Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ADP102 | DİŞ HEKİMLİĞİ KLİNİK ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ II | 2 | 6 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Diş Hekimi Klinik yardımcısının görev ve sorumluluklarının öğrenilmesi, klinikte kullanılan cihaz ve malzemelerin tanınmasını amaçlamaktadır. Diş hekimi klinik yardımcılığının temel ilke ve uygulamalarını tanımak |
İçerik: | Oral Diagnoz ve Radyolojide Temel Kavramlar, hastanın radyografi için hazırlanması, oral cerrahinin temel ilkeleri, hastanın diş çekimine hazırlanması, ağız içi operasyonlarda asistans, kan ve tükrük izolasyonu, endodontinin tanımı ve temel prensipleri, endodonti hastasına yaklaşım, endodontik dolgu malzemelerinin yapısı ve hazırlanma süreçleri, restoratif diş hekimliğinin temel prensipler, dolgu malzemelerinin yapısı, çalışma şekilleri, uygulama öncesi hastanın hazırlanması, motivasyon eğitimini içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ağız ve Diş Sağlığı alanında eğitim alan öğrenciler alanında kullanılan mesleki kavramlara, kuramlara ve uygulamalara etkin bir biçimde hâkim olur. |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olur. |
Ağız ve Diş Sağlığı alanındaki temel kavramları anlama, Ağız ve Diş Sağlığı alanında kullanılan çağdaş yöntem ve teknolojileri kullanacak bilgi ve beceriye sahip olur. |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alır. |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Öğrenimine aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diş Hastalıkları ve Tedavisi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler. (TANI KONULMASI VE PLANLAMA) | Diş Hastalıkları ve Tedavisi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler. (TANI KONULMASI VE PLANLAMA) hakkında teorik ve pratik bilgilendirme |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diş Hastalıkları ve Tedavisi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler.(İLERİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ ) | Diş Hastalıkları ve Tedavisi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler.(İLERİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ ) hakkında teorik ve pratik bilgilendirme |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diş Hastalıkları ve Tedavisi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler.(LOKAL VE GENEL ANESTEZİ ) | Diş Hastalıkları ve Tedavisi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler.(LOKAL VE GENEL ANESTEZİ ) hakkında teorik ve pratik bilgilendirme |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Endodontik , Pedodontik ve Restoratif Diş Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler | Endodontik , Pedodontik ve Restoratif Diş Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler hakkında teorik ve pratik bilgilendirme |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Endodontik , Pedodontik ve Restoratif Diş Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler | Endodontik , Pedodontik ve Restoratif Diş Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler hakkında teorik ve pratik bilgilendirme |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Endodontik , Pedodontik ve Restoratif Diş Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler | Endodontik , Pedodontik ve Restoratif Diş Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler hakkında teorik ve pratik bilgilendirme |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Ortodontik Diş Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler (ORTOGNATİK CERRAHİ ) | Ortodontik Diş Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler (ORTOGNATİK CERRAHİ ) hakkında teorik ve pratik bilgilendirme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Ortodontik Diş Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler (ORTOGNATİK CERRAHİ ) | Ortodontik Diş Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler (ORTOGNATİK CERRAHİ ) hakkında teorik ve pratik bilgilendirme |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Ağız, Diş ve Çene Hastalıkları Cerrahisi ve Protetik Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler ( İMPLANT DESTEKLİ PROTEZLER) | Ağız, Diş ve Çene Hastalıkları Cerrahisi ve Protetik Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler ( İMPLANT DESTEKLİ PROTEZLER) hakkında teorik ve pratik bilgilendirme |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Ağız, Diş ve Çene Hastalıkları Cerrahisi ve Protetik Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler ( İMPLANT DESTEKLİ PROTEZLER) | Ağız, Diş ve Çene Hastalıkları Cerrahisi ve Protetik Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler ( İMPLANT DESTEKLİ PROTEZLER) hakkında teorik ve pratik bilgilendirme |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Ağız, Diş ve Çene Hastalıkları Cerrahisi ve Protetik Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler ( SİNÜS OPERASYONLARI) | Ağız, Diş ve Çene Hastalıkları Cerrahisi ve Protetik Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler ( SİNÜS OPERASYONLARI) hakkında teorik ve pratik bilgilendirme |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Periodontal Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler (ELEKTROKOTER VE LAZER CİHAZ KULLANIMI ) | Periodontal Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler (ELEKTROKOTER VE LAZER CİHAZ KULLANIMI ) hakkında teorik ve pratik bilgilendirme |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Protetik Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler (ÇENE YÜZ PROTEZĠ VE CERRAHĠ OBTÜRATÖR) | Protetik Tedavi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemler (ÇENE YÜZ PROTEZi VE CERRAHi OBTÜRATÖR) hakkında teorik ve pratik bilgilendirme |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dental kliniklerde Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon | Dental kliniklerde Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon hakkında teorik ve pratik bilgilendirme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tanyeri H (2012) Ağız, Diş ve Çene Hastalıkları Atlası, Nobel Kitap Evi. |
Mehmet Ali Kılıçarslan, Dört Elli Diş Hekimliğinde Yardımcı Personel ve Klinik Yöntemi,Palme Yayıncılık |
Prof. Dr. Gülay Varlı Uzun(2016) ,Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği,Güneş Tıp Kitapevleri |
Nairn WİLSON and Stephen Dunne, Çeviri Editörü : Prof.Dr.A.Rüya Yazıcı, Hekimliğinde Klinik Uygulamalar El Kitabı |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel kavramları tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Ara eleman olarak görev yapacağı alandaki tıbbi terminolojiyi kullanır.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hekim ile birlikte bir ekipte işbirliği yapar.
|
5 | |||||
2 |
Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri izler.
|
5 | |||||
2 |
Ağız ve diş sağlığı alanında kullanılan bilgisayar yazılımlarını ve dijital kayıt sistemlerini etkin bir şekilde kullanır
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ağız ve diş sağlığı uygulamalarında sterilizasyon ve dezenfeksiyon prosedürlerini uygular.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hasta bilgilerinin alınması, anamnez alma ve hasta dosyası hazırlama süreçlerini doğru ve etkin bir şekilde uygular.
|
3 | |||||
2 |
Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde bakım planlarını bağımsız bir şekilde oluşturur ve uygular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki etik kuralları ve yasal düzenlemeleri tanır ve mesleki sorumluluklarının kapsamını açıklar
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara sözlü veya yazılı olarak ifade edebilme ve ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası gündemi irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 8 | 112 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 208 |
Genel Toplam | 208 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |