Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SMP214 |
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU |
3 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı öğrencilere işçi ve işveren arasındaki hukuki ilişkiyi İş Kanunu hükümleri çerçevesinde anlatarak, iş sözleşmesi, iş sözleşmesinin sona ermesi, ihbar ve kıdem tazminatları ile ilgili temel bir eğitim vermeyi tanımlar. |
İçerik: |
Bu ders bireysel iş hukuku ve toplu iş hukuku olmak üzere iki ana başlık altında işlenecektir. Bireysel iş hukuknda işçi ve işveren arasındaki ilişki, özellikle hizmet sözleşmesinin kurulması, hükümleri ve sona ermesi üzerinde durulacak; toplu iş hukukunda ise sendikaların kurulması ve işleyişi, toplu iş sözleşmeleri, toplu iş uyuşmazlıklarının barışçıl yollardan çözümlenmesi ve iş mücadelesi türlerinden grev ve lokavt konuları tanımlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İş ilişkisinin hükümlerini açıklar |
İşçi ve işverenin karşılıklı hak ve yükümlülüklerini ifade eder |
Sendika üyelikleri ve toplu iş sözleşmesinin hazırlanış sürecini analiz eder |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Tarama |
İş hukukuna giriş |
Anlatım |
2 |
Literatür Tarama |
İş hukukunun temel hükümleri ve temel kavramları --İşçi --Çırak ve stajyer --İşveren --İşveren vekili --Alt işveren |
Anlatım |
3 |
Literatür Tarama |
İş yeri ve işletme |
Anlatım |
4 |
Literatür Tarama |
İş sözleşmesi Unsurları Türleri Hükümsüzlüğü |
Anlatım |
5 |
Literatür Tarama |
İş sözleşmesinden doğan borçlar İşçinin borçları İşverenin borçları |
Anlatım |
6 |
Literatür Tarama |
İş sözleşmesinin sona ermesi İş sözleşmesinin feshi İhbar ve kıdem tazminatları |
Anlatım |
7 |
Literatür Tarama |
Çalışma sürelerinin düzenlenmesi |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Tarama |
Pratik Çalışma |
Anlatım |
10 |
Literatür Tarama |
Toplu iş hukuku: Sendikalar |
Anlatım |
11 |
Literatür Tarama |
İşçi ve işveren kuruluşlarına üyelik |
Anlatım |
12 |
Literatür Tarama |
Toplu iş sözleşmesinin hükümleri |
Anlatım |
13 |
Literatür Tarama |
Toplu iş uyuşmazlıklarının çözümü -- Arabuluculuk |
Anlatım |
14 |
Literatür Tarama |
Grev ve Lokavt Kanun dışı grev ve Lokavt |
Anlatım |
15 |
Literatür Tarama |
Pratik Çalışma |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Prof Dr Nuri ÇELİK İş Hukuku Dersleri Beta yayıncılık |
Ali Güzel-Ali Rıza Okur: Sosyal Güvenlik Hukuku, Beta Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Oral and Dental Health Program in the field, be able to have a basic level of theoretical knowledge.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Will serve as the intermediate elements in the field of health sciences in the knowledge of medical terminology, to dominate and to gain competence in using.
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Is related to the health sciences and technology access to information regarding the ways and means to gain competence in the use.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Along with a team of physicians to work together in creating and acquiring competence.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Priority including physicians, patients, colleagues and be able to communicate effectively with other sectors of society to gain competence.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
With regard to the field of recognition and related tools and equipment in the pursuit of technological advances to gain competence.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
To gain competence in computer skills.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain competence in applying the rules of hygiene.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Aid to gain competence in practice.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
With regard to the field of history taking, files, etc. to prepare. To gain competence in handling of patient information.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Adopting and applying ethical principles and professional values to qualify.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To qualify to be able to carry professional liability.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
To follow the profession's information to gain competence in acquiring the habit.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To gain proficiency in performing teamwork.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Design and management practice, helpful staff training, effective working order, occupational diseases prevention methods, environmental protection, job security and to have information about quality management and to act according to these issues.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Career ideas orally or in writing to the relevant individuals and organizations to express and oral and dental health of the national and international agenda irdeleyip possible to evaluate the results.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
106 |
|
Genel Toplam |
106 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|