TR EN

ÇİĞNEME FİZYOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP116 ÇİĞNEME FİZYOLOJİSİ 2 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim ve Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU
Dersin Veren Hoca/Hocalar Öğr.Gör. CİHAN ALPAN ŞAHİN

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ürettiği protezlerin en önemli fonksiyonlarından biri olan çiğnemenin protezlerle ilişkisini her duruma uygun olarak yorumlamayı amaçlamaktadır.
İçerik: Çiğneme kuvvetinin ölçülmesi.TME rahatsızlıklarında konservatif tedavi yöntemleri.Tam protezler ve çiğneme -Bruxizm.Kondil disk kompleksi düzensizlikleri.Disk rahatsızlığına neden olan hazırlayıcı faktörler .Oklüzyon bozukluklarını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Temporamandibular eklem anatomisi -
1 - Temporamandibular eklem anatomisi -
1 - Temporamandibular eklem anatomisi -
1 - Temporamandibular eklem anatomisi -
1 - Temporamandibular eklem anatomisi -
2 - Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar -
2 - Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar -
2 - Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar -
2 - Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar -
2 - Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar -
3 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik) -
3 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik) -
3 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik) -
3 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik) -
3 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik) -
4 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut) -
4 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut) -
4 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut) -
4 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut) -
4 - Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut) -
5 - Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri) -
5 - Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri) -
5 - Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri) -
5 - Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri) -
5 - Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri) -
6 - Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri) -
6 - Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri) -
6 - Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri) -
6 - Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri) -
6 - Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri) -
7 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I -
7 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I -
7 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I -
7 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I -
7 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I -
8 - ARA SINAV -
8 - ARA SINAV -
8 - ARA SINAV -
8 - ARA SINAV -
8 - ARA SINAV -
9 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II -
9 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II -
9 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II -
9 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II -
9 - Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II -
10 - Horizontal, sagital ve frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri -
10 - Horizontal, sagital ve frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri -
10 - Horizontal, sagital ve frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri -
10 - Horizontal, sagital ve frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri -
10 - Horizontal, sagital ve frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri -
11 - Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterler -
11 - Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterler -
11 - Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterler -
11 - Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterler -
11 - Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterler -
12 - Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin ön şartlar -
12 - Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin ön şartlar -
12 - Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin ön şartlar -
12 - Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin ön şartlar -
12 - Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin ön şartlar -
13 - Oklüzal tedavide kullanılan splint tipleri -
13 - Oklüzal tedavide kullanılan splint tipleri -
13 - Oklüzal tedavide kullanılan splint tipleri -
13 - Oklüzal tedavide kullanılan splint tipleri -
13 - Oklüzal tedavide kullanılan splint tipleri -
14 - Splintlerin muflada ve ağızda hazırlanması -
14 - Splintlerin muflada ve ağızda hazırlanması -
14 - Splintlerin muflada ve ağızda hazırlanması -
14 - Splintlerin muflada ve ağızda hazırlanması -
14 - Splintlerin muflada ve ağızda hazırlanması -
15 - Splintlerin tesviye ve cilası -
15 - Splintlerin tesviye ve cilası -
15 - Splintlerin tesviye ve cilası -
15 - Splintlerin tesviye ve cilası -
15 - Splintlerin tesviye ve cilası -
16 - FİNAL -
16 - FİNAL -
16 - FİNAL -
16 - FİNAL -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -
17 - FİNAL -
17 - FİNAL -
17 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ders notları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olabilme.
3
2
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinlik kazanabilme
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik kazanabilme.
3
2
Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkinlik kazanabilme.
3
3
Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkinlik kazanabilme.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik kazanabilme.
1
2
Bilgisayar kullanımı becerilerinde yetkinlik kazanabilme.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hijyen kurallarını uygulamada yetkinlik kazanabilme.
1
2
İlkyardım uygulamada yetkinlik kazaabilme.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili olarak anamnez alma, dosya hazırlayabilme vb. hasta bilgilerinin alınmasında yetkinlik kazanabilme.
1
2
Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yeterlilik kazanabilme.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik kazanabilme.
1
2
Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik kazanabilme.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik kazanabilme.
1
2
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanabilme.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Muayenehane tasarımı ve yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri, çevre koruma, iş güvenliği ve kalite yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve bu konulara uygun davranabilme,
3
2
Mesleki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara sözlü veya yazılı olarak ifade edebilme ve ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası gündemi irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilme,
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 5 2 10
Ödev 14 1 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 12 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 106
Genel Toplam 106
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0