Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ADP206 | BÜRO YÖNETİMİ VE ERGONOMİ | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ANIL ÇETİN-Öğr.Gör. IŞIL ÇEKÇİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders öğrencilerin büro ortamında kullanılacak büro araç ve gereçleri ile ilgili bilgi ve becerilerle donanmış ,iş yerinin iş akışını, problemlerin çözüm aşamalarını kavrayabilme bilgi ve becerisine sahip olmalarını amaçlamaktadır. |
İçerik: | Büro Yönetimi ve Ergonomi dersi, Büro kavramı, büronun amacı, fonksiyonları ve tarihsel gelişimi, büro türleri - Büro elemanları, büro hizmetleri, bürolarda çalışanların özellikleri - Yönetim kavram ve tanımı, yönetimin özellikleri, yönetimin tarihsel gelişimi, amaç ve fonksiyonları - Büro yönetimi kavramı, büro yönetiminin özellikleri, büro yönetiminin amacı ve fonksiyonları - Büro yönetiminde planlama - Büro yönetiminde örgütleme - Bürolarda koordinasyon - Büro yönetiminde yöneltme - Büro yönetiminde kontrol (denetim) - Bürolarda iş yönetimi - Bürolarda dosyalama - Büro yönetiminde stres yönetimi - Büro yönetiminde ergonomi - Çalışma koşullarında ergonomi konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yönetim ile ilgili temel kavramları tanımlar-BİLİŞSEL-BİLGİ |
Yönetim fonksiyonlarını sınıflar-BİLİŞSEL-KAVRAMA |
Büro faaliyetlerini verimli bir şekilde yürütür-BİLİŞSEL-UYGULAMA |
Bürolarda zaman yönetimine uygun olarak zamanı etkin kullanır-BİLİŞSEL-UYGULAMA |
Bürolarda zaman yönetimine uygun olarak zamanı planlar-PSİKO-MOTOR-YATARMA |
Büro faaliyetlerinin planlamasını otomatik olarak yapar-PSİKO-MOTOR-BECERİ HALİNE GETİRME |
Büro faaliyetlerinin planlamasını düzenler-DUYUŞSAL-ÖRGÜTLEME |
Bürolarda stresi yönetmeye dikkat eder- DUYUŞSAL-ALMA |
Bürolarda koordinasyon ilkelerine bağlı olarak (çalışma) arkadaşları ile işbirliği yapar-DUYUŞSAL-TEPKİDE BULUNMA |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı, Görsel Kaynaklar | Dersin Tanıtımı, Genel İşleyiş Özellikleri, Giriş | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Literatür Taraması-Ön Hazırlık | Yönetim kavramı, Yönetim düşüncesinin tarihsel gelişim | Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Yazılı, Görsel Kaynaklar-Ön Hazırlık | Büro Yönetimi, Yönetici ve Lider Kavramları | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yazılı, Görsel Kaynaklar-Ön Hazırlık | Büro Türleri/ Güncel ve Klasik Büro Türleri | Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Yazılı, Görsel Kaynaklar-Ön Hazırlık | Büro Yönetimi ve Ergomoni | Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yazılı, Görsel Kaynaklar-Ön Hazırlık | Bürolarda Verimlilik | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yazılı, Görsel Kaynaklar-Ön Hazırlık | Bürolarda Verimliliği Artırma Yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması-Ön Hazırlık | Büro Yönetiminde İnsan Kaynakları Planlaması, Eğitim ve Oryantasyon | Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yazılı, Görsel Kaynaklar-Ön Hazırlık | Bürolarda İletişim | Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Yazılı, Görsel Kaynaklar-Ön Hazırlık | Bürolarda Mobbing | Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yazılı, Görsel Kaynaklar-Ön Hazırlık | Bürolarda iş ve Meslek Etiği | Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yazılı, Görsel Kaynaklar-Ön Hazırlık | Bürolarda yerleşim ergonomisi,büro otomasyonu ve ergonomi | Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yazılı, Görsel Kaynaklar-Ön Hazırlık | Bürolarda Stres Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yazılı, Görsel Kaynaklar-Ön Hazırlık | Bürolarda Zaman Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
YÖK. (2018). Yönetimde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Yök Açık Erişim Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olabilme.
|
0 | |||||
2 |
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinlik kazanabilme
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik kazanabilme.
|
0 | |||||
2 |
Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkinlik kazanabilme.
|
5 | |||||
3 |
Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkinlik kazanabilme.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik kazanabilme.
|
0 | |||||
2 |
Bilgisayar kullanımı becerilerinde yetkinlik kazanabilme.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hijyen kurallarını uygulamada yetkinlik kazanabilme.
|
0 | |||||
2 |
İlkyardım uygulamada yetkinlik kazaabilme.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili olarak anamnez alma, dosya hazırlayabilme vb. hasta bilgilerinin alınmasında yetkinlik kazanabilme.
|
1 | |||||
2 |
Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yeterlilik kazanabilme.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik kazanabilme.
|
5 | |||||
2 |
Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik kazanabilme.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik kazanabilme.
|
5 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanabilme.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Muayenehane tasarımı ve yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri, çevre koruma, iş güvenliği ve kalite yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve bu konulara uygun davranabilme,
|
3 | |||||
2 |
Mesleki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara sözlü veya yazılı olarak ifade edebilme ve ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası gündemi irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilme,
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 49 | 0 | 96 |
Genel Toplam | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |