TR EN

PORSELEN PROTEZLER I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DPP203 PORSELEN PROTEZLER I 3 6 4 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞENEL ÇAVUŞOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. EMEL ÖZKAVCI-Öğr.Gör. MEHMET ŞAHİN-Öğr.Gör. SEVAL FATMA YILMAZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Porselenin özellikleri, kullanım alanları, metal – porselen restorasyonların yapım aşamalarının öğretilmesi ve bu esnada restorasyonlarda gerekli estetik ve fonksiyonel kaliteye ulaşmak için gerekli bilgilerin aktarımı amaçlanmaktadır.
İçerik: Metal – Porselen restorasyonlarda kole bitim şekilleri .Metal Porselen Restorasyonlarda metal alt yapı dizaynı ve modelajı. Metal – porselen restorasyonlarda porselen uygulama işlemleri .Porselen restorasyonlarda renk bilgisi (Işık ve rengin tanımı, rengin boyutları, aldatıcı renk algılanması ve metamerizm). Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları Power point sunumu , tepegöz kullanımı ve model üzerinde uygulamalı anlatım.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Metal porselen restorasyonlarda kole bitim şekillerini sınıflar.
Metal porselen restorasyonlarda metal alt yapı dizaynı ve modelajı yapar.
Metal alt yapı dökümü, tesviye işlemleri ve oksidasyon işlemlerini yapar.
Porselen uygulama işlemlerini yapar ve pişirir.
Metal-Porselen restorasyonlarda estetik bilgiye sahip olur.
Porselen tesviye ve cilası yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Metal – Porselen İlişkileri anlatım, soru ve cevap
2 - Metal – Porselen restorasyonlarda kole bitim şekilleri anlatım, soru ve cevap
3 - Metal Porselen Restorasyonlarda metal alt yapı dizaynı ve modelajı anlatım, soru ve cevap
4 - Metal alt yapı dökümü ve tesviye işlemleri anlatım, soru ve cevap
5 - Metal alt yapının oksidasyonu anlatım, soru ve cevap
6 - Metal – Porselen bağlantısı anlatım, soru ve cevap
7 - Metal – porselen restorasyonlarda porselen uygulama işlemleri anlatım, soru ve cevap
8 - ARA SINAV -
9 - Opak porselen safhası, uygulama şekli ve yapım amaçları anlatım, soru ve cevap
10 - Dentin ve şeffaf porselen safhası anlatım, soru ve cevap
11 - Metal porselen restorasyonlarda estetik anlatım, soru ve cevap
12 - Metal porselen restorasyonlarda illüzyon yöntemleri (uzun dişlerin kısa–kısa dişlerin uzun algılanması anlatım, soru ve cevap
13 - Dar dişlerin geniş, geniş dişlerin dar hazırlanması anlatım, soru ve cevap
14 - Porselen restorasyonlarda renk bilgisi (Işık ve rengin tanımı, rengin boyutları, aldatıcı renk algılanması ve metamerizm) anlatım, soru ve cevap
15 - Metal porselen restorasyonlarda renk seçimi anlatım, soru ve cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Güncel sabit protezler kitabı (Rosentiel)
Tam Protezler: Problemler ve Çözüm Yolları 1. Cilt, Prof. Dr. Yasemin Kulak Özkan
Tam Protezler: Problemler ve Çözüm Yolları 2. Cilt, Prof. Dr. Yasemin Kulak Özkan
Bir bakışta protez, Irfan Ahmad

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir.
5
2
Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir.
5
2
Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir.
5
3
Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir
5
2
Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Laboratuarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gerekli hijyen kurallarını bilir ve uygular.
5
2
Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir.
5
2
Bu apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir.
5
2
Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 6 84
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 4 56
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 182
Genel Toplam 182
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0