TR EN

ÇİĞNEME FİZYOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP116 ÇİĞNEME FİZYOLOJİSİ 2 2 2 4
DERS BİLGİLERİ
Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU
Dersin Veren Hoca/Hocalar
AMAÇ VE İÇERİK
Amaç: Ürettiği protezlerin en önemli fonksiyonlarından biri olan çiğnemenin protezlerle ilişkisini her duruma uygun olarak yorumlamayı amaçlamaktadır.
İçerik: Çiğneme kuvvetinin ölçülmesi.TME rahatsızlıklarında konservatif tedavi yöntemleri.Tam protezler ve çiğneme -Bruxizm.Kondil disk kompleksi düzensizlikleri.Disk rahatsızlığına neden olan hazırlayıcı faktörler .Oklüzyon bozukluklarını içermektedir.
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Temporamandibular eklem anatomisi -
1 - Temporamandibular eklem anatomisi -
1 - Temporamandibular eklem anatomisi -
1 - Temporamandibular eklem anatomisi -
1 - Temporamandibular eklem anatomisi -
2 - Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar -
2 - Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar -
2 - Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar -
2 - Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar -
2 - Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar -
3 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik) -
3 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik) -
3 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik) -
3 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik) -
3 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik) -
4 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut) -
4 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut) -
4 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut) -
4 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut) -
4 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut) -
5 - Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri) -
5 - Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri) -
5 - Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri) -
5 - Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri) -
5 - Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri) -
6 - Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri) -
6 - Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri) -
6 - Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri) -
6 - Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri) -
6 - Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri) -
7 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I -
7 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I -
7 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I -
7 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I -
7 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I -
8 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II -
8 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II -
8 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II -
8 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II -
8 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II -
9 - ARA SINAV -
9 - ARA SINAV -
9 - ARA SINAV -
9 - ARA SINAV -
9 - ARA SINAV -
10 - Horizontal, sagital ve frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri -
10 - Horizontal, sagital ve frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri -
10 - Horizontal, sagital ve frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri -
10 - Horizontal, sagital ve frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri -
10 - Horizontal, sagital ve frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri -
11 - Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterler -
11 - Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterler -
11 - Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterler -
11 - Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterler -
11 - Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterler -
12 - Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin ön şartlar -
12 - Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin ön şartlar -
12 - Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin ön şartlar -
12 - Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin ön şartlar -
12 - Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin ön şartlar -
13 - Oklüzal tedavide kullanılan splint tipleri -
13 - Oklüzal tedavide kullanılan splint tipleri -
13 - Oklüzal tedavide kullanılan splint tipleri -
13 - Oklüzal tedavide kullanılan splint tipleri -
13 - Oklüzal tedavide kullanılan splint tipleri -
14 - Splintlerin muflada ve ağızda hazırlanması -
14 - Splintlerin muflada ve ağızda hazırlanması -
14 - Splintlerin muflada ve ağızda hazırlanması -
14 - Splintlerin muflada ve ağızda hazırlanması -
14 - Splintlerin muflada ve ağızda hazırlanması -
15 - Splintlerin tesviye ve cilası -
15 - Splintlerin tesviye ve cilası -
15 - Splintlerin tesviye ve cilası -
15 - Splintlerin tesviye ve cilası -
15 - Splintlerin tesviye ve cilası -
16 - FİNAL -
16 - FİNAL -
16 - FİNAL -
16 - FİNAL -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -
17 - FİNAL -
17 - FİNAL -
17 - FİNAL -
17 - FİNAL -
KAYNAKLAR
Ders notları
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Uygulama 0 0
Kısa Sınav 0 0
Rapor Sunma 0 0
Ödev Değerlendirme 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
Tez Sunma 0 0
Belge Sunma 0 0
Uzman Değerlendirmesi 0 0
Bil.Des.Sunum 0 0
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olabilme.
3
2
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinlik kazanabilme
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik kazanabilme.
3
2
Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkinlik kazanabilme.
3
3
Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkinlik kazanabilme.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik kazanabilme.
1
2
Bilgisayar kullanımı becerilerinde yetkinlik kazanabilme.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hijyen kurallarını uygulamada yetkinlik kazanabilme.
1
2
İlkyardım uygulamada yetkinlik kazaabilme.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili olarak anamnez alma, dosya hazırlayabilme vb. hasta bilgilerinin alınmasında yetkinlik kazanabilme.
1
2
Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yeterlilik kazanabilme.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik kazanabilme.
1
2
Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik kazanabilme.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik kazanabilme.
1
2
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanabilme.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Muayenehane tasarımı ve yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri, çevre koruma, iş güvenliği ve kalite yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve bu konulara uygun davranabilme,
3
2
Mesleki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara sözlü veya yazılı olarak ifade edebilme ve ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası gündemi irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilme,
3
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 5 2 10
Ödev 14 1 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 12 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 106
Genel Toplam 106
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0