TR EN

MESLEKİ UYGULAMALAR I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ADP201 MESLEKİ UYGULAMALAR I 3 8 4 11

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ŞABO KESLER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ŞABO KESLER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çocuk ve erişkin hastada restoratif, endodontik ve protetik diş tedavileri uygulamalarına hakim olmak, tedavi esnasında hekimi dört elle çalışma prensibine uygun şekilde asiste etmektir.
İçerik: Mesleki uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hastaya uygulanacak farklı tedavilere uygun randevu zamanını ve süresini planlar.
Erişkin veya çocuk hasta tedavisinde hekimi asiste ederek çalışma prensibini uygular.
Vital bulguları manuel olarak alır.
Hekimi asiste eder.
Kullanılan malzemeleri sterilize eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Evrak Hazırlığı Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması. Uygulama
2 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
3 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
4 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
5 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
6 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
7 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
10 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
11 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
12 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
13 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
14 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
15 Okuma Klinik Uygulama Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İstanbul Gelişim Üniversistesi Staj Yönetmeliği
Efeoğlu, C., Şengün Berber, E., Kılınç, G., & Kümbüloğlu, Ö. (2024). Ağız ve Diş Sağlığı Yardımcısı El Kitabı. Nobel Akademik Yayıncılık.
Scully, C., & Kalantzis, A. (2005). Oxford handbook of dental patient care. Oxford University Press.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel kavramları tanımlar.
4
2
Ara eleman olarak görev yapacağı alandaki tıbbi terminolojiyi kullanır.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hekim ile birlikte bir ekipte işbirliği yapar.
5
2
Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri izler.
4
2
Ağız ve diş sağlığı alanında kullanılan bilgisayar yazılımlarını ve dijital kayıt sistemlerini etkin bir şekilde kullanır
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ağız ve diş sağlığı uygulamalarında sterilizasyon ve dezenfeksiyon prosedürlerini uygular.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hasta bilgilerinin alınması, anamnez alma ve hasta dosyası hazırlama süreçlerini doğru ve etkin bir şekilde uygular.
5
2
Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde bakım planlarını bağımsız bir şekilde oluşturur ve uygular.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki etik kuralları ve yasal düzenlemeleri tanır ve mesleki sorumluluklarının kapsamını açıklar
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara sözlü veya yazılı olarak ifade edebilme ve ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası gündemi irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 9 126
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 10 140
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 277
Genel Toplam 277
Toplam İş Yükü / 25.5 10,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 11,0