Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ADP210 | MUAYENE YÖNTEMİ | 3 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Diş hekimliği hizmeti verecek sağlık biriminin kuruluşu ve idaresi ile ilgili temel bilgilerin edinilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Muayenehane açılması için gerekli yasal prosedür, ofis ekipmanlarının seçimi, doğru renk seçimi ve ışıklandırma, randevu sistemleri, mali kayıtlar, tıbbi kayıtlar ve atık yönetimi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Diş hekimliği hizmeti veren sağlık biriminin kuruluş aşamalarını ve idaresini öğrenir. |
Üç ve dört elli diş hekimliği uygulamalarının kavrar. |
Muayenehane dizaynı ve renk seçimi hakkında bilgi sahibi olur. |
Randevu sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Diş hekimi, diş teknikeri, tedarikçiler ve meslektaşlarla sağlıklı ilişkiler kurulması ile ilgili farkındalık oluşturur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Muayenehane kuruluşu için gerekli yasal işlemler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | - | Muayenehanenin dizaynı, ofis ekipmanları, doğru renk seçimi, doğru ışıklandırma, ses izolasyonu | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | - | Randevu sistemleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | - | Mali kayıtların idaresi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | - | Hasta takip programları, kayıt tutma sistemleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | - | Görüntüleme cihazlarının yerleşimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | - | Görüntüleme cihazları ile ilgili yasal düzenlemeler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Görüntüleme cihazları ile ilgili yasal düzenlemeler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | - | Malzeme yönetimi, aktif, pasif ve ana depo kavramları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | - | Muayenehanelerde tehlikeli maddeler ve tıbbi atık yönetimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | - | Aletlerin bakım ve temizliği, cihazların kalibrasyonu | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | - | Personel Oryantasyonu | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | - | Muayenehanede Yönetimin Optimizasyonu | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | - | Genel Tekrar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Lamkin, C. (2022). Dental Office Management. Amerika Birleşik Devletleri: Cengage Learning. |
Karwowski W.(2005). Handbook of standards and guidelines in ergonomics and human factors. Human factors and ergonomics. |
Bebek, Z. (2014). Diş Hekimliği Muayenehanesi Yönetim Sistemi, Türk Diş Hekimleri Birliği Yayınları, Eğitim Dizisi: 19, İstanbul, 2014. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olabilme.
|
5 | |||||
2 |
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinlik kazanabilme
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik kazanabilme.
|
4 | |||||
2 |
Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkinlik kazanabilme.
|
0 | |||||
3 |
Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkinlik kazanabilme.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik kazanabilme.
|
3 | |||||
2 |
Bilgisayar kullanımı becerilerinde yetkinlik kazanabilme.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hijyen kurallarını uygulamada yetkinlik kazanabilme.
|
1 | |||||
2 |
İlkyardım uygulamada yetkinlik kazaabilme.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili olarak anamnez alma, dosya hazırlayabilme vb. hasta bilgilerinin alınmasında yetkinlik kazanabilme.
|
4 | |||||
2 |
Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yeterlilik kazanabilme.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik kazanabilme.
|
4 | |||||
2 |
Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik kazanabilme.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik kazanabilme.
|
3 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanabilme.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Muayenehane tasarımı ve yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri, çevre koruma, iş güvenliği ve kalite yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve bu konulara uygun davranabilme,
|
5 | |||||
2 |
Mesleki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara sözlü veya yazılı olarak ifade edebilme ve ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası gündemi irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirebilme,
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 98 |
Genel Toplam | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |