TR EN

İŞ ORGANİZASYONU DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ADP205 İŞ ORGANİZASYONU 3 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ELNAZ REZAFAR
Dersin Veren Hoca/Hocalar Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle yasal ve sosyal hakları bilme ve departmanlar arası iş birliğine yatkın olma yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İş ve zaman etüdü, Servis operasyonlarının organizasyonu, Servis operasyonlarında personele kalite yönetim sürecinde rehberlik edilmesi, Bar ile iş birliği, Mutfak ile iş birliği, Housekeeper (kat hizmetleri) ile iş birliği, Ön büro ile iş birliği, Sağlık kulübü ile iş birliği, Banket ile iş birliği, Satış pazarlama ile iş birliği, Muhasebe ile iş birliği, Güvenlik ile iş birliği, Teknik servis ile iş birliği, İş yükünü belirleme, İş gören ihtiyacını belirleme, Adaylarla görüşme yapma, Ekstra çalışan eleman ihtiyacını belirleme, Yasal haklar, Sosyal haklar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenci, servis operasyonlarında iş ve zaman etüdü yapabilir.
Öğrenci, departmanlar arası iş birliğini sağlayabilir.
Öğrenci, personel alımını sağlayabilir.
Öğrenci, personelin haklarını takip edebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Oryantasyon-Tanışma-Ders Hakkında Bilgilendirme -
2 - İhtiyaç ve İşletme Kavramı -
3 - İhtiyaçların Temel özellikleri ve sınıflandırılması -
4 - Müşteri İlişkileri ve Yönetimi Kavramı, Özellikleri -
5 - Müşteri Tatminini etkileyen faktörler -
6 - Müşteri İlişkileri Yönetimi, İlişkisel Pazarlama -
7 - Yönetim Kavramı -
8 - ARA SINAV -
9 - Müşteri İlişkileri Yönetiminin boyutları ve uygulama nedenleri -
10 - Müşteri İlişkileri Yönetiminin gelişim süreci -
11 - Müşteri İlişkileri Yönetiminin işlevleri, amaçları ve sorumlulukları -
12 - Müşteri Hizmet Kalitesi -
13 - Müşteri Hizmetlerinde etkinlik ve verimlilik -
14 - Müşteriyi kazanma ve tutma -
15 - Genel Tekrar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Endüstri Mühendisliğine Giriş (Sevil İMANOVA)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olabilme.
1
2
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinlik kazanabilme
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik kazanabilme.
0
2
Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkinlik kazanabilme.
4
3
Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkinlik kazanabilme.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik kazanabilme.
1
2
Bilgisayar kullanımı becerilerinde yetkinlik kazanabilme.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hijyen kurallarını uygulamada yetkinlik kazanabilme.
2
2
İlkyardım uygulamada yetkinlik kazaabilme.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili olarak anamnez alma, dosya hazırlayabilme vb. hasta bilgilerinin alınmasında yetkinlik kazanabilme.
4
2
Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yeterlilik kazanabilme.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik kazanabilme.
4
2
Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik kazanabilme.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik kazanabilme.
5
2
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanabilme.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Muayenehane tasarımı ve yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri, çevre koruma, iş güvenliği ve kalite yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve bu konulara uygun davranabilme,
4
2
Mesleki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara sözlü veya yazılı olarak ifade edebilme ve ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası gündemi irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilme,
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0