Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SMP222 | KRİZ YÖNETİMİ VE ÖFKE KONTROLÜ | 3 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HİLAL NUR SAYGILI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. KAMALA KHALINBAYLI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilere sağlık alanında insanlar arasında ortaya çıkabilecek kriz durumlarını yönetme ve bu durumlarda oluşabilecek öfke duygusunu kontrol edebilme becerisini kazandırmaktır. |
İçerik: | Kriz, öfke kontrolü ve stres gibi faktörlerin nedenlerini anlayıp stresle başa çıkmanın yollarını açıklamak, stres durumlarında öfke kontrolünü sağlamak. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Duygulanma sürecini anatomik yapılarla ilişkilendirir. |
Öfkenin ne olduğunu, ne olmadığını ve ne işe yaradığını tanımlar. |
Öfke sırasında ortaya çıkan belirtileri tanımlar. |
Öfke denetimi ve öfkenin nasıl kontrol edileceği ve duygusal gerilimle baş etme yollarını bilir ve uygular. |
İnsan ilişkilerinde stresin ne olduğunu ve evrelerini tanımlar. |
Krizi oluşturan nedenleri bilir. |
Krizin özelliklerini ve evrelerini anlar, olası krizleri tahmin eder ve gerekli önlemleri alır. |
Kendisini, diğer insanları anlama ve empati becerisi geliştirir. |
Stres yönetimi ile ilgili stratejileri tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Anlatım | Duyguların Tanımı ve Kapsamı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatür Taraması | Duygusal Zeka | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür Taraması | Duygu Düzenleme Güçlüğü | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Literatür Taraması | Öfke Kavramı ve Tanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Literatür Taraması | Öfke Yönetim Stratejileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Literatür Taraması | İnsan ilişkileri ve iletişim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Literatür Taraması | Vize Öncesi Genel Tekrar ve Öfke yönetimi konulu etkinlik | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması | Stres tanımı ve kapsamı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Literatür Taraması | Stres Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Literatür Taraması | Kriz kavramı ve kapsamı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Literatür Taraması | Kriz Yönetimi ve Aşamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Literatür Taraması | Krize karşı önlemler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Literatür Taraması | Afet ve Kazalarda İletişim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Final Öncesi Genel Tekrar ve Kriz yönetimi konulu etkinlik | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aksu, Metin; Kriz yönetimi, Kum Saati Yayınlar, İstanbul, 2010. |
Mertoğlu, Münevver; Aile, Okul, İşyeri, Spor, Cezaevleri ve Yaşamın Diğer Alanlarında Öfke Kontrolü, Pegem Akademi Yayınları, 2021 |
Erdur-Baker, Özgür ve Doğan, Türkan; Kriz Danışmanlığı, Pegem Akademi Yayınları, 2021 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
0 | |||||
2 |
Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
|
0 | |||||
2 |
Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
|
3 | |||||
2 |
Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır.
|
1 | |||||
2 |
Temel ekonomik göstergeleri analiz ederek iş yeri kurma fikrini oluşturur. İş yerini faaliyete açar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
2 | |||||
3 |
Araştırma için veri toplar, rapor hazırlayıp sunu haline getirir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek zamanın ilerleyen teknolojilerine uyumunu sürekli günceller ve atıllıktan uzak bir şekilde yorumlar.
|
1 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
. Sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini kullanarak örgütsel iletişim kurar
|
3 | |||||
2 |
Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını,bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
|
1 | |||||
2 |
Alt yapısını oluşturarak kalite yönetim sistemini kurar. İstatistiksel kalite kontrol yöntemlerini uygular.
|
1 | |||||
3 |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 80 |
Genel Toplam | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |