Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ADP204 |
TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE ARŞİV SİSTEMİ |
3 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. IŞIL ÇEKÇİ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Veri, bilgi, belge, doküman, tıbbi doküman ve dokümantasyon konularında öğrenciye temel kavramları tanıtarak mesleki uygulama alanları olan sağlık kurumlarında bulunan arşivlerin tanımı, mimari özellikleri ve organizasyon yapılarını kavratmaktır. |
İçerik: |
Bu dersin kapsamı; tıbbi doküman ve tıbbi dokümantasyonun tarihçesi, ilgili kavramlar, dokümanların temel özellikleri, kapsamı, önemi, başlıca kullanıcıları, kayıtların oluşturulması, hizmete sunulması, hasta dosyaları arşivi, arşivlerde kullanılan indeksler, organizasyon modelleri ve e-sağlık programından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Veri, bilgi, doküman, dokümantasyon, tıbbi doküman ve dokümantasyon hasta dosyası, hasta dosyaları arşivi kavramlarını kullanır. |
Tıbbi bilgi ve belgelerin önemini kavrar. |
Hasta kaydı oluşturur. |
Hasta dosyalarının önemini ve kullanım alanlarını açıklar. |
Hasta dosyaları arşivlerin özelliklerini ve mimari yapılarını açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Yazılı, Görsel Kaynaklar |
Dersin tanıtımı, işleyiş şeklinin anlatılması ve tıbbi dokümantasyon konularına genel bakış |
ANLATIM, SORU CEVAP |
2 |
Literatür Taraması |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili kavramlar |
ANLATIM, SORU CEVAP |
3 |
Yazılı, Görsel Kaynaklar |
Tıbbi doküman ve tıbbi dokümantasyonun tarihçesi |
ANLATIM, SORU CEVAP |
4 |
Yazılı, Görsel Kaynaklar |
Tıbbi dokümanların temel özellikleri |
ANLATIM, SORU CEVAP |
5 |
Yazılı, Görsel Kaynaklar |
Tıbbi kayıtların kapsamı |
ANLATIM, SORU CEVAP |
6 |
Yazılı, Görsel Kaynaklar |
Tıbbi kayıtların önemi |
ANLATIM, SORU CEVAP |
7 |
Yazılı, Görsel Kaynaklar |
Tıbbi kayıtların kullanımı ve başlıca kullanıcıları |
ANLATIM, SORU CEVAP |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Taraması |
Tıbbi kayıtların oluşturulması, düzenlenmesi |
ANLATIM, SORU CEVAP |
10 |
Yazılı, Görsel Kaynaklar |
Tıbbi kayıtların düzenlenmesi |
ANLATIM, SORU CEVAP |
11 |
Yazılı, Görsel Kaynaklar |
Tıbbi kayıtların saklanması ve hizmete sunulması |
ANLATIM, SORU CEVAP |
12 |
Yazılı, Görsel Kaynaklar |
Hasta dosyalarının numaralanması ve sıralanması |
ANLATIM, SORU CEVAP |
13 |
Yazılı, Görsel Kaynaklar |
Hasta dosyaları arşivlerinde kullanılan indeksler |
ANLATIM, SORU CEVAP |
14 |
Yazılı, Görsel Kaynaklar |
Hasta dosyaları arşivi, organizasyon modelleri ve mimari özellikleri |
ANLATIM, SORU CEVAP |
15 |
Yazılı, Görsel Kaynaklar |
Sağlıkta E-Dönüşüm (E-sağlık) |
ANLATIM, SORU CEVAP |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Prof. Dr. Aylanur ATAKLI. (2016). Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik. Güneş Tıp Kitabevleri. |
Reinhold Haux. (2006). Health İnformation Systems- Past, Present, Future. International Journal of Medical Informatics. (75). 268-281 |
AUZEF, Tıbbi Dokümantasyon ve Arşiv Sistemi Ders Notları.
https://cdn-acikogretim.istanbul.edu.tr/auzefcontent/ders/tibbi_dokumantasyon_ve_arsiv_bilgisi/1/index.html |
Şahin KAVUNCUBAŞI; Selami YILDIRIM. (2018). Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. Siyasal Kitabevi |
MEGEP. (2008). Tıbbi Arşivleme. Ankara.
http://ismek.ist/files/ismekOrg/file/2013_hbo_program_modulleri/tibbiarsivleme.pdf |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Oral and Dental Health Program in the field, be able to have a basic level of theoretical knowledge.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Will serve as the intermediate elements in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, to dominate and to gain competence in using.
|
|
|
2 |
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Is related to the health sciences and technology access to information regarding the ways and means to gain competence in the use.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Along with a team of physicians to work together in creating and acquiring competence.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Priority including physicians, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society to gain competence.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
With regard to the field of recognition and related tools and equipment in the pursuit of technological advances to gain competence.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
To gain competence in computer skills.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain competence in applying the rules of hygiene.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Aid to gain competence in practice.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
With regard to the field of history taking, files, etc. to prepare. To gain competence in handling of patient information.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Adopting and applying ethical principles and professional values to qualify.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To qualify to be able to carry professional liability.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
To follow the profession's information to gain competence in acquiring the habit.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain proficiency in performing teamwork.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Design and management practice, helpful staff training, effective working order, occupational diseases prevention methods, environmental protection, job security and to have information about quality management and to act according to these issues.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Career ideas orally or in writing to the relevant individuals and organizations to express and oral and dental health of the national and international agenda irdeleyip possible to evaluate the results.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
1 |
6 |
6 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
6 |
6 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
6 |
6 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
104 |
|
Genel Toplam |
104 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|