Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ADP108 |
DİŞ HEKİMLİĞİ MADDE VE ARAÇ GEREÇ BİLGİSİ |
2 |
3 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Kullanılan maddeler ve gereçlerin özellikleri ve hazırlanmasını öğretmeyi amaçlamaktadır. Diş hekimliği kliniğinde kullanılan maddelerin; ağız ve diş sağlığı teknikeri olarak kimyasal, fiziksel yapıları, klinik ve laboratuar kullanımlarını sınıflayabilmek, karşılaştırabilmek ve değerlendirmeyi öğretmeyi amaçlamaktadır. |
İçerik: |
Maddelerin kimyasal yapıları,biyolojik etkileri,hangi araç’ın hangi tedavide kullanılacağını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Protetik diş tedavisinde kullanılan maddelerin kimyasal yapılarını ve biyolojik etkilerini bilerek kullanır. |
Maddelerin hazırlanmasını ve uygulama şekillerini öğrenir. |
Diş hekimliğinin tüm alanlarının özelliklerini ve yapılan tedavi türlerini kavrar. |
Pedodonti alanında kullanılan materyallerin kimyasal yapılarını ve biyolojik etkilerini bilerek kullanır. |
Ortodonti alanında kullanılan materyallerin kimyasal yapılarını ve biyolojik etkilerini bilerek kullanır. |
Endodonti alanında kullanılan materyallerin kimyasal yapılarını ve biyolojik etkilerini bilerek kullanır. |
Periodontoloji alanında kullanılan materyallerin kimyasal yapılarını ve biyolojik etkilerini bilerek kullanır. |
Cerrahi alanında kullanılan materyallerin kimyasal yapılarını ve biyolojik etkilerini bilerek kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE MADDE VE ARAÇ GEREÇ BİLGİSİNE GİRİŞ I |
Anlatım |
2 |
- |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE MADDE VE ARA. GEREÇBİLGİSİNE GİRİŞ II |
Anlatım |
3 |
- |
ORAL DİAGNOZ VE RADYOLOJİDE KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER |
Anlatım |
4 |
- |
AĞIZ DİŞ ÇENE HASTALIKLARI VE CERRAHİSİNDE KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER I |
Anlatım |
5 |
- |
AĞIZ DİŞ ÇENE HASTALIKLARI VE CERRAHİSİNDE KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER II |
Anlatım |
6 |
- |
ENDODONTİK TEDAVİDE KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER |
Anlatım |
7 |
- |
PEDODONTİDE KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
PERİODONTOLOJİDE KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER |
Anlatım |
10 |
- |
ORTODONTİDE KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER |
Anlatım |
11 |
- |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE KULLANILAN ÖLÇÜ MADDELERİ |
Anlatım |
12 |
- |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE KULLANILAN ALÇI VE MUMLAR |
Anlatım |
13 |
- |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE KULLANILAN SİMANLAR VE DİĞER MALZEMELER |
Anlatım |
14 |
- |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE KULLANILAN SU BAZLI SİMANLAR VE DİĞER MALZEMELER |
Anlatım |
15 |
- |
GENEL TEKRAR |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Zaimoğlu, A., Can, G., Ersoy, A.E., Aksu, L.:1993; Diş Hekimliğinden maddeler Bilgisi.Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yayınları, Ankara Üniversitesi Basımevi,Ankara. |
Aoki A, Sasaki KM, Watanabe H, Ishikawa I, Lasers in nonsurgical periodontal therapy. Periodontol 2004 |
Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 2019 |
Ege Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi 2017 |
Hommez GMG, De Moor RJG, Braem M, Endodontic treatment performed by Flemish dentists. Part 2. Canal filling and decision making for referrals and treatment of apical periodontitis, International Endodontic Journal 2022 |
Journal of Biotechnology and Strategic Health Research 2019 |
Bayırlı, G. Endodontik Tedavi, İ.Ü. Yayınları, İstanbul, 1999 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel kavramları tanımlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Ara eleman olarak görev yapacağı alandaki tıbbi terminolojiyi kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hekim ile birlikte bir ekipte işbirliği yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurar.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri izler.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Ağız ve diş sağlığı alanında kullanılan bilgisayar yazılımlarını ve dijital kayıt sistemlerini etkin bir şekilde kullanır
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ağız ve diş sağlığı uygulamalarında sterilizasyon ve dezenfeksiyon prosedürlerini uygular.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hasta bilgilerinin alınması, anamnez alma ve hasta dosyası hazırlama süreçlerini doğru ve etkin bir şekilde uygular.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde bakım planlarını bağımsız bir şekilde oluşturur ve uygular.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki etik kuralları ve yasal düzenlemeleri tanır ve mesleki sorumluluklarının kapsamını açıklar
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara sözlü veya yazılı olarak ifade edebilme ve ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası gündemi irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
6 |
84 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
29 |
0 |
127 |
|
Genel Toplam |
127 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|