Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DPP103 | SABİT PROTEZLER I | 1 | 6 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ALPEREN ÖZER-Öğr.Gör. RABİA MÜKERREM ÖZER-Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sabit protezler dersi, diş hekimliği eğitiminin önemli bir parçasıdır ve diş hekimlerinin sabit protezlerin tasarımı, hazırlanması ve uygulanmasında yeterli bilgi ve becerilere sahip olmalarını amaçlar. Sabit protezler, eksik dişlerin yerine konulması, dişlerin restorasyonu ve estetik iyileştirmeleri içeren diş hekimliği tedavileridir. |
İçerik: | Ana model elde etmek, Tam metal kuron ve köprü yapmak. Tam veneer kuron ve köprü yapmak. Uygulama Şekli: Sabit protezler çeşitlerinin uygulamaları gerçekleştirilmektedir. Dersin İçeriği - Sabit restorasyonların sınıflandırılması - Model elde edilmesi - Modelaj yapım teknikleri - Kuron restorasyonları - Revetmana alma - Döküm - Tesviye ve cila. - Geçici kuron ve köprüler |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sabit Restorasyonların Sınıflandırılmasını bilmek. |
Model elde etmeyi öğrenmek |
Modelaj yapım tekniklerini bilmek |
Döküm yöntemlerini bilmek |
Tesviye işlemlerini öğrenmek |
Dişleri farklı tipte restorasyonlara hazırlamak için gerekli kesim ve hazırlama tekniklerini bilmek |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Beyaz ve sert alçıdan manipülasyon çalışması | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
2 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Mum ile manipülasyon çalışması | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
3 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Sabit model hazırlama , güdüklü model elde etme | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
4 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Tam metal kuronlar | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
5 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Tam metal kuron modelajı | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
6 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Artikülatörler | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
7 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Genel Tekrar | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Revetman | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
10 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Dental döküm alaşımları I | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
11 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Dental döküm alaşımları II | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
12 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Döküm araçları | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
13 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Döküm | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
14 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Tesviye ve Cila | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
15 | Literatür tarama, Ders notları inceleme | Geçici kuron ve Köprüler | Yüz yüze ders anlatımı, Soru-Cevap, Laboratuvar Uygulaması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sabit Protezin Temelleri, Prof. Dr. M. Kemal Ünsal (Ed), Doç. Dr. Aslıhan Üşümez (Ed), Herbert T. Shillingburg, Sumiya Hobo, Lowell D. Whitsett, Richard Jacobi, Susan E. Brackett |
Güncel Sabit Protezler, Prof.Dr. Saadet Sağlam Atsü, Prof.Dr. Mehmet Ali Kılıçarslan |
Kuron Köprü Protezleri, Prof. Dr. Seyfettin Baydaş |
Diş Hekimliğinde Sabit Protezler, Prof. Dr. Ahmet Ersan Ersoy |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir.
|
5 | |||||
2 |
Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir.
|
5 | |||||
2 |
Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir.
|
5 | |||||
3 |
Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir
|
5 | |||||
2 |
Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Laboratuarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gerekli hijyen kurallarını bilir ve uygular.
|
5 | |||||
2 |
Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir.
|
5 | |||||
2 |
Bu apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir.
|
5 | |||||
2 |
Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 6 | 84 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 202 |
Genel Toplam | 202 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |