TR EN

BÜRO YÖNETİMİ VE ERGONOMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ADP206 BÜRO YÖNETİMİ VE ERGONOMİ 3 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Büro türleri ve ergonomiyi tanımak,Büro yönetim fonksiyonlarını kullanarak büro yöneticiliğine hazırlanmak.
İçerik: Yönetim kavramı tarihsel gelişimi, özel kamu ve büro yönetimi, büro türleri,büro işlerinin analizi, yerleşim ilkeleri, verimlilik ve ergonomi

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Büroyu betimler,büro türlerini sıralayabilme,büroların faaliyet alanlarını açıklayabilme,büro hizmetlerini sırlayabilme,ergonomi kavramını tanımlayabilir ve büroların ergonomik tasarımını sağlar,büro işlerini planlar,büroda çalışabilecek kişileri belirler, bürolarda yapılacak işlerin takvimini hazırlar,çalışanları ve yaptıkları işleri denetler.
Büro türlerini açıklayabilecek,bürolarda büro çalışanlarının verimliliği ve etkinliği için çalışanların fiziksel,psikolojik ve zihinsel sağlıklarını dikkate alarak çalışma ortamlarını düzenleyebilecek,büro yönetim fonksiyonlarını organize edebilecek.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Yönetim kavramı,Yönetim düşüncesinin tarihsel gelişim -
2 - Kamu yönetimi,özel yönetim ve büro yönetimi -
3 - Büroların örgütlenmesi ve fonksiyonları -
4 - Klasik büro türleri -
5 - Çağdaş büro türleri -
6 - Büro işlerinin analizi,değerlendirilmesi,tanımı ve gerekleri -
7 - Bürolarda yerleşim ilkeleri, büro işlerinin gruplandırılması -
8 - ARA SINAV -
9 - Bürolarda iş bölümü,insan gücüplanlaması,oryantasyon,esneklik -
10 - Bürolarda sistem iyileştirme teknikleri, Bürolarda iş ve yönetim etütleri, iş akımı tekniği -
11 - Büro sistemlerinde verimlilik yönetimi,etkinlik yönetimi,büro otomasyonu ve verimlilik yönetimi -
12 - Ergonomi ve büro ergonomisi -
13 - Bürolarda yerleşim ergonomisi,büro otomasyonu ve ergonomi -
14 - Bürolarda Stres Yönetimi -
15 - Bürolarda Zaman Yönetimi -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ders notları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olabilme.
0
2
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinlik kazanabilme
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik kazanabilme.
0
2
Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkinlik kazanabilme.
1
3
Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkinlik kazanabilme.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik kazanabilme.
0
2
Bilgisayar kullanımı becerilerinde yetkinlik kazanabilme.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hijyen kurallarını uygulamada yetkinlik kazanabilme.
0
2
İlkyardım uygulamada yetkinlik kazaabilme.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili olarak anamnez alma, dosya hazırlayabilme vb. hasta bilgilerinin alınmasında yetkinlik kazanabilme.
1
2
Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yeterlilik kazanabilme.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik kazanabilme.
1
2
Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik kazanabilme.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik kazanabilme.
1
2
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanabilme.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Muayenehane tasarımı ve yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri, çevre koruma, iş güvenliği ve kalite yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve bu konulara uygun davranabilme,
4
2
Mesleki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara sözlü veya yazılı olarak ifade edebilme ve ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası gündemi irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilme,
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 2 3 6
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 8 32
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 8 32
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 26 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0