Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SMP209 |
İŞLETME YÖNETİMİ |
3 |
3 |
3 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı öğrencilere işletmeciliğin temel kavramları ile yönetim, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler ile ilgili temel bilgileri sağlamaktır. |
İçerik: |
İşletmeyle ilgili temel bilgiler, işletme türleri, işletmelerin kuruluş süreçleri ve yönetim, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İşletme alanı ile ilgili temel kavramları bilir. |
İşletme biliminin diğer bilim dalları ile arasındaki ilişkilerini öğrenir. |
Yönetim-Organizasyon, insan kaynakları, üretim, halkla ilişkiler ile ilgili terimleri tanımlar. |
İşletmelerin amaç ve sorumluluklarını öğrenir. |
İşletmelerin sınıflandırılmasını ve kuruluş işlemlerini temel düzeyde tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Yazılı kaynaklar, literatür taraması |
Ders tanıtımı, ders içeriği, Yönetim, İşletme Kavramı |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
Literatür taraması |
Yönetim ve yönetici özellikleri |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
Literatür taraması |
İşletme yönetimi düşünceleri |
Anlatım, Soru Cevap |
4 |
Literatür taraması |
İşletme yönetimi düşünceleri |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Literatür taraması |
İşletme türleri |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Literatür taraması |
Yönetim fonksiyonları, Planlama |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Soru-cevap |
Quiz çalışması |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür taraması |
Yönetim fonksiyonları, örgütleme |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Literatür taraması |
Yönetim fonksiyonları, örgütleme |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Literatür taraması |
Yönetim fonksiyonları, yöneltme |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Literatür taraması |
Yönetim fonksiyonları, denetim |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Literatür taraması |
İşletmenin fonksiyonları |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Literatür taraması |
Modern yönetim ve organizasyon |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Soru-cevap |
Quiz çalışması |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Koçel, T. (2010). İşletme Yöneticiliği: İstanbul: Beta Yayınevi |
Parlak, B. (2011). Yönetim Bilimi ve Çağdaş Yönetim Teknikleri. İstanbul: Beta Yayınevi |
Saruhan, Ş. C. ve Yıldız, M.L. (2009). Çağdaş Yönetim Bilimi. İstanbul: Beta Yayınevi |
Eren, E. (2010). Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Beta Yayınevi. |
Genç, N. (2007). Yönetim ve Organizasyon. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Özkalp, E. ve Kırel, Ç. (2011). Örgütsel Davranış. Bursa: Etkin Basım Yayıncılık. |
Robbins, S.P ve Coulter, M. (2009). Management. New Jersey: Pearson Prentice |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Oral and Dental Health Program in the field, be able to have a basic level of theoretical knowledge.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Will serve as the intermediate elements in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, to dominate and to gain competence in using.
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Is related to the health sciences and technology access to information regarding the ways and means to gain competence in the use.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Along with a team of physicians to work together in creating and acquiring competence.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Priority including physicians, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society to gain competence.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
With regard to the field of recognition and related tools and equipment in the pursuit of technological advances to gain competence.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
To gain competence in computer skills.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain competence in applying the rules of hygiene.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Aid to gain competence in practice.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
With regard to the field of history taking, files, etc. to prepare. To gain competence in handling of patient information.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Adopting and applying ethical principles and professional values to qualify.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To qualify to be able to carry professional liability.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
To follow the profession's information to gain competence in acquiring the habit.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain proficiency in performing teamwork.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Design and management practice, helpful staff training, effective working order, occupational diseases prevention methods, environmental protection, job security and to have information about quality management and to act according to these issues.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Career ideas orally or in writing to the relevant individuals and organizations to express and oral and dental health of the national and international agenda irdeleyip possible to evaluate the results.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
TOPLAM |
34 |
0 |
82 |
|
Genel Toplam |
82 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|