TR EN

ÇOCUK VE DRAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGP110 ÇOCUK VE DRAMA 2 3 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MERVE MERCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; drama ile ilgili kavramlar, dramada kullanılacak teknikler ve dramaya yönelik planlama ve uygulama yapma ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini; drama ile ilgili temel kavramlar, dramanın uygulama basamakları, dramanın önemi, drama etkinliği hazırlama ve uygulama konuları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Drama ile ilgili temel kavramları (drama, yaratıcılık, iletişim, rol oynama vd) tanımlar.
Kazanım ve göstergeler doğrultusunda bir drama etkinliği planlar.
Dramayı eğitimde bir öğretim yöntemi olarak kullanır.
Dramanın çocuğun gelişimine yararlarını açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı kaynak Drama Uygulamaları Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
2 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, dramanın önemi Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
3 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, drama ile ilgili temek kavramlar Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
4 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, dramanın çocuğun gelişim alanları ile ilişkisi Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
5 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, dramada lider ve katılımcılar Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
6 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, dramanın uygulama basamakları Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
7 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, dramada kullanılacak teknikler Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, dramanın diğer sanat dalları ile ilişkisi Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
10 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, drama etkinliklerinde liderin rolü Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
11 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, eğitimde dramaya yönelik etkinlik hazırlama Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
12 Yazılı kaynak Drama uygulamaları, eğitimde dramaya yönelik etkinlik hazırlama Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
13 Yazılı kaynak Örnek drama etkinliklerinin incelenmesi Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
14 Yazılı kaynak Drama uygulamaları Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
15 Yazılı kaynak Drama uygulamaları Sözlü- görsel anlatım, soru-cevap, uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Eğitimde Drama Uygulamaları. Prof. Dr. Alev Önder
Erbay, F. ve Ömeroğlu, E. (2022).Drama ve Çocuk. Eğiten Kitap, Ankara.
Cresci, M. M. (2005). Creative Dramatics for Children: Grades 3-6. Good Year Books.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk gelişimi ile ilgili alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda da bilgi sahibi olur.
2
2
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim konularına ilişkin kavramları açıklar.
4
3
Normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların gelişimsel dönemleri, psikolojik, bilişsel ve sosyal gelişim süreçlerini açıklar.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi ve eğitimi konusunda mesleğinin profesyonel gerekliliklerinin farkına varır.
4
2
Çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk gelişimi ile ilgili potansiyel sorunları belirler ve bunlar için gerekli araştırmaları planlar.
3
2
Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programları eleştirel olarak değerlendirir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ailelerle ve toplumla etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar.
4
2
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimdeki 0-6 yaş çocukların gelişim özelliklerini dikkate alarak çocuğa uygun eğitim programını planlar ve uygular.
4
3
Çocukluk dönemi hastalıklarını bilir, acil müdahale gerektiren durumlarda ilk yardım yapar.
0
4
Çocuklarla etkili iletişim kurma becerisine sahip olur.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi ile ilgili disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar alır.
3
2
Çocuk gelişimi alanındaki bilgi, beceri ve yetkinliklerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında yasal çerçevelere uygun olarak kullanır.
3
3
Çocuk gelişimi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık bir tutum ve tavır geliştirir.
3
2
Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
4
2
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
4
3
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
4
2
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir.
4
3
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 15 3 45
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 15 1 15
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 3 15
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 15 3 45
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 15 15
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0