Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SMP113 | BAŞ-BOYUN ANATOMİSİ | 1 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SEBİLE BÜŞRA GÜLLÜOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yüz ve boyun bölgesindeki anatomik yapıları tanımak ve öğrenmek. Topografik olarak bu bölgelerde yer alan yapıların yerleşimlerini, diğer anatomik yapılarla olan ilişkisini anlamak ve açıklayabilmek, baş ve boyun bölgesinde yer alan potansiyel boşlukları tanımlamaktır. |
İçerik: | Tıbbi terimlerin türkçe anlamlarını incelemek, temel baş boyun anatomisini öğrenmektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Baş ve boyun bölgesinin dışarıdan görünen yapılarını (kaslar, kemikler, damarlar, sinirler) tanımlar. |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
Temel baş ve boyun anatomisini öğrenir. |
Boyun bölgesindeki kasların isimlerini, görevlerini ve birbirleriyle ilişkilerini anlar. |
Ağız boşluğunun yapısını, dilin, dişlerin, damak ve boğazın anatomik detaylarını anlar |
Diş anatomisini öğrenir. |
Neurocranium ve splanchnocranium kemiklerini ve birbirleriyle ilişkisini anlar. |
Mimik kasları ve boyun kasları öğrenir ve anlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Araştırma | Anatomi ve Tarihçe | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
2 | Literatür tarama, Araştırma | Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
3 | Literatür tarama, Araştırma | Kafatası Anatomisi | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
4 | Literatür tarama, Araştırma | Grup Çalışması-Labaratuar, Ödüllü Yarışma | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
5 | Literatür tarama, Araştırma | Boyun Anatomisi | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
6 | Literatür tarama, Araştırma | Yüz Anatomisi | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
7 | Literatür tarama, Araştırma | Kranial Kavite Anatomisi | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Araştırma | Grup Çalışması-Labaratuar | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
10 | Literatür tarama, Araştırma | Nazal Fossa Anatomisi | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
11 | Literatür tarama, Araştırma | Parotis ve Temporal Bölge Anatomisi | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
12 | Literatür tarama, Araştırma | Oral Kavite Anatomisi | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
13 | Literatür tarama, Araştırma | Grup Çalışması-Labaratuar, Ödüllü Yarışma | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
14 | Literatür tarama, Araştırma | Temporomandibular Eklem Anatomisi | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
15 | Literatür tarama, Araştırma | Genel Tekrar | Konu anlatımı, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ders notları, PowerPoint sunumlar, tıbbi dergiler ve yayınlar |
Her Yönüyle Anatomi, Prof. Dr. Yasin Arifoğlu, ISBN 978-605-4949-61-8 |
Netter Diş Hekimleri için Baş ve Boyun Anatomisi |
Baş ve Boyun Anatomi Atlası,Yazar: Yazar: Eric W. Baker Çevirmen: Prof. Dr. Mustafa Büyükmumcu |
Standring, S. (2008). Gray’s Anatomy. Fortieth Edition. Churchill Livingstone Elsevier. Spain. |
İnsan anatomsi atlası Jordi VIGUÊ Çevirmen: Prof. Dr. Özkan Oğuz (2021) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel kavramları tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Ara eleman olarak görev yapacağı alandaki tıbbi terminolojiyi kullanır.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hekim ile birlikte bir ekipte işbirliği yapar.
|
1 | |||||
2 |
Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurar.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri izler.
|
1 | |||||
2 |
Ağız ve diş sağlığı alanında kullanılan bilgisayar yazılımlarını ve dijital kayıt sistemlerini etkin bir şekilde kullanır
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ağız ve diş sağlığı uygulamalarında sterilizasyon ve dezenfeksiyon prosedürlerini uygular.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hasta bilgilerinin alınması, anamnez alma ve hasta dosyası hazırlama süreçlerini doğru ve etkin bir şekilde uygular.
|
2 | |||||
2 |
Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde bakım planlarını bağımsız bir şekilde oluşturur ve uygular.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki etik kuralları ve yasal düzenlemeleri tanır ve mesleki sorumluluklarının kapsamını açıklar
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara sözlü veya yazılı olarak ifade edebilme ve ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası gündemi irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilir.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 3 | 9 |
Ödev | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |