TR EN

GENEL MUHASEBE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
END217 GENEL MUHASEBE 3 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ŞABO KESLER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Temel Muhasebe Kavram ve Prensiplerini öğretmek. Muhasebe sistemlerini tanıtmak. Hesapların işleyişini anlatmak.
İçerik: Muhasebe'nin Temel Kavram ve Prensipler, Muhasebe sistemleri, Hesap Planı ve Hesapların işleyişi, Dönem Sonu İşlemleri, Mali Tabloların hazırlanması...

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Muhasebenin temel kavramlarını ve işletme için önemini açıklar
Bilgi kullanıcılarının karar almalarına yardımcı olmak için üretilen finansal tabloları sıralar
Bilgi kullanıcılarının karar almalarına yardımcı olmak için üretilen finansal tabloları tanımlar
Bilanço eşitliğini ve muhasebe sürecinin işleyişini açıklar
Bilançonun dönen varlıklar grubundaki hesapların işleyişini açıklar
Muhasebe kayıtlarını yapar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Genel Tanıtım, Muhasebeye Giriş -
2 - Muhasebe Temel Kavramlar -
3 - Temel Muhasebe Eşitliği ve Mali Tablolar -
4 - Hesap Kavramı ve Yevmiye Maddesi -
5 - Mizan ve Yardımcı hesaplar -
6 - Muhasebe Defter ve Belgeleri -
7 - Muhasebe Fişleri Ve Muhasebe Süreci -
8 - ARA SINAV -
9 - Tekdüzen Hesap Planına Giriş -
10 - Kasa hesabı -
11 - Diğer Hazır Değerler -
12 - Menkul Kıymetler -
13 - Alacaklar -
14 - Stok Hareketleri KDV Hesapları -
15 - Stokların Muhasebeleştirilmesi: Aralıklı Envanter – Devamlı envanter Yöntemleri -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sevilengül, O. (2016), Genel Muhasebe, Ankara:Gazi Kitabevi
Sürmeli, F. (2006). Genel muhasebe (Vol. 1341). Anadolu Universitesi.
Apostolides, N. (2016). Management Accounting for Beginners. Routledge.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Oral and Dental Health Program in the field, be able to have a basic level of theoretical knowledge.
3
2
Will serve as the intermediate elements in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, to dominate and to gain competence in using.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Is related to the health sciences and technology access to information regarding the ways and means to gain competence in the use.
0
2
Along with a team of physicians to work together in creating and acquiring competence.
0
3
Priority including physicians, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society to gain competence.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
With regard to the field of recognition and related tools and equipment in the pursuit of technological advances to gain competence.
0
2
To gain competence in computer skills.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To gain competence in applying the rules of hygiene.
0
2
Aid to gain competence in practice.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
With regard to the field of history taking, files, etc. to prepare. To gain competence in handling of patient information.
3
2
Adopting and applying ethical principles and professional values ​​to qualify.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To qualify to be able to carry professional liability.
0
2
To follow the profession's information to gain competence in acquiring the habit.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To gain proficiency in performing teamwork.
0
2
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Design and management practice, helpful staff training, effective working order, occupational diseases prevention methods, environmental protection, job security and to have information about quality management and to act according to these issues.
3
2
Career ideas orally or in writing to the relevant individuals and organizations to express and oral and dental health of the national and international agenda irdeleyip possible to evaluate the results.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 2 2 4
Kısa Sınav 1 2 2
Kısa Sınav Hazırlığı 1 2 2
TOPLAM 35 0 97
Genel Toplam 97
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0