Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ADP213 |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE ENFEKSİYON VE BULAŞAMA |
3 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Diş hekimliği kliniğinde sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri ile ilgili bilgi vermek. |
İçerik: |
Mikroorganizmalar, infeksiyon ve enflamasyon,Diş hekimliğiyle ilişkili infeksiyonlar, bulaşıcı haDiş hekimliğinde önem arz eden bulaşıcı hastalıklar nelerdirstalıklar-çapraz infeksiyonları bulaşım yolları,Diş ünitelerinde temizlik, ünitlerin günlük, haftalık, aylık bakımları El hijyeni, genel sterilizasyon yöntemleri göstermeyi amaçlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bulaşıcı hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur |
Hastane enfeksiyonları ve önlenmesi konusunda
bilgi sahibi olur |
Sterlizasyon ve dezenfeksiyon konusunda bilgi
sahibi olur |
Kişisel korunma yöntemlerini öğrenir |
İzolasyon önlemleri hakkında bilgi sahibi olur |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Enfeksiyon oluşumu, Enfeksiyon belirti ve
bulguları, El Hijyeninin Önemi |
- |
2 |
- |
Solunum yoluyla bulaşan hastalıklar |
- |
3 |
- |
Kan yoluyla bulaşan hastalıklar |
- |
4 |
- |
Fekal-oral yolla bulaşan hastalıklar, Cinsel yolla
bulaşan hastalıklar |
- |
5 |
- |
Hastane Enfeksiyonları ve Hastane enfeksiyon
kontrol komitesi |
- |
6 |
- |
Yoğun bakım ünitesi enfeksiyonları ( kateter
ilişkili enfeksiyonlar ) |
- |
7 |
- |
Yoğun bakım ünitesi enfeksiyonları ( kateter
ilişkili enfeksiyonlar ) |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Dersin tekrar |
- |
10 |
- |
Yoğun bakım ünitesi enfeksiyonları (ventilatör
ilişkili enfeksiyonlar) |
- |
11 |
- |
İzolasyon yöntemleri ve Kişisel korunma
yöntemleri |
- |
12 |
- |
Sterilizasyon Dezenfeksiyon ve Antisepsiye giriş |
- |
13 |
- |
Asepsi Teknikleri ve Uygulamaları |
- |
14 |
- |
Sterilizasyon Uygulamaları |
- |
15 |
- |
Dezenfeksiyon Uygulamaları |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Köksal İ., Çakar N., Arman D (2005).Yoğun Bakım
Enfeksiyonları. Bilimsel Tıp. Ankara |
Arman D. Ünal S. Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar ve
Tedavisi. Bilimsel Tıp. Ankara 2004. |
Arman D. Uzun Ö. Sepsis ve Tedavisi . Bilimsel Tıp
Ankara 2004. |
Ulusoy S. Leblebicioğlu H. Anaerop Bakteri
Enfeksiyonları. Bilimsel Tıp Ankara 2004. |
Infection Control in the Dental Office: A Global Perspective. (2019). Almanya: Springer International Publishing. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Oral and Dental Health Program in the field, be able to have a basic level of theoretical knowledge.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Will serve as the intermediate elements in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, to dominate and to gain competence in using.
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Is related to the health sciences and technology access to information regarding the ways and means to gain competence in the use.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Along with a team of physicians to work together in creating and acquiring competence.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Priority including physicians, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society to gain competence.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
With regard to the field of recognition and related tools and equipment in the pursuit of technological advances to gain competence.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
To gain competence in computer skills.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain competence in applying the rules of hygiene.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Aid to gain competence in practice.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
With regard to the field of history taking, files, etc. to prepare. To gain competence in handling of patient information.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Adopting and applying ethical principles and professional values to qualify.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To qualify to be able to carry professional liability.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To follow the profession's information to gain competence in acquiring the habit.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain proficiency in performing teamwork.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Design and management practice, helpful staff training, effective working order, occupational diseases prevention methods, environmental protection, job security and to have information about quality management and to act according to these issues.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Career ideas orally or in writing to the relevant individuals and organizations to express and oral and dental health of the national and international agenda irdeleyip possible to evaluate the results.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
3 |
3 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
34 |
0 |
98 |
|
Genel Toplam |
98 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|