TR EN

KONUŞMA VE SES ANATOMİ-FİZYOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODP105 KONUŞMA VE SES ANATOMİ-FİZYOLOJİSİ 1 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BEGÜM SULTAN AKAR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrenciye temel seviyede işitme ve konuşma ile ilgili anatomik kısımları ve fizyolojik olayların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Solunum Anatomisi ve Fizyolojisi, Konuşma Anatomisi ve Fizyolojisi, Çiğneme ve Yutma Anatomisi ve Fizyolojisi, İşitme Anatomisi ve Fizyolojisi, Sinir Anatomisi ve Fizyolojisi ile ilgili bilgileri içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Konuşma Fizyolojisini açıklar.
Periferik işitme sistemi organlarının anatomisini ve işlevlerini açıklar.
Merkezi işitme sistemi yapılarının anatomik ve fizyolojik özelliklerini değerlendirir.
Periferik ve merkezi konuşma organlarının anatomi ve fizyolojisini değerlendirir.
İşitme ve konuşma arasındaki anatomik ve fizyolojik ilişkiyi değerlendirir.
İşitme Fizyolojisini açıklar.
Çiğneme Fizyolojisini açıklar.
Yutma Fizyolojisini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, bireysel araştırma. Anatomi ve Fizyolojiye Giriş - I Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
2 Literatür tarama, bireysel araştırma. Anatomi ve Fizyolojiye Giriş - II Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
3 Literatür tarama, bireysel araştırma. Solunum Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
4 Literatür tarama, bireysel araştırma. Solunum Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
5 Literatür tarama, bireysel araştırma. Konuşma Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
6 Literatür tarama, bireysel araştırma. Konuşma Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
7 Literatür tarama, bireysel araştırma. Eklem ve Rezonans Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, bireysel araştırma. Eklem ve Rezonans Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
10 Literatür tarama, bireysel araştırma. Çiğneme ve Yutma Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
11 Literatür tarama, bireysel araştırma. Çiğneme ve Yutma Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
12 Literatür tarama, bireysel araştırma. İşitme Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
13 Literatür tarama, bireysel araştırma. İşitme Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
14 Literatür tarama, bireysel araştırma. Sinir Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
15 Literatür tarama, bireysel araştırma. Sinir Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Belgin, E., Şahlı, A.S. (2015). Temel Odyoloji. Güneş Tıp Kitabevleri.
Esmer, N, Akıner, MN, Karasalihoğlu, AR, Saatçi, MR. (1995). Klinik Odyoloji. Bilim Yayınları.
Rose E. Audiology. Aust Fam Physician. 2011 May;40(5):290-2. PMID: 21597546.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
2
Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
5
2
Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
1
2
Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır.
1
2
Temel ekonomik göstergeleri analiz ederek iş yeri kurma fikrini oluşturur. İş yerini faaliyete açar.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
1
2
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
2
3
Araştırma için veri toplar, rapor hazırlayıp sunu haline getirir.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek zamanın ilerleyen teknolojilerine uyumunu sürekli günceller ve atıllıktan uzak bir şekilde yorumlar.
2
2
Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
. Sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini kullanarak örgütsel iletişim kurar
2
2
Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını,bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
2
2
Alt yapısını oluşturarak kalite yönetim sistemini kurar. İstatistiksel kalite kontrol yöntemlerini uygular.
1
3
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 10 2 20
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 3 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 10 3 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 64 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0