TR EN

TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE ARŞİV SİSTEMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ADP204 TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE ARŞİV SİSTEMİ 3 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ŞABO KESLER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. IŞIL ÇEKÇİ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Veri, bilgi, belge, doküman, tıbbi doküman ve dokümantasyon konularında öğrenciye temel kavramları tanıtarak mesleki uygulama alanları olan sağlık kurumlarında bulunan arşivlerin tanımı, mimari özellikleri ve organizasyon yapılarını kavratmaktır.
İçerik: Bu dersin kapsamı; tıbbi doküman ve tıbbi dokümantasyonun tarihçesi, ilgili kavramlar, dokümanların temel özellikleri, kapsamı, önemi, başlıca kullanıcıları, kayıtların oluşturulması, hizmete sunulması, hasta dosyaları arşivi, arşivlerde kullanılan indeksler, organizasyon modelleri ve e-sağlık programından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Veri, bilgi, doküman, dokümantasyon, tıbbi doküman ve dokümantasyon hasta dosyası, hasta dosyaları arşivi kavramlarını kullanır.
Tıbbi bilgi ve belgelerin önemini kavrar.
Hasta kaydı oluşturur.
Hasta dosyalarının önemini ve kullanım alanlarını açıklar.
Hasta dosyaları arşivlerin özelliklerini ve mimari yapılarını açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı, Görsel Kaynaklar Dersin tanıtımı, işleyiş şeklinin anlatılması ve tıbbi dokümantasyon konularına genel bakış ANLATIM, SORU CEVAP
2 Literatür Taraması Tıbbi dokümantasyon ile ilgili kavramlar ANLATIM, SORU CEVAP
3 Yazılı, Görsel Kaynaklar Tıbbi doküman ve tıbbi dokümantasyonun tarihçesi ANLATIM, SORU CEVAP
4 Yazılı, Görsel Kaynaklar Tıbbi dokümanların temel özellikleri ANLATIM, SORU CEVAP
5 Yazılı, Görsel Kaynaklar Tıbbi kayıtların kapsamı ANLATIM, SORU CEVAP
6 Yazılı, Görsel Kaynaklar Tıbbi kayıtların önemi ANLATIM, SORU CEVAP
7 Yazılı, Görsel Kaynaklar Tıbbi kayıtların kullanımı ve başlıca kullanıcıları ANLATIM, SORU CEVAP
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması Tıbbi kayıtların oluşturulması, düzenlenmesi ANLATIM, SORU CEVAP
10 Yazılı, Görsel Kaynaklar Tıbbi kayıtların düzenlenmesi ANLATIM, SORU CEVAP
11 Yazılı, Görsel Kaynaklar Tıbbi kayıtların saklanması ve hizmete sunulması ANLATIM, SORU CEVAP
12 Yazılı, Görsel Kaynaklar Hasta dosyalarının numaralanması ve sıralanması ANLATIM, SORU CEVAP
13 Yazılı, Görsel Kaynaklar Hasta dosyaları arşivlerinde kullanılan indeksler ANLATIM, SORU CEVAP
14 Yazılı, Görsel Kaynaklar Hasta dosyaları arşivi, organizasyon modelleri ve mimari özellikleri ANLATIM, SORU CEVAP
15 Yazılı, Görsel Kaynaklar Sağlıkta E-Dönüşüm (E-sağlık) ANLATIM, SORU CEVAP
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Prof. Dr. Aylanur ATAKLI. (2016). Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik. Güneş Tıp Kitabevleri.
Reinhold Haux. (2006). Health İnformation Systems- Past, Present, Future. International Journal of Medical Informatics. (75). 268-281
AUZEF, Tıbbi Dokümantasyon ve Arşiv Sistemi Ders Notları. https://cdn-acikogretim.istanbul.edu.tr/auzefcontent/ders/tibbi_dokumantasyon_ve_arsiv_bilgisi/1/index.html
Şahin KAVUNCUBAŞI; Selami YILDIRIM. (2018). Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. Siyasal Kitabevi
MEGEP. (2008). Tıbbi Arşivleme. Ankara. http://ismek.ist/files/ismekOrg/file/2013_hbo_program_modulleri/tibbiarsivleme.pdf

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Oral and Dental Health Program in the field, be able to have a basic level of theoretical knowledge.
0
2
Will serve as the intermediate elements in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, to dominate and to gain competence in using.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Is related to the health sciences and technology access to information regarding the ways and means to gain competence in the use.
3
2
Along with a team of physicians to work together in creating and acquiring competence.
2
3
Priority including physicians, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society to gain competence.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
With regard to the field of recognition and related tools and equipment in the pursuit of technological advances to gain competence.
3
2
To gain competence in computer skills.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To gain competence in applying the rules of hygiene.
0
2
Aid to gain competence in practice.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
With regard to the field of history taking, files, etc. to prepare. To gain competence in handling of patient information.
4
2
Adopting and applying ethical principles and professional values ​​to qualify.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To qualify to be able to carry professional liability.
3
2
To follow the profession's information to gain competence in acquiring the habit.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To gain proficiency in performing teamwork.
4
2
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Design and management practice, helpful staff training, effective working order, occupational diseases prevention methods, environmental protection, job security and to have information about quality management and to act according to these issues.
3
2
Career ideas orally or in writing to the relevant individuals and organizations to express and oral and dental health of the national and international agenda irdeleyip possible to evaluate the results.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 1 6 6
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 104
Genel Toplam 104
Toplam İş Yükü / 25.5 4,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0