Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SMP208 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | 3 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile davranış bilimlerine ait temel kavramlar, davranışların önemi, kişilik, algılama, tutumlar ve duyguların iş hayatındaki yeri ve önemi, bireyler arası iletişim, çalışma hayatında davranışların iletişim ile ilişkisi kavramlarının anlaşılabilmesinin sağlanması ve bu kavramların uygulanması ile ilgili bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu derste güdüler, tutumlar, algılama, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar, iletişim, çatışma , stres ve değişim yönetimi konularına değinilecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. |
Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. |
Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Algılama, kişilik, tutumlar ve duyguları ifade eder. |
Kişilik teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. |
Güdülemeyi, motivasyonu, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar. |
Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Anlatım | Dersin Tanıtımı ve Ders İçeriği ile İlgili Bilgi Verilmesi | Anlatım |
2 | Literatür Taraması | Davranış Bilimlerinde Temel Kavramlar ve Davranış Bilimlerinin Önemi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi |
3 | Literatür Taraması | Davranış Bilimlerinin Diğer Bilim Dalları ile Olan İlişkisi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi |
4 | Literatür Taraması | Davranışların Temelinde İhtiyaçlar ve İhtiyaçlar Hiyerarşisi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi |
5 | Literatür Taraması | Davranış Düzleminde Statü, Rol ve Davranışlar | Anlatım Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi |
6 | Literatür Taraması | Kişilik Özellikleri ve Kişilik Teorileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi |
7 | Literatür Taraması | Tutumlar, Duygular ve Algılama | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması | Bireyler Arası İletişim ve İşletmelerde iletişim | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi |
10 | Literatür Taraması | Kültür, Örgüt Kültürü ve Davranış İlişkisi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi |
11 | Literatür Taraması | Liderlik, Liderlik Teorileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi |
12 | Literatür Taraması | Motivasyon Kavramı ve Motivasyon Teorileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi |
13 | Literatür Taraması | Gruplar, Grup Oluşumu, Grup Türleri ve Grup Davranışları | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi |
14 | Literatür Taraması | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay Vaka Analizi |
15 | Soru- Cevap | Genel Tekrar- Soru Cevap | Soru- Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Keser, A., Yılmaz, G. ve Yürür, S.(2012). Çalışma Yaşamında Davranış, Güncel Yaklaşımlar, Umuttepe Yayınları. Kocaeli. |
küçükaltan, D., Tükeltürk, Ş., ve Gürkan, G. (2015). Örgütsel Davranışta Güncel Konular, Detay Yayıncılık. Ankara. |
Tınaz, P. (2013). Çalışma Yaşamından Örnek Olaylar, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul. |
YÖK. (2018). Yönetimde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Yök Açık Erişim Yayınları. |
Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2016). Organizational Behavior (Cilt Fourteenth Edition). |
Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel kavramları tanımlar.
|
1 | |||||
2 |
Ara eleman olarak görev yapacağı alandaki tıbbi terminolojiyi kullanır.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hekim ile birlikte bir ekipte işbirliği yapar.
|
3 | |||||
2 |
Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri izler.
|
2 | |||||
2 |
Ağız ve diş sağlığı alanında kullanılan bilgisayar yazılımlarını ve dijital kayıt sistemlerini etkin bir şekilde kullanır
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ağız ve diş sağlığı uygulamalarında sterilizasyon ve dezenfeksiyon prosedürlerini uygular.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hasta bilgilerinin alınması, anamnez alma ve hasta dosyası hazırlama süreçlerini doğru ve etkin bir şekilde uygular.
|
0 | |||||
2 |
Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde bakım planlarını bağımsız bir şekilde oluşturur ve uygular.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki etik kuralları ve yasal düzenlemeleri tanır ve mesleki sorumluluklarının kapsamını açıklar
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara sözlü veya yazılı olarak ifade edebilme ve ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası gündemi irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 80 |
Genel Toplam | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |