TR EN

İŞ ORGANİZASYONU DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ADP205 İŞ ORGANİZASYONU 3 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ŞABO KESLER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. EBRU CENGİZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle yasal ve sosyal hakları bilme ve departmanlar arası iş birliğine yatkın olma yeterliliğinin kazandırılması planlanır.
İçerik: İş ve zaman etüdü, satış pazarlama, muhasebe,iş yükünü belirleme ve iş gören ihtiyacını belirleme kazandırılması değerlendirilir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenci, servis operasyonlarında iş ve zaman etüdü yapabilir.
Öğrenci, departmanlar arası iş birliğini sağlayabilir.
Öğrenci, personel alımını sağlayabilir.
Öğrenci, personelin haklarını takip edebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı-Görsel kaynaklar Ders içeriği ve konusunun anlatılması, Dersin tanıtılması Yönetim: Temel kavramlar, işletmeler için önemi Anlatım, Soru-Cevap
2 Araştırma-Ödev Yönetimin Tarihsel Gelişimi /Klasik Yönetim Yaklaşımı Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
3 Yazılı-Görsel kaynaklar Yönetimin Tarihsel Gelişimi /Neoklasik Yönetim Yaklaşımı Anlatım,Video,Soru-Cevap
4 Araştırma Yönetimin Tarihsel Gelişimi /Modern Yönetim Yaklaşımı Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
5 Literatür taraması İş Planı,İş Planının Faydaları Anlatım,Video,Soru-Cevap
6 Yazılı-Görsel kaynaklar İş Planını ve Organizasyonunun Değerlendirilmesi Anlatım,Video,Soru-Cevap
7 Literatür taraması Müşteri İlişkileri Yönetimi: Tanımı, Kapsamı, Önemi Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı-Görsel kaynaklar Müşterilerle İletişim ve Boyutları Anlatım,Video,Soru-Cevap
10 Literatür taraması Hizmetlerde Müşteri Bağlılığı ve Kalite Anlatım, Soru-Cevap
11 Araştırma-Ödev Müşteri İlişkilerinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri Anlatım,Video,Soru-Cevap
12 Yazılı-Görsel kaynaklar Müşteri Kazanma, Elde Tutma ve Müşteri Yaşam Boyu Değeri Oluşturma Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
13 Yazılı-Görsel kaynaklar-Araştırma-Ödev Müşteri İlişkileri Yönetiminin Diğer Kavramlarla Olan İlişkisi Anlatım,Video,Soru-Cevap
14 Literatür taraması Müşteri İtirazları ve Şikâyet Yönetimi Anlatım, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi
15 Yazılı-Görsel kaynaklar Müşteri İlişkileri Yönetiminin ’de Başarısızlık Nedenler Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Atıgan, F. (2014). Yönetim ve Organizasyon. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2016). Organizational Behavior (Cilt Fourteenth Edition).
Üniversitesi, A. (2016). Yönetim ve Organizasyon. Eskişehir: Açıköğretim Yayınları.
Demirel, Y. (2017). Müşteri İlişkileri Yönetimi : Teori, Uygulama, Ölçüm. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
İş Organizasyonu konularına ve sektöre yönelik güncel makaleler

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olabilme.
1
2
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinlik kazanabilme
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik kazanabilme.
0
2
Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkinlik kazanabilme.
4
3
Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkinlik kazanabilme.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik kazanabilme.
1
2
Bilgisayar kullanımı becerilerinde yetkinlik kazanabilme.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hijyen kurallarını uygulamada yetkinlik kazanabilme.
2
2
İlkyardım uygulamada yetkinlik kazaabilme.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili olarak anamnez alma, dosya hazırlayabilme vb. hasta bilgilerinin alınmasında yetkinlik kazanabilme.
4
2
Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yeterlilik kazanabilme.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik kazanabilme.
4
2
Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik kazanabilme.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik kazanabilme.
5
2
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanabilme.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Muayenehane tasarımı ve yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri, çevre koruma, iş güvenliği ve kalite yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve bu konulara uygun davranabilme,
4
2
Mesleki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara sözlü veya yazılı olarak ifade edebilme ve ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası gündemi irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilme,
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 14 3 42
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0