisayar yazılımlarını ve dijital kayıt sistemlerini etkin bir şekilde kullanır
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ağız ve diş sağlığı uygulamalarında sterilizasyon ve dezenfeksiyon prosedürlerini uygular.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hasta bilgilerinin alınması, anamnez alma ve hasta dosyası hazırlama süreçlerini doğru ve etkin bir şekilde uygular.
4
2
Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde bakım planlarını bağımsız bir şekilde oluşturur ve uygular.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki etik kuralları ve yasal düzenlemeleri tanır ve mesleki sorumluluklarının kapsamını açıklar
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara sözlü veya yazılı olarak ifade edebilme ve ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası gündemi irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 99
Genel Toplam 99
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0