Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
DPP203 |
PORSELEN PROTEZLER I |
3 |
6 |
4 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. EMEL ÖZKAVCI-Öğr.Gör. MEHMET ŞAHİN-Öğr.Gör. SEVAL FATMA YILMAZ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Porselenin özellikleri, kullanım alanları, metal – porselen restorasyonların yapım aşamalarının öğretilmesi ve bu esnada restorasyonlarda gerekli estetik ve fonksiyonel kaliteye ulaşmak için gerekli bilgilerin aktarımı amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Metal – Porselen restorasyonlarda kole bitim şekilleri .Metal Porselen Restorasyonlarda metal alt yapı dizaynı ve modelajı. Metal – porselen restorasyonlarda porselen uygulama işlemleri .Porselen restorasyonlarda renk bilgisi (Işık ve rengin tanımı, rengin boyutları, aldatıcı renk algılanması ve metamerizm).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Power point sunumu , tepegöz kullanımı ve model üzerinde uygulamalı anlatım. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Metal porselen restorasyonlarda kole bitim şekillerini sınıflar. |
Metal porselen restorasyonlarda metal alt yapı dizaynı ve modelajı yapar. |
Metal alt yapı dökümü, tesviye işlemleri ve oksidasyon işlemlerini yapar. |
Porselen uygulama işlemlerini yapar ve pişirir. |
Metal-Porselen restorasyonlarda estetik bilgiye sahip olur. |
Porselen tesviye ve cilası yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Metal – Porselen İlişkileri |
anlatım, soru ve cevap |
2 |
- |
Metal – Porselen restorasyonlarda kole bitim şekilleri |
anlatım, soru ve cevap |
3 |
- |
Metal Porselen Restorasyonlarda metal alt yapı dizaynı ve modelajı |
anlatım, soru ve cevap |
4 |
- |
Metal alt yapı dökümü ve tesviye işlemleri |
anlatım, soru ve cevap |
5 |
- |
Metal alt yapının oksidasyonu |
anlatım, soru ve cevap |
6 |
- |
Metal – Porselen bağlantısı |
anlatım, soru ve cevap |
7 |
- |
Metal – porselen restorasyonlarda porselen uygulama işlemleri |
anlatım, soru ve cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Opak porselen safhası, uygulama şekli ve yapım amaçları |
anlatım, soru ve cevap |
10 |
- |
Dentin ve şeffaf porselen safhası |
anlatım, soru ve cevap |
11 |
- |
Metal porselen restorasyonlarda estetik |
anlatım, soru ve cevap |
12 |
- |
Metal porselen restorasyonlarda illüzyon yöntemleri (uzun dişlerin kısa–kısa dişlerin uzun algılanması |
anlatım, soru ve cevap |
13 |
- |
Dar dişlerin geniş, geniş dişlerin dar hazırlanması |
anlatım, soru ve cevap |
14 |
- |
Porselen restorasyonlarda renk bilgisi (Işık ve rengin tanımı, rengin boyutları, aldatıcı renk algılanması ve metamerizm) |
anlatım, soru ve cevap |
15 |
- |
Metal porselen restorasyonlarda renk seçimi |
anlatım, soru ve cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Güncel sabit protezler kitabı (Rosentiel) |
Tam Protezler: Problemler ve Çözüm Yolları 1. Cilt, Prof. Dr. Yasemin Kulak Özkan |
Tam Protezler: Problemler ve Çözüm Yolları 2. Cilt, Prof. Dr. Yasemin Kulak Özkan |
Bir bakışta protez, Irfan Ahmad |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Laboratuarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gerekli hijyen kurallarını bilir ve uygular.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Bu apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
6 |
84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
14 |
4 |
56 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
42 |
0 |
182 |
|
Genel Toplam |
182 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|